1) Ze begaan een overtreding, waarvoor ze zélf anderen vlotjes zouden beteugelen.
Nee, dat weet je idd niet, je kan het wel vermoeden.
Ik weet niet of die persoon zich met verkeersgerelateerde zaken bezig houdt dan wel afhandelt, er zijn nog tal van andere taken bij de politie.
Ik zie op de andere -ook "verkeerd geparkeerde"- auto's daar (nog ?) geen verbalisatiepapiertje zitten.
En gezien de Streetview een foto toont sinds 2013 of 2009 (naargelang je standpunt) zullen er niet al te veelvuldig beboet zijn geworden, want dan had dat OOK al lang in de gazetten uitgesmeerd geweest.
Qua uitzicht lijkt het me een parkeerstrook : het deel waar de auto's op staan, is anders tov het daarnaast rechtsliggende deel, duidelijk te zien voor de Volvo/Peugeot. En dat deel ernaast lijkt me breed genoeg om als voetganger de ruimte te hebben. Of die breedte de vereiste breedte heeft kan ik enkel gokken : de breedte van die linkerstrook gok ik op 2m (breder dan de Volvo/Peugeot) en de rechterstrook (tot aan de afgeschoren haag) is duidelijk kleiner maar zeker niet de helft kleiner en zou ik er toch 1,5m op durven plakken (zolang de haag afgeschoren blijft toch
)
Maar met "het lijkt er op" of "ik gok" kom je nergens ...
Het ware beter geweest dat men dat deel (waar de politiewagen/bmw staat) duidelijker gemaakt had er niet te parkeren. Twee betonblokken zijn voldoende ... en voor de rest parkeerverbodsborden plaatsen (zoals aan de overkant vd bocht wel het geval is)...
Mogelijk gevolg : dankzij deze foto en de heisa daarrond een algemeen parkeerverbod daar (of hopelijk half/half parkeren), dus mogelijk ook alle parkeerplaatsen weg (hopelijk niet). Als men dan half/half parkeert, geeft de smallere rijbaan mogelijkheid dat er spiegels worden afgereden ...