@ bowa:
Een geluk dat ik niet aan het drinken was terwijl ik je posting las, of ik was erin gebleven. Ik kom haast niet meer bij van het lachen.
Als het erop aankomt om onzin uit te kramen, zijn de flikken echt toch wel onklopbaar, hé.
Laat dat voorkomen voor de politierechtbank. Dat kost je een voormiddag tijd, maar de toegang is gratis, en je beleeft er een onvergetelijk spektakel.
Gegarandeerd dat de rechter zich serieus zal ergeren aan de inhoud van het PV. Politierechters willen in een PV vaststellingen lezen; ze hebben er een hekel aan als daar instaat wat de flikken gedacht hebben.
Zeg dan tegen de rechter dat je er bij de aankoop van je auto nog speciaal op gelet hebt dat hij wel degelijk een achteruitversnelling had, en dat je die straat achteruit ingereden bent in de toegelaten richting (dat is niet verboden). Als de rechter vraagt waarom je dat gedaan hebt, zeg je dat er achteraan rechts of links [de kant van je wagen die bij de rand van het trottoir stond] in je wagen een televisiestoestel stond, en dat je het veiliger vond om dat aan de kant van het trottoir uit te laden. Dan blijft er enkel nog de overtreding dat je niet in de toegestane rijrichting geparkeerd stond.
probleem is wel dat dit vastgesteld werd daags na het omwisselen van rijrichting in die straat ... dus stel dat ik er al van de avond voordien geparkeerd stond ...
Ja, maar dan is het hun woord tegen dat van jou, en flikken durven liegen: als ze beweren dat je er de avond voordien niet stond, heb je prijs.