Auteur Topic: Vrouw krijgt boete wegens te traag rijden  (gelezen 1752 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Vrouw krijgt boete wegens te traag rijden
« Gepost op: woensdag 07 mei 2008 - 14:56:13 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Als De Witte slim is, verklaart ze dat ze naar een huisnummer aan het zoeken was. Maar zoals ze het nu opneemt, namelijk de vaststelling dat ze stapvoets reed betwisten, gaat het haar zuur opbreken voor de rechtbank.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
Re: Vrouw krijgt boete wegens te traag rijden
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 07 mei 2008 - 15:52:59 »
Ik dacht dat er geen objectieve minimumsnelheid was gedefinieerd, enkel voor de snelwegen is die er (70 km/u).

Gisteren zag ik een Aston Martin DB7 op de snelweg tussen Gent en Brussel die aan ongeveer 80 km/u reed. Wellicht kon de dame achter het stuur (yep, blond) de tweede versnelling niet vinden.  ;D
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 07 mei 2008 - 17:50:35 »
Citaat
Bij de politie geven ze toe dat ze misschien wat te voortvarend zijn geweest. "Blijkbaar heeft het vele passeren de agent geërgerd, en heeft die daarom de nummerplaat genoteerd," aldus korpschef Willy Lanssens.
Eh, waarom ergeren de flikken zich aan het feit dat iemand de 2de keer passeert?
Eh, mag dat invloed hebben op de vaststelling en bekeuring van overtredingen?
Triestig.

Ik vind het oveirgens prima wanneer er in bijzondere gevallen een boete wordt gegeven voor te traag rijden. Bijvoorbeeld wanneer je met een trajectmeting vaststelt dat iemand gemiddeld 50 rijdt waar 90 is toegestaan.
Oh right, dan moeten ze eerst nog op het lumineuze idee komen om serieus werk te maken van anonieme verkeers-surveillances.
« Laatst bewerkt op: woensdag 07 mei 2008 - 17:52:18 door BBB »

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 09 mei 2008 - 01:40:11 »
Ik ben in ieder geval reeds blij dat het er eindelijk eens van gekomen is.
Mischien (hopelijk) worden er enkele slapers achter het stuur wakker geschud.