Auteur Topic: Onder invloed van geneesmiddelen  (gelezen 9417 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Onder invloed van geneesmiddelen
« Reactie #15 Gepost op: zondag 12 april 2009 - 14:33:35 »
@ Joeri70:

Zoals ik al vermoedde, ben je dus overduidelijk op de zoveelste rotte appel bij de politie gevallen.

Het vaststellen van dronkenschap gebeurt op basis van uiterlijke tekenen. Maar alcoholintoxicatie kan enkel geldig vastgesteld worden met de toestellen en volgens de procedures beschreven in de wet. Dat is in jouw geval niet gebeurd, want je hebt geen tweede ademanalyse kunnen uitvoeren. Dus je vermeende alcoholintoxicatie is niet rechtsgeldig bewezen, en je mocht er derhalve ook niet voor gestraft worden.

Ga alvast een nieuwe verklaring afleggen bij de politie (best niet bij diezelfde klungelaar) waarin je verklaart dat je je eerdere verklaring, volgens dewelke je geen bezwaar had tegen het feit dat je geen tweede ademanalyse kon uitvoeren, intrekt, en nu verklaart dat je daartegen wel degelijk bezwaar hebt, aangezien de wettelijke procedure tot vaststelling van alcoholintoxicatie niet nageleefd werd.

Wend je niet tot intern toezicht bij de politie (dat haalt meestal niets uit), maar leg via het formulier op de site van het Comité P klacht neer. Het is in het belang van jezelf en je medemensen dat er maatregelen getroffen worden tegen de rotte appels bij de politie.

Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, neem daar dan ook contact mee op. Mogelijk kan die verzekering een schadevergoeding bekomen voor het feit dat je, op basis van een valse verklaring van de betrokken politiebeambte, 15 dagen geen motorvoertuig kunnen besturen hebt. Er is hier namelijk sprake van zogenaamde tergende en roekeloze rechtsgang.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #16 Gepost op: maandag 13 april 2009 - 01:50:28 »
Alvast bedankt voor jullie reactie. Ik ga de komende weken tests ondergaan om de exacte hoeveelheid te kunnen vaststellen.
Laat weten wat er uit komt. ;)

Citaat
Ikzelf gebruik zo'n 4x5 puffs per dag. Op het moment van het ongeval waren het er zo'n 30 à35.
Dat is ver boven de maximum aanbevolen dosis. Doe je dit in overleg met je huisarts?
Het is niet altijd zo dat meer medicatie meer effect geeft.

Citaat
Ik weet dat het niet te fraai is om te smssen tijdens het rijden, maar hij die zonder zonde is werpe de eerste steen, nietwaar?
Dat klinkt als een excuus om de zonde niet te hoeven laten. :-\
Het gaat mij er niet om om je te verwijten dat je dat deed, wel vind ik het belangrijk dat je beseft waarom het gevaarlijk is om te SMS-en tijdens het rijden.
Wanneer je je aandacht richt op meer dan 1 activiteit dan wordt die aandacht tevens verdeeld over deze activiteiten. Iedereen neemt veel minder waar tijdens het rijden zogauw hij gaat bellen of SMS-en, ik schat in dat SMS-en zelfs nog meer aandahct vergt dan bellen en dus meer ten koste gaat van de aandacht die je nog kan besteden aan het rijden zelf. Indien je dit niet begrijpt laat het dan vooral weten, dan kunnen we nog wat oude onderzoeks-resultaten er bij halen.
Ik hoop dat je het risico beseft van dit gedrag en dat je van dit voorval hebt geleerd om nooit meer te bellen of te SMS-en tijdens het rijden zodat je in de toekomst niet een een kindje doodrijdt of iets dergelijks omdat je even je aandacht niet bij het rijden hebt.
Hetzelfde geldt overigens voor andere afleidingen: handelingen als roken verricht je ook beter niet tijdens het rijden, helaas is het nog niet bij wet verboden.
En ja, ik heb ook mijn mankementjes maar het zou toch wat zijn wanneer we elkaar daar niet meer op kunnen aanspreken wanneer er makkelijk iets aan te doen is.

« Laatst bewerkt op: maandag 13 april 2009 - 01:52:23 door BBB »

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #17 Gepost op: maandag 13 april 2009 - 16:39:47 »
Ik treed BBB hierin bij. SMS-en achter het stuur is niet goed te praten. Zelf doe ik dit nooit ! Ik heb bovendien een handsfree-kit in de wagen. Vroeger werkte ik met een oortje, maar ik merk nu dat een echte car-kit veel beter is. De nummers die ik bel vanuit de wagen roep ik op met stemherkenning. Buiten het knopje om de spraakherkenning te starten hoef ik geen andere manipulaties te doen. Ik haal er zelfs mijn handen niet voor van het stuur.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519