Auteur Topic: Twijfel aan de juistheid van de bemande camera's  (gelezen 2101 keer)

Offline Gabriel

• Starter
  • *
Twijfel aan de juistheid van de bemande camera's
« Gepost op: vrijdag 06 februari 2009 - 10:48:55 »
In Lummen (provincie Limburg) werd ik zo'n 3 weken geleden geflitst op een rechte baan waar de maximaal toegelaten snelheid 70Km/u bedraagt. Ik had mijn cruisecontrol staan tussen 70km/u en 75km/u op het moment dat ik geflitst werd. Ik werd tegenhouden en mijn boorddocumenten werden gecontroleerd. De agent vroeg me waarom ik 87Km/u op een stuk maar maximaal 70km/u toegelaten was en ik verzekerde dat dat onmogelijk was dat ze mij tegen 87km/u geflitst hadden. Na navraag bij zijn collega's bleek ik geflitst te zijn tegen 83km/u en na een correctie werd dat herleid tot 77km/u. Nu twijfel ik nog steeds aan de juistheid van deze meting.

Kan ik hier niets tegen beginnen?

Offline Michel

• Meer dan expert
Re: Twijfel aan de juistheid van de bemande camera's
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 06 februari 2009 - 11:36:06 »
« Laatst bewerkt op: maandag 08 augustus 2011 - 20:34:28 door jozef »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Gabriel

• Starter
  • *
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 06 februari 2009 - 11:42:36 »
Dan zal ik eens de foto opvragen, ik ben nieuwsgierig naar het resultaat.

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 06 februari 2009 - 11:50:28 »
Ik had nog iets bijgevoegd  :)
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 06 februari 2009 - 15:34:19 »

Je kan enkel vragen om de foto op het politiekantoor te mogen zien.

Bij een dergelijke snelheidscontrole is het een loutere formaliteit geworden om er het vereiste standaard proces-verbaal bij te voegen waarin de vaststeller bevestigt dat de apparatuur correct opgesteld werd, ook al is dit niet het geval.

Zo zijn er een aantal jaren geleden in het Gentse een hele reeks snelheidscontroles gebeurd waarvan achteraf kwam vast te staan dat de toestellen niet correct konden opgesteld zijn, omdat de betrokken politiediensten nog niet over de daartoe benodigde accessoires beschikten.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."