Auteur Topic: snelheid op de autosnelweg  (gelezen 3479 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
snelheid op de autosnelweg
« Gepost op: woensdag 27 januari 2010 - 13:58:54 »
Citaat van: vraag
Op een autosnelweg geldt er een minimumsnelheid van 70km/h, evenwel:

21.2. Behalve wanneer een lagere snelheid (dan 70 km/u) wordt opgelegd door het verkeersbord C43, mag geen enkele bestuurder op een autosnelweg met een lagere snelheid rijden dan 70 km per uur. Hij moet evenwel zijn snelheid regelen overeenkomstig de bepalingen van artikel 10.1.


Het is mischien een beetje een absurde vraag, maar toen ik gisteren naar huis reed vroeg ik me enkele dingen af:

-Als de snelheid op de autosnelweg beperkt wordt door een C43 met daarop het opschrift '90', geldt er dan nog steeds een minimumsnelheid van 70 km/h?


Citaat van: antwoord van wegcode
Wanneer er op de snelweg een lagere snelheid (dan 120) is opgelegd dmv een C43, dan komt de minimum snelheid van 70 km//uur te vervallen.

De redenering is eigenlijk eenvoudig.
Wanneer er een C43 70 staat, is de minimum snelheid dezelfde als de maximum en dat is onmogelijk, je kan immers onmogelijk exact 70 rijden.
ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: snelheid op de autosnelweg
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 27 januari 2010 - 14:57:44 »
ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt
Gewoon het gebrekkig lezen van de Nederlandse taal, of gebuisd in zinsbouwinterpretatie, of stekeblind...

Citaat
zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u

Juist, een andere interpretatie is gewoon veel te ver gezocht. En die grote C43-50 kmh die er direct onderstaat ziet hij blijkbaar ook niet. ... en 50 kmh is echt lager als 70 kmh, mensen van de wegcode.be   ;D

Citaat van: "wegcode.be"
De redenering is eigenlijk eenvoudig.
Wanneer er een C43 70 staat, is de minimum snelheid dezelfde als de maximum en dat is onmogelijk, je kan immers onmogelijk exact 70 rijden.
C43-70 is ook toegelaten snelheden tot 70 kmh, die "opgelegde snelheden" zijn dus ook doorgaans lager als 70 kmh.
Een verbeersbord legt niet één opgelegde snelheid op, maar wel een maximale grens. Bij een C43-70 op de snelweg mag je dus langzamer als 70 kmh rijden. (persoonlijk rij ik dan -aangepast- tussen 1 kmh en 76 kmh, en regelmatig pas ik Art 10.2 toe)

Art 10.1 is altijd geldig bij eender welke gereden snelheden van het verkeer, snelheidsbeperking irrelevant

Ik citeer wat meer van het volledige Artikel 21, dan wordt het nog duidelijker op wat die "lagere snelheid" slaat.
- Het artikel gaat ten 1e vooral al over het (aard) verkeer op autosnelwegen (titel), en hun snelheid als één van hun eigenschappen.
- Ten 2e de max snelheid 120 kmh wordt nergens vermeld in dat artikel.
- Ten derde 70 kmh komt er zelfs driemaal in voor ;

Maar waar "een lagere snelheid" op slaat, en ook dè bedoeling van "de 70 kmh", staat net erboven in 21.1: ...70 km per uur niet kunnen bereiken;

Citaat
Artikel 21: Verkeer op autosnelwegen

21.1. De toegang tot de autosnelwegen is verboden :
aan de voetgangers, aan de bestuurders van rijwielen, van bromfietsen en van dieren;

aan de bestuurders van voertuigen of slepen die op een horizontale weg de snelheid 70 km per uur niet kunnen bereiken;

aan de bestuurders van voertuigen die overeenkomstig de bepalingen van artikel 49.5 met een noodkoppeling of met een hulpkoppeling een andere voertuig slepen;
aan de bestuurders van driewielers met motor zonder passagiersruimte en met een ledige massa van niet meer dan 400 kg, en van vierwielers met motor zonder passagiersruimte.
De tot het verkeer op de autosnelwegen toegelaten voertuigen mogen die wegen maar oprijden of verlaten op de plaatsen die daarvoor speciaal ingericht zijn.


21.2. Behalve wanneer een lagere snelheid wordt opgelegd door het verkeersbord C43, mag geen enkele bestuurder op een autosnelweg met een lagere snelheid rijden dan 70 km per uur. Hij moet evenwel zijn snelheid regelen overeenkomstig de bepalingen van artikel 10.1.
C43

...
21.8. De Minister tot wiens bevoegdheid het beheer van de autosnelwegen behoort of zijn gemachtigde kan, onder de door hem vastgestelde voorwaarden, de in konvooi rijdende legervoertuigen en het uizonderlijk vervoer toelaten de autosnelwegen te volgen en er te rijden met een lagere snelheid dan 70 km per uur.

Maar zoals nog artikels in de wegcode, is Art 21.2 enkel interpreteerbare overbodige bladvulling en mag volledig geschrapt worden, in andere landen gaat ge zulke artikels niet vinden. Enkel al dat mensen over "minimumsnelheid 70 kmh op een autosnelweg" spreken is het gevolg ervan; er bestaat gewoonweg geen "minimumsnelheid", nergens niet (Art 10)

Art 21.1 alleen is daarom ruim voldoende.
zoals in NL of D:  http://www.tdekkers.nl/rvv.htm#art_42  of  http://www.verkehrsportal.de/stvo/stvo_18.php

Citaat van: "wegcode.be"
Wanneer er op de snelweg een lagere snelheid (dan 120) is opgelegd dmv een C43, dan komt de minimum snelheid van 70 km//uur te vervallen.
 :o   "minimum snelheid" bestaat niet, dan zou men erop moeten "flitsen"...(technisch geen probleem)  ;D
En dat zou nogal wat geven (ecorijders wie weet ?)  -bij vlot normaal verkeer- op de Antwerpse R1-autosnelweg als de 100 kmh geldt...

UIZONDERLIJK vervoer is iets voor Mazda.  :D
« Laatst bewerkt op: woensdag 27 januari 2010 - 17:00:36 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: snelheid op de autosnelweg
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 27 januari 2010 - 20:28:52 »
Citaat van: vraag
De redenering is eigenlijk eenvoudig.
Wanneer er een C43 70 staat, is de minimum snelheid dezelfde als de maximum en dat is onmogelijk, je kan immers onmogelijk exact 70 rijden.
ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.
Maar het was wel degelijk de theoretisch correcte, maar praktische onmogelijkheid die de wegcode oplegt om min. en max 70 te rijden.
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)


Men kan er ook onderuit als er inderdaad gegronde redenen zijn om - Art 10 indachtig - de minimumsnelheid niet te moeten naleven.
Maar dat is zeer subjectief, voor de verkeersdeelnemer, de verbalisant, en nadien de rechter ... je kan probleemloos 3 verschillende interpretaties krijgen van 1 situatie.


Dat de minimumsnelheid van 70 wegvalt eens er geen 120 meer toegelaten wordt, is nog een van de flaters op wegcoKrantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.ik zou graag weten waar hij dit vandaan haalt

zoals ik het lees is het enkel wanneer er een C43 lager dan 70 km/u staat dat het toegelaten is om trager te rijden dan 70 km/u[/quote]

Ik was al benieuwd hoe lang het er
« Laatst bewerkt op: woensdag 27 januari 2010 - 20:37:00 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: snelheid op de autosnelweg
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 27 januari 2010 - 21:39:05 »
Er is dus tegenspraak tussen regel en verkeersteken.
Ergo : het verkeersteken geldt, en niet de ermee tegenstrijdige regel (Art 6.2)

Goed punt, had ik nog niet aan gedacht.
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: snelheid op de autosnelweg
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 29 januari 2010 - 07:20:17 »
Citaat van: Inazuma
Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.

Waaruit nog maar eens blijkt dat mekaars fouten toegeven niet bestaat. Mekaar dekken is aldaar het voornaamste. Of dit dan in het belang is van de verkeersveiligheid is maar de vraag.

Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: snelheid op de autosnelweg
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 29 januari 2010 - 13:59:22 »
Citaat van: Inazuma
Ik was al benieuwd hoe lang het er ging staan zoals het stond, want Rik / Sting was daar nooit mee akkoord.

De Cazze zat in eerste instantie juist, maar heeft zijn bericht nadien moeten aanpassen.

Waaruit nog maar eens blijkt dat mekaars fouten toegeven niet bestaat. Mekaar dekken is aldaar het voornaamste. Of dit dan in het belang is van de verkeersveiligheid is maar de vraag.

Idd als wegcode.be zoiets beweert is het alleszins tenminste verkeersonveiliger, het kan zelfs gevaarlijk rijgedrag zijn.

Ik denk daarbij aan stukken snelweg die tot 100 kmh beperkt is. Waar vrachtwagens evenzo 90 kmh aanhouden, en de V85 onder de auto´s wslk korter bij 105 kmh als bij 100 is. En dan rijden er een paar eco-rijdende-hindernissen aan 70 kmh ertussen...

Soit, ik citeer hiervoor een stukje uit wikipedia:
Citaat
http://nl.wikipedia.org/wiki/Autosnelweg#Minimumsnelheden

In Nederland is het verboden voor een voertuig dat niet tenminste 60 km/h kan en mag rijden op de autosnelweg te rijden, maar dit betekent niet dat er een minimumsnelheid van 60 km/h geldt. Dit zou ook onzinnig zijn, want door drukte en files kan de snelheid vaak veel lager liggen. Wie echter te langzaam rijdt (bijvoorbeeld 60 km/h als de rest 120 km/h rijdt, wat uitermate gevaarlijk is), kan worden beboet voor gevaarlijk rijgedrag, een zeer algemene "vangnet"bepaling uit de Wegenverkeerswet*.
*bron:
Citaat
http://wetboek.net/WVW/5.html
Wegenverkeerswet 1994 Hoofdstuk II. Verkeersgedrag
Artikel 5
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd
.

m.a.w. ~ onze toepassing van artikel 10.2:
Citaat
10.2. Geen enkele bestuurder mag de normale gang van andere bestuurders hinderen door abnormaal traag te rijden wanneer daar geen geldige reden toe is, of door plots te remmen wanneer dit niet om veiligheidsredenen vereist is.

Voor de mensen die het -of wikipedia- niet willen geloven, de NL-politie deelt werkelijk boetes uit gaande van 400 € tot 1500 €...
voor de 400 € heb ik een geloofwaardige bron, de overtreder zelf...:

http://www.dumpert.nl/mediabase/13500/87d75177/index.html
via :
Citaat
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2007/04/boete_wegens_te_langzaam_rijde.html
400 euro boete wegens te langzaam rijden

Morgen wordt in Limburg de Amstel Gold Race afgewerkt, de enige wielerklassieker die ons land rijk is. Maar de pliesie doet er alles aan om deze wedstrijd definitief van de kalender te laten halen. Zo werd ploegleider Frans Maassen van de Rabobank op de bon geslingerd, wegens te langzaam rijden. Maassen reed op de Cauberg achter zijn ploeg aan tijdens de verkenning van het parcours. En blijkbaar ligt de Limburgse politie achter op het prestatiecontract, want Maassen werd ongezien op de bon geslingerd. Of hij even 400 euro wil overmaken naar het Centraal Justitieel Incasso Bureau. 400 EURO, wegens het rijden van 35 kilometer waar maximaal 50 is toegestaan. Incidentje misschien? Nee hoor, de ploegleider van de Italiaanse ploeg Liquigas kreeg een prent van 1500 euro. Dat kan alleen maar betekenen dat deze nog langzamer omhoog reed. En dat is dan weer goed nieuws voor de Nederlandse wielerfans. Rabobank is blijkbaar een stuk beter geprepareerd...

Fleischbaum | 21-04-07

In D wordt het alleszins ook beboet (40 € denk ik ); hier zelfs bij 100 kmh (bij aanbevolen 130 kmh):
Te traag inhalen van lange sliert camions, wslk ook de politie op heterdaad gehinderd:
http://www.verkehrsportal.de/cgi-bin/vp_foren.cgi?msg-27705

en in Be blijkbaar uitzonderlijk (flitsers geambeteerd) ook, lees maar wat sommige bestuurders denken ?
Citaat
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/vrouw-krijgt-boete-wegens-te-traag-rijden.aspx

Vrouw krijgt boete wegens te traag rijden

07/05/'08 Een vrouw uit het Oost-Vlaamse Oosteeklo schrok zich een hoedje toen ze een verkeersboete van 50 euro in de bus vond. De overtreding die ze begaan had? Te traag rijden in een zone 50.

Lea De Witte (63) kan het nog steeds niet geloven. "Ik zag vorige zondag een flitsauto staan en reed zo'n 45 à 50 kilometer per uur." Even verder maakte de vrouw rechtsomkeer omdat ze haar boodschappentas vergeten was. Daarna passeerde ze de flitsauto opnieuw. Voor de agent in de flitsauto reden genoeg om haar een boete te bezorgen.

Het proces-verbaal luidt als volgt: "Via de achteruitkijkspiegel zien we een voertuig naderen. We herkennen het voertuig en de bestuurster, die waren ons al een aantal malen op stapvoetse snelheid gepasseerd. Het voertuig rijd (sic) ter hoogte van ons voertuig opnieuw een stapvoetse snelheid. Op het ogenblik van dit manoeuver waren er geen hindernissen op de rijbaan, geen tegenliggers en er was geen enkele verkeerssituatie voorhanden dat het abnormaal traag rijden uit veiligheidsoverwegingen kon rechtvaardigen."

De Witte is het oneens en is niet van plan te betalen. "Ik weet dat ik minimaal 30 per uur moet rijden, maar op dat moment reed ik zeker 40 en helemaal niet 'stapvoets'," klinkt het.

Bij de politie geven ze toe dat ze misschien wat te voortvarend zijn geweest. "Blijkbaar heeft het vele passeren de agent geërgerd, en heeft die daarom de nummerplaat genoteerd," aldus korpschef Willy Lanssens.
Altijd prijs...  :D ;D  Blijkbaar had die vrouw zelfs geen ander verkeer gehinderd (ik lees het toch nergens) ... maar wel...
« Laatst bewerkt op: vrijdag 29 januari 2010 - 15:01:43 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline diane

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 500
Re: snelheid op de autosnelweg
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 29 januari 2010 - 18:40:43 »
Citaat van: Michel
Altijd prijs... :D ;D  Blijkbaar had die vrouw zelfs geen ander verkeer gehinderd (ik lees het toch nergens) ... maar wel...

Dat de dame de nodige aandacht heeft geschonken aan de waarschuwingsborden "GRAAG TRAAG" en daaraan ook heeft voldaan.... ;D ;D

Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.