Auteur Topic: Te snel rijden niet overal gelijk beboet ?  (gelezen 1400 keer)

Offline Michel

• Meer dan expert
Te snel rijden niet overal gelijk beboet ?
« Gepost op: zaterdag 31 januari 2009 - 11:41:10 »
Citaat
hbvl.be/nieuws/limburg/onlinenieuws-te-snel-rijden-niet-overal-gelijk-beboet

31/01 Te snel rijden niet overal gelijk beboet
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

Kronkel kronkel, tja wat is het nu ? Voor de juiste marge hoef je toch alleen maar het knopje juist te zetten, of zit hier meer achter ?

Ik denk daar aan: "uitlijnen doen we niet, den auto staat... hmmm... ja.. ongeveer parallel aan de wegas, geenen tijd hé;
draaien we toch het knopje (nog) 10 kmh hoger hé..."   ;D

Op absurde 70 -gewestwegen kan ik me die + 17 kmh-tolerantie heel goed voorstellen...

En nu nog straffer:
Citaat
Ivo Delbrouck, procureur van Tongeren:
" Ik ben verwonderd over deze resultaten, in de zone Tongeren geldt, net als in de rest van het land, een tolerantiegrens van 5 kmh boven de technische tolerantie van 6 kmh."

Op 10 februari zal Delbrouck vergaderen met de politiechefs van de zone Tongeren om de resultaten te contoleren en te bespreken.
Sofva
???  11 kmh tolerantie   ::)

Nu valt me nog die SMOG-90 binnen hoe heeft men daar geflitst ?

Citaat
http://vlaamsbelangvlaamsparlement.org/index.php?p=initiatieven&id=645
De heer Flor Koninckx:
Mevrouw de voorzitter, ik zou natuurlijk niet zo ver durven en willen gaan en oproepen tot burgerlijke ongehoorzaamheid, maar ik wil de vraag om billijkheid zeker ondersteunen en ik heb daar nog een andere reden voor. Uit de cijfers die ik heb opgevraagd, blijkt dat de eerste dag van de invoering van de maatregel om 90 kilometer per uur te rijden, geflitst werd bij 97 kilometer per uur. In de praktijk komt dat, rekening houdend met een technische tolerantie van de toestellen, neer op een zuivere nultolerantie. Zo ontstaat natuurlijk het fenomeen dat op korte tijd zeer veel geflitst wordt. Omdat men daarna heeft vastgesteld dat men de toevloed van processen-verbaal waarschijnlijk niet verwerkt zou krijgen, is men de tweede dag iets toleranter geweest. Toen werd beslist om te flitsen bij 117 kilometer per uur. Dat is een verschil van 20 kilometer per uur! De conclusie die uit de statistieken wordt getrokken, luidt dat de mensen de norm de tweede dag veel beter naleefden dan de eerste dag. Dat klopt niet: men heeft enkel minder streng gecontroleerd.
Beetje roulette...
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 18:44:14 door jozef »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Kunde

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Veilig verkeer begint en eindigt bij jou en mij
Re: Te snel rijden niet overal gelijk beboet ?
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 31 januari 2009 - 22:19:05 »
Niet alleen in verkeersmaterie is er ongelijkheid tussen de verschillende parketten. Daardoor zijn er onlangs heel wat criminelen vrij gekomen.
Verkeerseducatie: verkeren kun je leren.