Auteur Topic: Mechelse politie pakt nachtelijk racen in binnenstad aan  (gelezen 1433 keer)

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Mechelse politie pakt nachtelijk racen in binnenstad aan
« Gepost op: woensdag 18 juni 2008 - 11:44:21 »
Uit De Standaard:

Citaat
Mechelse politie pakt nachtelijk racen in binnenstad aan

Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Ik ken het fenomeen. Ik laat elke avond (vrij laat) mijn hond uit in Mechelen en merk dit dus ook wel. Dat er 's nachts sneller dan 30 gereden wordt in de binnenstad vind ik op zich zo erg nog niet. Er zijn een aantal straten waar 50 km/u onveilig is.  Het verwondert me niet dat men slechts 62 km/u gemeten heeft. Het probleem zit hier dan ook niet op het gebied van snelheid, maar rijgedrag. Ik zie regelmatig quats hun kunsten vertonen in de binnenstad, scooters die door de stad zoefen en auto's die met gierende banden vertrekken. Gezien ik deze lieden regelmatig zie rijden ga ik ervan uit dat ze nog steeds in het bezit zijn van hun rijbewijs en nog niet zijn staande gehouden door een patrouille. Deze patrouilles zijn er weldegelijk, zelfs anoniem. Maar blijkbaar vindt men het meer wenselijk om mij te controleren op het bezit van hondepoepzakjes dan zich te concentreren op de verkeersveiligheid. Misschien heeft het overwicht van de 'nieuwe' Mechelaars in de groep van stadsracers hier ook een invloed op.
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 23:56:02 door jozef »
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline os2lover

• Expert
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: Mechelse politie pakt nachtelijk racen in binnenstad aan
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 20 juni 2008 - 01:20:20 »
Dat probleem stelt zich inderdaad al jaren in de Mechelse binnenstad.
En wat betreft die hondepoepzakjes-controles, tsja da's natuurlijk gemakkelijk geld verdiend hé ;-)
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen