Alvast bedankt voor jullie reactie. Ik ga de komende weken tests ondergaan om de exacte hoeveelheid te kunnen vaststellen.
Laat weten wat er uit komt.
Ikzelf gebruik zo'n 4x5 puffs per dag. Op het moment van het ongeval waren het er zo'n 30 à35.
Dat is ver boven de maximum aanbevolen dosis. Doe je dit in overleg met je huisarts?
Het is niet altijd zo dat meer medicatie meer effect geeft.
Ik weet dat het niet te fraai is om te smssen tijdens het rijden, maar hij die zonder zonde is werpe de eerste steen, nietwaar?
Dat klinkt als een excuus om de zonde niet te hoeven laten.
Het gaat mij er niet om om je te verwijten dat je dat deed, wel vind ik het belangrijk dat je beseft waarom het gevaarlijk is om te SMS-en tijdens het rijden.
Wanneer je je aandacht richt op meer dan 1 activiteit dan wordt die aandacht tevens verdeeld over deze activiteiten.
Iedereen neemt veel minder waar tijdens het rijden zogauw hij gaat bellen of SMS-en, ik schat in dat SMS-en zelfs nog meer aandahct vergt dan bellen en dus meer ten koste gaat van de aandacht die je nog kan besteden aan het rijden zelf. Indien je dit niet begrijpt laat het dan vooral weten, dan kunnen we nog wat oude onderzoeks-resultaten er bij halen.
Ik hoop dat je het risico beseft van dit gedrag en dat je van dit voorval hebt geleerd om nooit meer te bellen of te SMS-en tijdens het rijden zodat je in de toekomst niet een een kindje doodrijdt of iets dergelijks omdat je even je aandacht niet bij het rijden hebt.
Hetzelfde geldt overigens voor andere afleidingen: handelingen als roken verricht je ook beter niet tijdens het rijden, helaas is het nog niet bij wet verboden.
En ja, ik heb ook mijn mankementjes maar het zou toch wat zijn wanneer we elkaar daar niet meer op kunnen aanspreken wanneer er makkelijk iets aan te doen is.