Auteur Topic: Bromfietser in de cel  (gelezen 4986 keer)

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Hirsch Ballin
Re: Bromfietser in de cel
« Reactie #15 Gepost op: zaterdag 07 maart 2009 - 00:04:48 »
Na de reconstructie van het ongeval mocht de 19-jarige bestuurder naar huis.
Wat vinden jullie hier van? Het is toch gewoon een ernstig misdrijf wat hij heeft gepleegd?

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #16 Gepost op: zaterdag 07 maart 2009 - 00:39:06 »
of het was een ongeval dat niet te vermijden was

wie zal het zeggen
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #17 Gepost op: zaterdag 07 maart 2009 - 02:20:46 »
of het was een ongeval dat niet te vermijden was

wie zal het zeggen
Dronken...enough said.
Dronken rijden + ongeluk = schuldig
Aangezien we het niet kunnen uitmaken in welke mate de dronkenschap een rol heeft gespeelt kies ik er bij zulk crimineel gedrag voor (spelen met levens van anderen) om de zatlap het nadeel van de twijfel te geven.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 07 maart 2009 - 02:22:38 door BBB »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #18 Gepost op: zaterdag 07 maart 2009 - 17:16:44 »
Aangezien we het niet kunnen uitmaken in welke mate de dronkenschap een rol heeft gespeelt kies ik er bij zulk crimineel gedrag voor (spelen met levens van anderen) om de zatlap het nadeel van de twijfel te geven.

Gelukkig wordt in de rechtspraak het voordeel van de twijfel toegepast, anders zou er van een rechtsstaat geen sprake meer zijn.

Aan de hand van het onderzoek zal de rechter soeverein oordelen in welke mate de dronkenschap al dan niet een rol gespeeld heeft.

De overleden Nederlander kan helaas niet meer gestraft worden. Wie zeker moet gestraft worden (of ontoerekeningsvatbaar verklaard), is zijn passagier, die meegeholpen heeft om de auto naar de pechstrook te duwen, en daardoor het leven van andere weggebruikers in gevaar gebracht heeft. Zoiets doet geen zinnig mens op de Expressweg; je brengt jezelf in veiligheid en je gaat 100 meter voorop duidelijke tekens aan de bestuurders geven, in afwachting dat de Politie ter plaatse komt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #19 Gepost op: zaterdag 07 maart 2009 - 21:35:46 »
 :-X
« Laatst bewerkt op: dinsdag 26 januari 2010 - 03:01:11 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #20 Gepost op: zaterdag 07 maart 2009 - 21:37:57 »

Gelukkig wordt in de rechtspraak het voordeel van de twijfel toegepast, anders zou er van een rechtsstaat geen sprake meer zijn.
Gelukkig wel maar dronken automobilisten mogen ze van mij aansprakelijk stellen bij een ongeluk. Moet je maar niet dronken rijden.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #21 Gepost op: zaterdag 07 maart 2009 - 21:52:24 »
Zoiets doet geen zinnig mens op de Expressweg; je brengt jezelf in veiligheid en je gaat 100 meter voorop duidelijke tekens aan de bestuurders geven, in afwachting dat de Politie ter plaatse komt.
En dan kom ik daar aangereden en staan er 2 mensen met hun armen te zwaaien (in het donker), denk je dat ik ga stoppen? No way!

Je hoeft niet te stoppen, ik zal je aanwijzingen geven naar welke rijstrook je je moet begeven en/of om te vertragen.

Maar je hoeft mijn aanwijzingen natuurlijk niet op te volgen (ik ben geen bevoegd persoon), je mag je ook te pletter rijden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #22 Gepost op: zaterdag 07 maart 2009 - 22:20:28 »
Gelukkig wel maar dronken automobilisten mogen ze van mij aansprakelijk stellen bij een ongeluk. Moet je maar niet dronken rijden.

"Moet je maar niet" geldt voor elke fout die een mens maakt. Er worden dagelijks in het vekeer massaal veel zwaardere misdrijven gepleegd dan eens met een glaasje teveel op rijden.

Hoe "dronken" c.q. "onder invloed" was deze jongen?

Als de rechter oordeelt dat zijn dronkenschap geen rechtstreekse oorzaak van het ongeval was, zal de verzekeraar van de overleden Nederlander de schade aan de auto van de 19-jarige moeten vergoeden, en zullen zijn nabestaanden geen schadevergoeding ontvangen.

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #23 Gepost op: zaterdag 07 maart 2009 - 22:37:02 »
"Moet je maar niet" geldt voor elke fout die een mens maakt. Er worden dagelijks in het vekeer massaal veel zwaardere misdrijven gepleegd dan eens met een glaasje teveel op rijden.

Ik zou niet graag de mensen die zo stoned als een hark achter hun stuur zitten van de medicamenten een pintje geven, dat gaat me heel wat kosten. Helaas is de opsporing van dergelijke medicamenten moeilijker.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519