Auteur Topic: Europa dreigt met CO2-limiet voor nieuwe auto's  (gelezen 2224 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Europa dreigt met CO2-limiet voor nieuwe auto's
« Gepost op: woensdag 30 augustus 2006 - 15:37:24 »
Citaat van: Gazet van Antwerpen

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde element nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
 

« Laatst bewerkt op: zaterdag 06 augustus 2011 - 02:24:42 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Peter318d

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 64
Re: Europa dreigt met CO2-limiet voor nieuwe auto's
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 30 augustus 2006 - 23:36:27 »
Tjah hoe wordt de CO2-uitstoot op dit moment berekend?  Lijkt mij nogal een belangrijke vraag...

- Als gewoon het ganse gamma gemiddeld wordt, zonder rekening te houden met verkochte aantallen, dan zal men nog lange tijd de doelstelling niet halen.  De krachtige benzinemotoren zorgen immers voor een zwaar gewicht in zo'n gemiddelde.

- Als men uitgaat van de verkochte aantallen, dan verwondert mij deze conclusie wel.  De 2000cc van BMW in de 318d en 320d, zoals de mijnen, stoot volgens de roze kaart 150 g/km uit.  Dat vind ik niet slecht voor een relatief zware wagen met een 2000cc.  De veelverkochte Mini One Diesel stoot er 129 uit.  Een populaire Golf 1.9 TDI 105 pk zit precies aan 140 g/km.  De Opel Astra 1.7 CDTI vermeldt 135 g/km.  Allemaal waarden die sterk de goeie richting uitgaan.

Daarom veronderstel ik dat men geen rekening houdt met de verkochte aantallen.  Iemand die hierover uitsluitsel kan geven?