Ik weet dat sommigen graag uitpakken met de politie als informatiebron inzake het verkeersreglement, en mij niet willen geloven als ik deze instantie wat dat betreft nu net een zéér weinig betrouwbare bron van informatie noem. Of mij een zekere vorm van arrogantie verwijten als ik beweer dat ik deze instantie niet zelden op grove kemels betrap.
Daarom laat ik jullie hier ff meegenieten van een bok van formaat van onze eigenste lokale politiezone :
https://www.facebook.com/PolitieRupel/?fref=tsEventjes kort geschetst. Er is op de A12 van Antwerpen naar Brussel, vlak voor de Rupeltunnel een ongeval gebeurd met een vrachtwagen. De vrachtwagen is in de schaar geraakt. Om het takelen en het reinigen van het wegdek mogelijk te maken, wordt de A12 thv Boom afgesloten. Het verkeer moet er bovengronds via Boom en Willebroek omrijden.
Onze lokale politiezone is zo stom om een foto te posten, genomen met een gsm, om de files in beeld te brengen. Ene Koen Stroobants, maakt hen er attent op, dat het niet toegelaten is om in de wagen de gsm in de hand te houden om een foto te maken.
De reactie van Paul Ishier
(dit is dus het account van de lokale politiezone Rupel) om de fout wat te vergoelijke, betreft meteen
de grootste bok van formaat :
Bedankt om ons hier attent op te maken. de bestuurder stond op dat moment al 15 minuten stil dus uiteraard werd deze foto niet al rijdend genomen.
Yeah, right. Dàt is dus jullie excuus om de inbreuk te vergoelijken ?
"De bestuurder was niet in beweging, want hij stond stil in de file ?" Nice try, maar ik dacht 't niet, jongens.
De hier actieve forumdeelnemers weten uiteraard al beter dan dat :
2.22. "Stilstaand voertuig" : een voertuig dat niet langer stilstaat dan nodig is voor het in- of uitstappen van personen of voor het laden of lossen van zaken.8.4. Behalve wanneer zijn voertuig stilstaat of geparkeerd is, mag de bestuurder geen gebruik maken van een draagbare telefoon die hij in de hand houdt.Maar wat met Jan met de Pet ? Die neemt zulke zaken aan als zijnde correct
"want de polies zegt/schrijft ....". Tot hij natuurlijk ergens de lamp loopt, omdàt hij de gsm in de hand houdt op een ogenblik dat zulks niet toegelaten is, ook al is zijn voertuig op dat moment niet in beweging. In een file, of tijdens de roodfase van het verkeerslicht om maar twee mogelijke voorbeelden te noemen.
Sorry dat ik ff geen blad voor de mond neem. Maar ik noem het ronduit onaanvaardbaar, dat uitgerekend de instantie die belast is met toezicht en controle op de naleving van het verkeersreglement, de eigen inbreuken tracht te vergoelijken door dergelijke foute info de wereld in te sturen.
Aan wie graag uitpakt met de politie als relevante bron, kan ik slechts 1 goede raad geven. Pak er 's ferm mee uit, ja ..... Maar doe het dan best ergens in een donkere kroeg, vér na middernacht.