Ik doelde in mijn vorige posting trouwens op het klaverblad van Lummen (Cf. 'afrit'), waar het vaak genoeg file is -duidelijk op voorhand aangekondigd- en nog heb je mensen genoeg die de hele file voorbij willen rijden, en dan levensgevaarlijk gaan stilstaan op een snelweg met hun richtingaanwijzertje aan. En ja, de persoon tussen laten is dan veiliger, enzovoorts enzovoorts, maar zo kunnen we bezig blijven en leren ze het nooit. (Hoewel die kans zo ook klein is)
Uhhh...
1) Verkeer dat op de pechstrook staat in Lummen, staat er illegaal
2) bijgevolg is de enige juiste methode om aan te schuiven in Lummen: op het rechtervak blijven totdat de uitvoegstrook begint
3) maar de wegbeheerder heeft het ook wel zelf uitgelokt, door maar één afritstrook te voorzien, en deze strook pas te verdubbelen (naar links- en rechtsafslaand verkeer) nadat de afrit afgesloten is van de snelweg door een volle lijn
4) ... een volle lijn die overigens begint, nog voor dat de borden aangeven dat de afrit "gesloten" zou moeten zijn. Tussen het bord "afrit 400 meter" en het begin van de volle lijn zit amper 200 meter...
5) en tenslotte is de file veroorzaakt door een fout ontwerp, waarbij maar één rijstrook aansluiting heeft met de rotonde. Rotondes kunnen wél werken, getuige het knooppunt Leenderheide nabij Eindhoven. Maar daar sluiten dan ook 5 rijstroken aan op de rotonde, wat een hoger debiet geeft dan één armzalig rijstrookje en vrachtwagens die "eco" vertrekken en bijgevolg het verkeer opstroppen.
Je dacht toch niet dat jij met je polo'tje mij gaat
leren dat ik als de rest van de arme schapen moet aanschuiven?