Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) gaat de wegcode aanpassen zodat kinderen jonger dan acht niet meer mee mogen rijden op een motor. Schouppe vergeet blijkbaar dat er feitelijk al een verbod bestaat :
http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art35Art 35.1.1
De bestuurder en de passagier van motorvoertuigen die aan het verkeer deelnemen andere dan auto’s, moeten de veiligheidsgordel dragen op de plaatsen die ermee zijn uitgerust. De kinderen van minder dan 3 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem. Kinderen van 3 jaar of meer en minder dan 12 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem, of de veiligheidsgordel dragen.Gordels heb je uiteraard niet op een moto, en goedgekeurde kinderbeveiligingssystemen al evenmin voor zover ik weet.
Bij wegcode ben ik daar nog naar aan het zoeken geweest - er zijn er zelfs amper te vinden voor 2-puntsgordels in auto's.
Die 2 gegevens bij elkaar leveren een de facto verbod.
Waar Schouppe zijn grensvan 8 jaar haalt om een onderscheid te maken is mij alvast onduidelijk.
Kinderen horen gewoonweg niet thuis op een motorfiets tot ze oud genoeg zijn om zelfs de risico's enigszins in te kunnen schatten - een jaar of 16 dus,
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.rl=http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid907565/kinderen-jonger-dan-acht-mogen-niet-meer-meerijden-op-motor-2.aspx]Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) gaat de wegcode aanpassen zodat kinderen jonger dan acht niet meer mee mogen rijden op een motor. [/url]
Schouppe vergeet blijkbaar dat er feitelijk al een verbod bestaat :
http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art35Art 35.1.1
De bestuurder en de passagier van motorvoertuigen die aan het verkeer deelnemen andere dan auto’s, moeten de veiligheidsgordel dragen op de plaatsen die ermee zijn uitgerust. De kinderen van minder dan 3 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem. Kinderen van 3 jaar of meer en minder dan 12 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem, of de veiligheidsgordel dragen.Gordels heb je uiteraard niet op een moto, en goedgekeurde kinderbeveiligingssystemen al evenmin voor zover ik weet.
Bij wegcode ben ik daar nog naar aan het zoeken geweest - er zijn er zelfs amper te vinden voor 2-puntsgordels in auto's.
Die 2 gegevens bij elkaar leveren een de facto verbod.
Waar Schouppe zijn grensvan 8 jaar haalt om een onderscheid te maken is mij alvast onduidelijk.
Kinderen horen gewoonweg niet thuis op een motorfiets tot ze oud genoeg zijn om zelfs de risico's enigszins in te kunnen schatten - een jaar of 16 dus,
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.rl=http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid907565/kinderen-jonger-dan-acht-mogen-niet-meer-meerijden-op-motor-2.aspx]Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) gaat de wegcode aanpassen zodat kinderen jonger dan acht niet meer mee mogen rijden op een motor. [/url]
Schouppe vergeet blijkbaar dat er feitelijk al een verbod bestaat :
http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art35Art 35.1.1
De bestuurder en de passagier van motorvoertuigen die aan het verkeer deelnemen andere dan auto’s, moeten de veiligheidsgordel dragen op de plaatsen die ermee zijn uitgerust. De kinderen van minder dan 3 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem. Kinderen van 3 jaar of meer en minder dan 12 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem, of de veiligheidsgordel dragen.Gordels heb je uiteraard niet op een moto, en goedgekeurde kinderbeveiligingssystemen al evenmin voor zover ik weet.
Bij wegcode ben ik daar nog naar aan het zoeken geweest - er zijn er zelfs amper te vinden voor 2-puntsgordels in auto's.
Die 2 gegevens bij elkaar leveren een de facto verbod.
Waar Schouppe zijn grensvan 8 jaar haalt om een onderscheid te maken is mij alvast onduidelijk.
Kinderen horen gewoonweg niet thuis op een motorfiets tot ze oud genoeg zijn om zelfs de risico's enigszins in te kunnen schatten - een jaar of 16 dus,
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.rl=http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid907565/kinderen-jonger-dan-acht-mogen-niet-meer-meerijden-op-motor-2.aspx]Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) gaat de wegcode aanpassen zodat kinderen jonger dan acht niet meer mee mogen rijden op een motor. [/url]
Schouppe vergeet blijkbaar dat er feitelijk al een verbod bestaat :
http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art35Art 35.1.1
De bestuurder en de passagier van motorvoertuigen die aan het verkeer deelnemen andere dan auto’s, moeten de veiligheidsgordel dragen op de plaatsen die ermee zijn uitgerust. De kinderen van minder dan 3 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem. Kinderen van 3 jaar of meer en minder dan 12 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem, of de veiligheidsgordel dragen.Gordels heb je uiteraard niet op een moto, en goedgekeurde kinderbeveiligingssystemen al evenmin voor zover ik weet.
Bij wegcode ben ik daar nog naar aan het zoeken geweest - er zijn er zelfs amper te vinden voor 2-puntsgordels in auto's.
Die 2 gegevens bij elkaar leveren een de facto verbod.
Waar Schouppe zijn grensvan 8 jaar haalt om een onderscheid te maken is mij alvast onduidelijk.
Kinderen horen gewoonweg niet thuis op een motorfiets tot ze oud genoeg zijn om zelfs de risico's enigszins in te kunnen schatten - een jaar of 16 dus,
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.rl=http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid907565/kinderen-jonger-dan-acht-mogen-niet-meer-meerijden-op-motor-2.aspx]Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) gaat de wegcode aanpassen zodat kinderen jonger dan acht niet meer mee mogen rijden op een motor. [/url]
Schouppe vergeet blijkbaar dat er feitelijk al een verbod bestaat :
http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art35Art 35.1.1
De bestuurder en de passagier van motorvoertuigen die aan het verkeer deelnemen andere dan auto’s, moeten de veiligheidsgordel dragen op de plaatsen die ermee zijn uitgerust. De kinderen van minder dan 3 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem. Kinderen van 3 jaar of meer en minder dan 12 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem, of de veiligheidsgordel dragen.Gordels heb je uiteraard niet op een moto, en goedgekeurde kinderbeveiligingssystemen al evenmin voor zover ik weet.
Bij wegcode ben ik daar nog naar aan het zoeken geweest - er zijn er zelfs amper te vinden voor 2-puntsgordels in auto's.
Die 2 gegevens bij elkaar leveren een de facto verbod.
Waar Schouppe zijn grensvan 8 jaar haalt om een onderscheid te maken is mij alvast onduidelijk.
Kinderen horen gewoonweg niet thuis op een motorfiets tot ze oud genoeg zijn om zelfs de risico's enigszins in te kunnen schatten - een jaar of 16 dus,
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.rl=http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid907565/kinderen-jonger-dan-acht-mogen-niet-meer-meerijden-op-motor-2.aspx]Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) gaat de wegcode aanpassen zodat kinderen jonger dan acht niet meer mee mogen rijden op een motor. [/url]
Schouppe vergeet blijkbaar dat er feitelijk al een verbod bestaat :
http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art35Art 35.1.1
De bestuurder en de passagier van motorvoertuigen die aan het verkeer deelnemen andere dan auto’s, moeten de veiligheidsgordel dragen op de plaatsen die ermee zijn uitgerust. De kinderen van minder dan 3 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem. Kinderen van 3 jaar of meer en minder dan 12 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem, of de veiligheidsgordel dragen.Gordels heb je uiteraard niet op een moto, en goedgekeurde kinderbeveiligingssystemen al evenmin voor zover ik weet.
Bij wegcode ben ik daar nog naar aan het zoeken geweest - er zijn er zelfs amper te vinden voor 2-puntsgordels in auto's.
Die 2 gegevens bij elkaar leveren een de facto verbod.
Waar Schouppe zijn grensvan 8 jaar haalt om een onderscheid te maken is mij alvast onduidelijk.
Kinderen horen gewoonweg niet thuis op een motorfiets tot ze oud genoeg zijn om zelfs de risico's enigszins in te kunnen schatten - een jaar of 16 dus,
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.rl=http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid907565/kinderen-jonger-dan-acht-mogen-niet-meer-meerijden-op-motor-2.aspx]Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) gaat de wegcode aanpassen zodat kinderen jonger dan acht niet meer mee mogen rijden op een motor. [/url]
Schouppe vergeet blijkbaar dat er feitelijk al een verbod bestaat :
http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art35Art 35.1.1
De bestuurder en de passagier van motorvoertuigen die aan het verkeer deelnemen andere dan auto’s, moeten de veiligheidsgordel dragen op de plaatsen die ermee zijn uitgerust. De kinderen van minder dan 3 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem. Kinderen van 3 jaar of meer en minder dan 12 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem, of de veiligheidsgordel dragen.Gordels heb je uiteraard niet op een moto, en goedgekeurde kinderbeveiligingssystemen al evenmin voor zover ik weet.
Bij wegcode ben ik daar nog naar aan het zoeken geweest - er zijn er zelfs amper te vinden voor 2-puntsgordels in auto's.
Die 2 gegevens bij elkaar leveren een de facto verbod.
Waar Schouppe zijn grensvan 8 jaar haalt om een onderscheid te maken is mij alvast onduidelijk.
Kinderen horen gewoonweg niet thuis op een motorfiets tot ze oud genoeg zijn om zelfs de risico's enigszins in te kunnen schatten - een jaar of 16 dus,
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.rl=http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid907565/kinderen-jonger-dan-acht-mogen-niet-meer-meerijden-op-motor-2.aspx]Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) gaat de wegcode aanpassen zodat kinderen jonger dan acht niet meer mee mogen rijden op een motor. [/url]
Schouppe vergeet blijkbaar dat er feitelijk al een verbod bestaat :
http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art35Art 35.1.1
De bestuurder en de passagier van motorvoertuigen die aan het verkeer deelnemen andere dan auto’s, moeten de veiligheidsgordel dragen op de plaatsen die ermee zijn uitgerust. De kinderen van minder dan 3 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem. Kinderen van 3 jaar of meer en minder dan 12 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem, of de veiligheidsgordel dragen.Gordels heb je uiteraard niet op een moto, en goedgekeurde kinderbeveiligingssystemen al evenmin voor zover ik weet.
Bij wegcode ben ik daar nog naar aan het zoeken geweest - er zijn er zelfs amper te vinden voor 2-puntsgordels in auto's.
Die 2 gegevens bij elkaar leveren een de facto verbod.
Waar Schouppe zijn grensvan 8 jaar haalt om een onderscheid te maken is mij alvast onduidelijk.
Kinderen horen gewoonweg niet thuis op een motorfiets tot ze oud genoeg zijn om zelfs de risico's enigszins in te kunnen schatten - een jaar of 16 dus,
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.rl=http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid907565/kinderen-jonger-dan-acht-mogen-niet-meer-meerijden-op-motor-2.aspx]Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) gaat de wegcode aanpassen zodat kinderen jonger dan acht niet meer mee mogen rijden op een motor. [/url]
Schouppe vergeet blijkbaar dat er feitelijk al een verbod bestaat :
http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art35Art 35.1.1
De bestuurder en de passagier van motorvoertuigen die aan het verkeer deelnemen andere dan auto’s, moeten de veiligheidsgordel dragen op de plaatsen die ermee zijn uitgerust. De kinderen van minder dan 3 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem. Kinderen van 3 jaar of meer en minder dan 12 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem, of de veiligheidsgordel dragen.Gordels heb je uiteraard niet op een moto, en goedgekeurde kinderbeveiligingssystemen al evenmin voor zover ik weet.
Bij wegcode ben ik daar nog naar aan het zoeken geweest - er zijn er zelfs amper te vinden voor 2-puntsgordels in auto's.
Die 2 gegevens bij elkaar leveren een de facto verbod.
Waar Schouppe zijn grensvan 8 jaar haalt om een onderscheid te maken is mij alvast onduidelijk.
Kinderen horen gewoonweg niet thuis op een motorfiets tot ze oud genoeg zijn om zelfs de risico's enigszins in te kunnen schatten - een jaar of 16 dus,
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.rl=http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid907565/kinderen-jonger-dan-acht-mogen-niet-meer-meerijden-op-motor-2.aspx]Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) gaat de wegcode aanpassen zodat kinderen jonger dan acht niet meer mee mogen rijden op een motor. [/url]
Schouppe vergeet blijkbaar dat er feitelijk al een verbod bestaat :
http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art35Art 35.1.1
De bestuurder en de passagier van motorvoertuigen die aan het verkeer deelnemen andere dan auto’s, moeten de veiligheidsgordel dragen op de plaatsen die ermee zijn uitgerust. De kinderen van minder dan 3 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem. Kinderen van 3 jaar of meer en minder dan 12 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem, of de veiligheidsgordel dragen.Gordels heb je uiteraard niet op een moto, en goedgekeurde kinderbeveiligingssystemen al evenmin voor zover ik weet.
Bij wegcode ben ik daar nog naar aan het zoeken geweest - er zijn er zelfs amper te vinden voor 2-puntsgordels in auto's.
Die 2 gegevens bij elkaar leveren een de facto verbod.
Waar Schouppe zijn grensvan 8 jaar haalt om een onderscheid te maken is mij alvast onduidelijk.
Kinderen horen gewoonweg niet thuis op een motorfiets tot ze oud genoeg zijn om zelfs de risico's enigszins in te kunnen schatten - een jaar of 16 dus,
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.rl=http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid907565/kinderen-jonger-dan-acht-mogen-niet-meer-meerijden-op-motor-2.aspx]Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) gaat de wegcode aanpassen zodat kinderen jonger dan acht niet meer mee mogen rijden op een motor. [/url]
Schouppe vergeet blijkbaar dat er feitelijk al een verbod bestaat :
http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art35Art 35.1.1
De bestuurder en de passagier van motorvoertuigen die aan het verkeer deelnemen andere dan auto’s, moeten de veiligheidsgordel dragen op de plaatsen die ermee zijn uitgerust. De kinderen van minder dan 3 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem. Kinderen van 3 jaar of meer en minder dan 12 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem, of de veiligheidsgordel dragen.Gordels heb je uiteraard niet op een moto, en goedgekeurde kinderbeveiligingssystemen al evenmin voor zover ik weet.
Bij wegcode ben ik daar nog naar aan het zoeken geweest - er zijn er zelfs amper te vinden voor 2-puntsgordels in auto's.
Die 2 gegevens bij elkaar leveren een de facto verbod.
Waar Schouppe zijn grensvan 8 jaar haalt om een onderscheid te maken is mij alvast onduidelijk.
Kinderen horen gewoonweg niet thuis op een motorfiets tot ze oud genoeg zijn om zelfs de risico's enigszins in te kunnen schatten - een jaar of 16 dus,
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.rl=http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid907565/kinderen-jonger-dan-acht-mogen-niet-meer-meerijden-op-motor-2.aspx]Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) gaat de wegcode aanpassen zodat kinderen jonger dan acht niet meer mee mogen rijden op een motor. [/url]
Schouppe vergeet blijkbaar dat er feitelijk al een verbod bestaat :
http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art35Art 35.1.1
De bestuurder en de passagier van motorvoertuigen die aan het verkeer deelnemen andere dan auto’s, moeten de veiligheidsgordel dragen op de plaatsen die ermee zijn uitgerust. De kinderen van minder dan 3 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem. Kinderen van 3 jaar of meer en minder dan 12 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem, of de veiligheidsgordel dragen.Gordels heb je uiteraard niet op een moto, en goedgekeurde kinderbeveiligingssystemen al evenmin voor zover ik weet.
Bij wegcode ben ik daar nog naar aan het zoeken geweest - er zijn er zelfs amper te vinden voor 2-puntsgordels in auto's.
Die 2 gegevens bij elkaar leveren een de facto verbod.
Waar Schouppe zijn grensvan 8 jaar haalt om een onderscheid te maken is mij alvast onduidelijk.
Kinderen horen gewoonweg niet thuis op een motorfiets tot ze oud genoeg zijn om zelfs de risico's enigszins in te kunnen schatten - een jaar of 16 dus,
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.rl=http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid907565/kinderen-jonger-dan-acht-mogen-niet-meer-meerijden-op-motor-2.aspx]Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) gaat de wegcode aanpassen zodat kinderen jonger dan acht niet meer mee mogen rijden op een motor. [/url]
Schouppe vergeet blijkbaar dat er feitelijk al een verbod bestaat :
http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art35Art 35.1.1
De bestuurder en de passagier van motorvoertuigen die aan het verkeer deelnemen andere dan auto’s, moeten de veiligheidsgordel dragen op de plaatsen die ermee zijn uitgerust. De kinderen van minder dan 3 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem. Kinderen van 3 jaar of meer en minder dan 12 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem, of de veiligheidsgordel dragen.Gordels heb je uiteraard niet op een moto, en goedgekeurde kinderbeveiligingssystemen al evenmin voor zover ik weet.
Bij wegcode ben ik daar nog naar aan het zoeken geweest - er zijn er zelfs amper te vinden voor 2-puntsgordels in auto's.
Die 2 gegevens bij elkaar leveren een de facto verbod.
Waar Schouppe zijn grensvan 8 jaar haalt om een onderscheid te maken is mij alvast onduidelijk.
Kinderen horen gewoonweg niet thuis op een motorfiets tot ze oud genoeg zijn om zelfs de risico's enigszins in te kunnen schatten - een jaar of 16 dus,
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.rl=http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid907565/kinderen-jonger-dan-acht-mogen-niet-meer-meerijden-op-motor-2.aspx]Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) gaat de wegcode aanpassen zodat kinderen jonger dan acht niet meer mee mogen rijden op een motor. [/url]
Schouppe vergeet blijkbaar dat er feitelijk al een verbod bestaat :
http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art35Art 35.1.1
De bestuurder en de passagier van motorvoertuigen die aan het verkeer deelnemen andere dan auto’s, moeten de veiligheidsgordel dragen op de plaatsen die ermee zijn uitgerust. De kinderen van minder dan 3 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem. Kinderen van 3 jaar of meer en minder dan 12 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem, of de veiligheidsgordel dragen.Gordels heb je uiteraard niet op een moto, en goedgekeurde kinderbeveiligingssystemen al evenmin voor zover ik weet.
Bij wegcode ben ik daar nog naar aan het zoeken geweest - er zijn er zelfs amper te vinden voor 2-puntsgordels in auto's.
Die 2 gegevens bij elkaar leveren een de facto verbod.
Waar Schouppe zijn grensvan 8 jaar haalt om een onderscheid te maken is mij alvast onduidelijk.
Kinderen horen gewoonweg niet thuis op een motorfiets tot ze oud genoeg zijn om zelfs de risico's enigszins in te kunnen schatten - een jaar of 16 dus,
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.rl=http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid907565/kinderen-jonger-dan-acht-mogen-niet-meer-meerijden-op-motor-2.aspx]Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) gaat de wegcode aanpassen zodat kinderen jonger dan acht niet meer mee mogen rijden op een motor. [/url]
Schouppe vergeet blijkbaar dat er feitelijk al een verbod bestaat :
http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art35Art 35.1.1
De bestuurder en de passagier van motorvoertuigen die aan het verkeer deelnemen andere dan auto’s, moeten de veiligheidsgordel dragen op de plaatsen die ermee zijn uitgerust. De kinderen van minder dan 3 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem. Kinderen van 3 jaar of meer en minder dan 12 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem, of de veiligheidsgordel dragen.Gordels heb je uiteraard niet op een moto, en goedgekeurde kinderbeveiligingssystemen al evenmin voor zover ik weet.
Bij wegcode ben ik daar nog naar aan het zoeken geweest - er zijn er zelfs amper te vinden voor 2-puntsgordels in auto's.
Die 2 gegevens bij elkaar leveren een de facto verbod.
Waar Schouppe zijn grensvan 8 jaar haalt om een onderscheid te maken is mij alvast onduidelijk.
Kinderen horen gewoonweg niet thuis op een motorfiets tot ze oud genoeg zijn om zelfs de risico's enigszins in te kunnen schatten - een jaar of 16 dus,
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.rl=http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid907565/kinderen-jonger-dan-acht-mogen-niet-meer-meerijden-op-motor-2.aspx]Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) gaat de wegcode aanpassen zodat kinderen jonger dan acht niet meer mee mogen rijden op een motor. [/url]
Schouppe vergeet blijkbaar dat er feitelijk al een verbod bestaat :
http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art35Art 35.1.1
De bestuurder en de passagier van motorvoertuigen die aan het verkeer deelnemen andere dan auto’s, moeten de veiligheidsgordel dragen op de plaatsen die ermee zijn uitgerust. De kinderen van minder dan 3 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem. Kinderen van 3 jaar of meer en minder dan 12 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem, of de veiligheidsgordel dragen.Gordels heb je uiteraard niet op een moto, en goedgekeurde kinderbeveiligingssystemen al evenmin voor zover ik weet.
Bij wegcode ben ik daar nog naar aan het zoeken geweest - er zijn er zelfs amper te vinden voor 2-puntsgordels in auto's.
Die 2 gegevens bij elkaar leveren een de facto verbod.
Waar Schouppe zijn grensvan 8 jaar haalt om een onderscheid te maken is mij alvast onduidelijk.
Kinderen horen gewoonweg niet thuis op een motorfiets tot ze oud genoeg zijn om zelfs de risico's enigszins in te kunnen schatten - een jaar of 16 dus,
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.rl=http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid907565/kinderen-jonger-dan-acht-mogen-niet-meer-meerijden-op-motor-2.aspx]Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) gaat de wegcode aanpassen zodat kinderen jonger dan acht niet meer mee mogen rijden op een motor. [/url]
Schouppe vergeet blijkbaar dat er feitelijk al een verbod bestaat :
http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art35Art 35.1.1
De bestuurder en de passagier van motorvoertuigen die aan het verkeer deelnemen andere dan auto’s, moeten de veiligheidsgordel dragen op de plaatsen die ermee zijn uitgerust. De kinderen van minder dan 3 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem. Kinderen van 3 jaar of meer en minder dan 12 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem, of de veiligheidsgordel dragen.Gordels heb je uiteraard niet op een moto, en goedgekeurde kinderbeveiligingssystemen al evenmin voor zover ik weet.
Bij wegcode ben ik daar nog naar aan het zoeken geweest - er zijn er zelfs amper te vinden voor 2-puntsgordels in auto's.
Die 2 gegevens bij elkaar leveren een de facto verbod.
Waar Schouppe zijn grensvan 8 jaar haalt om een onderscheid te maken is mij alvast onduidelijk.
Kinderen horen gewoonweg niet thuis op een motorfiets tot ze oud genoeg zijn om zelfs de risico's enigszins in te kunnen schatten - een jaar of 16 dus,
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.rl=http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid907565/kinderen-jonger-dan-acht-mogen-niet-meer-meerijden-op-motor-2.aspx]Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) gaat de wegcode aanpassen zodat kinderen jonger dan acht niet meer mee mogen rijden op een motor. [/url]
Schouppe vergeet blijkbaar dat er feitelijk al een verbod bestaat :
http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art35Art 35.1.1
De bestuurder en de passagier van motorvoertuigen die aan het verkeer deelnemen andere dan auto’s, moeten de veiligheidsgordel dragen op de plaatsen die ermee zijn uitgerust. De kinderen van minder dan 3 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem. Kinderen van 3 jaar of meer en minder dan 12 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem, of de veiligheidsgordel dragen.Gordels heb je uiteraard niet op een moto, en goedgekeurde kinderbeveiligingssystemen al evenmin voor zover ik weet.
Bij wegcode ben ik daar nog naar aan het zoeken geweest - er zijn er zelfs amper te vinden voor 2-puntsgordels in auto's.
Die 2 gegevens bij elkaar leveren een de facto verbod.
Waar Schouppe zijn grensvan 8 jaar haalt om een onderscheid te maken is mij alvast onduidelijk.
Kinderen horen gewoonweg niet thuis op een motorfiets tot ze oud genoeg zijn om zelfs de risico's enigszins in te kunnen schatten - een jaar of 16 dus,
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.rl=http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid907565/kinderen-jonger-dan-acht-mogen-niet-meer-meerijden-op-motor-2.aspx]Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) gaat de wegcode aanpassen zodat kinderen jonger dan acht niet meer mee mogen rijden op een motor. [/url]
Schouppe vergeet blijkbaar dat er feitelijk al een verbod bestaat :
http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art35Art 35.1.1
De bestuurder en de passagier van motorvoertuigen die aan het verkeer deelnemen andere dan auto’s, moeten de veiligheidsgordel dragen op de plaatsen die ermee zijn uitgerust. De kinderen van minder dan 3 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem. Kinderen van 3 jaar of meer en minder dan 12 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem, of de veiligheidsgordel dragen.Gordels heb je uiteraard niet op een moto, en goedgekeurde kinderbeveiligingssystemen al evenmin voor zover ik weet.
Bij wegcode ben ik daar nog naar aan het zoeken geweest - er zijn er zelfs amper te vinden voor 2-puntsgordels in auto's.
Die 2 gegevens bij elkaar leveren een de facto verbod.
Waar Schouppe zijn grensvan 8 jaar haalt om een onderscheid te maken is mij alvast onduidelijk.
Kinderen horen gewoonweg niet thuis op een motorfiets tot ze oud genoeg zijn om zelfs de risico's enigszins in te kunnen schatten - een jaar of 16 dus,
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.rl=http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid907565/kinderen-jonger-dan-acht-mogen-niet-meer-meerijden-op-motor-2.aspx]Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) gaat de wegcode aanpassen zodat kinderen jonger dan acht niet meer mee mogen rijden op een motor. [/url]
Schouppe vergeet blijkbaar dat er feitelijk al een verbod bestaat :
http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art35Art 35.1.1
De bestuurder en de passagier van motorvoertuigen die aan het verkeer deelnemen andere dan auto’s, moeten de veiligheidsgordel dragen op de plaatsen die ermee zijn uitgerust. De kinderen van minder dan 3 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem. Kinderen van 3 jaar of meer en minder dan 12 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem, of de veiligheidsgordel dragen.Gordels heb je uiteraard niet op een moto, en goedgekeurde kinderbeveiligingssystemen al evenmin voor zover ik weet.
Bij wegcode ben ik daar nog naar aan het zoeken geweest - er zijn er zelfs amper te vinden voor 2-puntsgordels in auto's.
Die 2 gegevens bij elkaar leveren een de facto verbod.
Waar Schouppe zijn grensvan 8 jaar haalt om een onderscheid te maken is mij alvast onduidelijk.
Kinderen horen gewoonweg niet thuis op een motorfiets tot ze oud genoeg zijn om zelfs de risico's enigszins in te kunnen schatten - een jaar of 16 dus,
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.rl=http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid907565/kinderen-jonger-dan-acht-mogen-niet-meer-meerijden-op-motor-2.aspx]Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) gaat de wegcode aanpassen zodat kinderen jonger dan acht niet meer mee mogen rijden op een motor. [/url]
Schouppe vergeet blijkbaar dat er feitelijk al een verbod bestaat :
http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art35Art 35.1.1
De bestuurder en de passagier van motorvoertuigen die aan het verkeer deelnemen andere dan auto’s, moeten de veiligheidsgordel dragen op de plaatsen die ermee zijn uitgerust. De kinderen van minder dan 3 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem. Kinderen van 3 jaar of meer en minder dan 12 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem, of de veiligheidsgordel dragen.Gordels heb je uiteraard niet op een moto, en goedgekeurde kinderbeveiligingssystemen al evenmin voor zover ik weet.
Bij wegcode ben ik daar nog naar aan het zoeken geweest - er zijn er zelfs amper te vinden voor 2-puntsgordels in auto's.
Die 2 gegevens bij elkaar leveren een de facto verbod.
Waar Schouppe zijn grensvan 8 jaar haalt om een onderscheid te maken is mij alvast onduidelijk.
Kinderen horen gewoonweg niet thuis op een motorfiets tot ze oud genoeg zijn om zelfs de risico's enigszins in te kunnen schatten - een jaar of 16 dus,
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.rl=http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid907565/kinderen-jonger-dan-acht-mogen-niet-meer-meerijden-op-motor-2.aspx]Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) gaat de wegcode aanpassen zodat kinderen jonger dan acht niet meer mee mogen rijden op een motor. [/url]
Schouppe vergeet blijkbaar dat er feitelijk al een verbod bestaat :
http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art35Art 35.1.1
De bestuurder en de passagier van motorvoertuigen die aan het verkeer deelnemen andere dan auto’s, moeten de veiligheidsgordel dragen op de plaatsen die ermee zijn uitgerust. De kinderen van minder dan 3 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem. Kinderen van 3 jaar of meer en minder dan 12 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem, of de veiligheidsgordel dragen.Gordels heb je uiteraard niet op een moto, en goedgekeurde kinderbeveiligingssystemen al evenmin voor zover ik weet.
Bij wegcode ben ik daar nog naar aan het zoeken geweest - er zijn er zelfs amper te vinden voor 2-puntsgordels in auto's.
Die 2 gegevens bij elkaar leveren een de facto verbod.
Waar Schouppe zijn grensvan 8 jaar haalt om een onderscheid te maken is mij alvast onduidelijk.
Kinderen horen gewoonweg niet thuis op een motorfiets tot ze oud genoeg zijn om zelfs de risico's enigszins in te kunnen schatten - een jaar of 16 dus,
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.rl=http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid907565/kinderen-jonger-dan-acht-mogen-niet-meer-meerijden-op-motor-2.aspx]Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) gaat de wegcode aanpassen zodat kinderen jonger dan acht niet meer mee mogen rijden op een motor. [/url]
Schouppe vergeet blijkbaar dat er feitelijk al een verbod bestaat :
http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art35Art 35.1.1
De bestuurder en de passagier van motorvoertuigen die aan het verkeer deelnemen andere dan auto’s, moeten de veiligheidsgordel dragen op de plaatsen die ermee zijn uitgerust. De kinderen van minder dan 3 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem. Kinderen van 3 jaar of meer en minder dan 12 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem, of de veiligheidsgordel dragen.Gordels heb je uiteraard niet op een moto, en goedgekeurde kinderbeveiligingssystemen al evenmin voor zover ik weet.
Bij wegcode ben ik daar nog naar aan het zoeken geweest - er zijn er zelfs amper te vinden voor 2-puntsgordels in auto's.
Die 2 gegevens bij elkaar leveren een de facto verbod.
Waar Schouppe zijn grensvan 8 jaar haalt om een onderscheid te maken is mij alvast onduidelijk.
Kinderen horen gewoonweg niet thuis op een motorfiets tot ze oud genoeg zijn om zelfs de risico's enigszins in te kunnen schatten - een jaar of 16 dus,
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.rl=http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid907565/kinderen-jonger-dan-acht-mogen-niet-meer-meerijden-op-motor-2.aspx]Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) gaat de wegcode aanpassen zodat kinderen jonger dan acht niet meer mee mogen rijden op een motor. [/url]
Schouppe vergeet blijkbaar dat er feitelijk al een verbod bestaat :
http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art35Art 35.1.1
De bestuurder en de passagier van motorvoertuigen die aan het verkeer deelnemen andere dan auto’s, moeten de veiligheidsgordel dragen op de plaatsen die ermee zijn uitgerust. De kinderen van minder dan 3 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem. Kinderen van 3 jaar of meer en minder dan 12 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem, of de veiligheidsgordel dragen.Gordels heb je uiteraard niet op een moto, en goedgekeurde kinderbeveiligingssystemen al evenmin voor zover ik weet.
Bij wegcode ben ik daar nog naar aan het zoeken geweest - er zijn er zelfs amper te vinden voor 2-puntsgordels in auto's.
Die 2 gegevens bij elkaar leveren een de facto verbod.
Waar Schouppe zijn grensvan 8 jaar haalt om een onderscheid te maken is mij alvast onduidelijk.
Kinderen horen gewoonweg niet thuis op een motorfiets tot ze oud genoeg zijn om zelfs de risico's enigszins in te kunnen schatten - een jaar of 16 dus,
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.rl=http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid907565/kinderen-jonger-dan-acht-mogen-niet-meer-meerijden-op-motor-2.aspx]Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) gaat de wegcode aanpassen zodat kinderen jonger dan acht niet meer mee mogen rijden op een motor. [/url]
Schouppe vergeet blijkbaar dat er feitelijk al een verbod bestaat :
http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art35Art 35.1.1
De bestuurder en de passagier van motorvoertuigen die aan het verkeer deelnemen andere dan auto’s, moeten de veiligheidsgordel dragen op de plaatsen die ermee zijn uitgerust. De kinderen van minder dan 3 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem. Kinderen van 3 jaar of meer en minder dan 12 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem, of de veiligheidsgordel dragen.Gordels heb je uiteraard niet op een moto, en goedgekeurde kinderbeveiligingssystemen al evenmin voor zover ik weet.
Bij wegcode ben ik daar nog naar aan het zoeken geweest - er zijn er zelfs amper te vinden voor 2-puntsgordels in auto's.
Die 2 gegevens bij elkaar leveren een de facto verbod.
Waar Schouppe zijn grensvan 8 jaar haalt om een onderscheid te maken is mij alvast onduidelijk.
Kinderen horen gewoonweg niet thuis op een motorfiets tot ze oud genoeg zijn om zelfs de risico's enigszins in te kunnen schatten - een jaar of 16 dus,
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.rl=http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid907565/kinderen-jonger-dan-acht-mogen-niet-meer-meerijden-op-motor-2.aspx]Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) gaat de wegcode aanpassen zodat kinderen jonger dan acht niet meer mee mogen rijden op een motor. [/url]
Schouppe vergeet blijkbaar dat er feitelijk al een verbod bestaat :
http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art35Art 35.1.1
De bestuurder en de passagier van motorvoertuigen die aan het verkeer deelnemen andere dan auto’s, moeten de veiligheidsgordel dragen op de plaatsen die ermee zijn uitgerust. De kinderen van minder dan 3 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem. Kinderen van 3 jaar of meer en minder dan 12 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem, of de veiligheidsgordel dragen.Gordels heb je uiteraard niet op een moto, en goedgekeurde kinderbeveiligingssystemen al evenmin voor zover ik weet.
Bij wegcode ben ik daar nog naar aan het zoeken geweest - er zijn er zelfs amper te vinden voor 2-puntsgordels in auto's.
Die 2 gegevens bij elkaar leveren een de facto verbod.
Waar Schouppe zijn grensvan 8 jaar haalt om een onderscheid te maken is mij alvast onduidelijk.
Kinderen horen gewoonweg niet thuis op een motorfiets tot ze oud genoeg zijn om zelfs de risico's enigszins in te kunnen schatten - een jaar of 16 dus,
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.rl=http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid907565/kinderen-jonger-dan-acht-mogen-niet-meer-meerijden-op-motor-2.aspx]Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) gaat de wegcode aanpassen zodat kinderen jonger dan acht niet meer mee mogen rijden op een motor. [/url]
Schouppe vergeet blijkbaar dat er feitelijk al een verbod bestaat :
http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art35Art 35.1.1
De bestuurder en de passagier van motorvoertuigen die aan het verkeer deelnemen andere dan auto’s, moeten de veiligheidsgordel dragen op de plaatsen die ermee zijn uitgerust. De kinderen van minder dan 3 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem. Kinderen van 3 jaar of meer en minder dan 12 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem, of de veiligheidsgordel dragen.Gordels heb je uiteraard niet op een moto, en goedgekeurde kinderbeveiligingssystemen al evenmin voor zover ik weet.
Bij wegcode ben ik daar nog naar aan het zoeken geweest - er zijn er zelfs amper te vinden voor 2-puntsgordels in auto's.
Die 2 gegevens bij elkaar leveren een de facto verbod.
Waar Schouppe zijn grensvan 8 jaar haalt om een onderscheid te maken is mij alvast onduidelijk.
Kinderen horen gewoonweg niet thuis op een motorfiets tot ze oud genoeg zijn om zelfs de risico's enigszins in te kunnen schatten - een jaar of 16 dus,
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.rl=http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid907565/kinderen-jonger-dan-acht-mogen-niet-meer-meerijden-op-motor-2.aspx]Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) gaat de wegcode aanpassen zodat kinderen jonger dan acht niet meer mee mogen rijden op een motor. [/url]
Schouppe vergeet blijkbaar dat er feitelijk al een verbod bestaat :
http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art35Art 35.1.1
De bestuurder en de passagier van motorvoertuigen die aan het verkeer deelnemen andere dan auto’s, moeten de veiligheidsgordel dragen op de plaatsen die ermee zijn uitgerust. De kinderen van minder dan 3 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem. Kinderen van 3 jaar of meer en minder dan 12 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem, of de veiligheidsgordel dragen.Gordels heb je uiteraard niet op een moto, en goedgekeurde kinderbeveiligingssystemen al evenmin voor zover ik weet.
Bij wegcode ben ik daar nog naar aan het zoeken geweest - er zijn er zelfs amper te vinden voor 2-puntsgordels in auto's.
Die 2 gegevens bij elkaar leveren een de facto verbod.
Waar Schouppe zijn grensvan 8 jaar haalt om een onderscheid te maken is mij alvast onduidelijk.
Kinderen horen gewoonweg niet thuis op een motorfiets tot ze oud genoeg zijn om zelfs de risico's enigszins in te kunnen schatten - een jaar of 16 dus,
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.rl=http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid907565/kinderen-jonger-dan-acht-mogen-niet-meer-meerijden-op-motor-2.aspx]Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) gaat de wegcode aanpassen zodat kinderen jonger dan acht niet meer mee mogen rijden op een motor. [/url]
Schouppe vergeet blijkbaar dat er feitelijk al een verbod bestaat :
http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art35Art 35.1.1
De bestuurder en de passagier van motorvoertuigen die aan het verkeer deelnemen andere dan auto’s, moeten de veiligheidsgordel dragen op de plaatsen die ermee zijn uitgerust. De kinderen van minder dan 3 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem. Kinderen van 3 jaar of meer en minder dan 12 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem, of de veiligheidsgordel dragen.Gordels heb je uiteraard niet op een moto, en goedgekeurde kinderbeveiligingssystemen al evenmin voor zover ik weet.
Bij wegcode ben ik daar nog naar aan het zoeken geweest - er zijn er zelfs amper te vinden voor 2-puntsgordels in auto's.
Die 2 gegevens bij elkaar leveren een de facto verbod.
Waar Schouppe zijn grensvan 8 jaar haalt om een onderscheid te maken is mij alvast onduidelijk.
Kinderen horen gewoonweg niet thuis op een motorfiets tot ze oud genoeg zijn om zelfs de risico's enigszins in te kunnen schatten - een jaar of 16 dus,
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.rl=http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid907565/kinderen-jonger-dan-acht-mogen-niet-meer-meerijden-op-motor-2.aspx]Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) gaat de wegcode aanpassen zodat kinderen jonger dan acht niet meer mee mogen rijden op een motor. [/url]
Schouppe vergeet blijkbaar dat er feitelijk al een verbod bestaat :
http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art35Art 35.1.1
De bestuurder en de passagier van motorvoertuigen die aan het verkeer deelnemen andere dan auto’s, moeten de veiligheidsgordel dragen op de plaatsen die ermee zijn uitgerust. De kinderen van minder dan 3 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem. Kinderen van 3 jaar of meer en minder dan 12 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem, of de veiligheidsgordel dragen.Gordels heb je uiteraard niet op een moto, en goedgekeurde kinderbeveiligingssystemen al evenmin voor zover ik weet.
Bij wegcode ben ik daar nog naar aan het zoeken geweest - er zijn er zelfs amper te vinden voor 2-puntsgordels in auto's.
Die 2 gegevens bij elkaar leveren een de facto verbod.
Waar Schouppe zijn grensvan 8 jaar haalt om een onderscheid te maken is mij alvast onduidelijk.
Kinderen horen gewoonweg niet thuis op een motorfiets tot ze oud genoeg zijn om zelfs de risico's enigszins in te kunnen schatten - een jaar of 16 dus,
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.rl=http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid907565/kinderen-jonger-dan-acht-mogen-niet-meer-meerijden-op-motor-2.aspx]Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) gaat de wegcode aanpassen zodat kinderen jonger dan acht niet meer mee mogen rijden op een motor. [/url]
Schouppe vergeet blijkbaar dat er feitelijk al een verbod bestaat :
http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art35Art 35.1.1
De bestuurder en de passagier van motorvoertuigen die aan het verkeer deelnemen andere dan auto’s, moeten de veiligheidsgordel dragen op de plaatsen die ermee zijn uitgerust. De kinderen van minder dan 3 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem. Kinderen van 3 jaar of meer en minder dan 12 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem, of de veiligheidsgordel dragen.Gordels heb je uiteraard niet op een moto, en goedgekeurde kinderbeveiligingssystemen al evenmin voor zover ik weet.
Bij wegcode ben ik daar nog naar aan het zoeken geweest - er zijn er zelfs amper te vinden voor 2-puntsgordels in auto's.
Die 2 gegevens bij elkaar leveren een de facto verbod.
Waar Schouppe zijn grensvan 8 jaar haalt om een onderscheid te maken is mij alvast onduidelijk.
Kinderen horen gewoonweg niet thuis op een motorfiets tot ze oud genoeg zijn om zelfs de risico's enigszins in te kunnen schatten - een jaar of 16 dus,
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.rl=http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid907565/kinderen-jonger-dan-acht-mogen-niet-meer-meerijden-op-motor-2.aspx]Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) gaat de wegcode aanpassen zodat kinderen jonger dan acht niet meer mee mogen rijden op een motor. [/url]
Schouppe vergeet blijkbaar dat er feitelijk al een verbod bestaat :
http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art35Art 35.1.1
De bestuurder en de passagier van motorvoertuigen die aan het verkeer deelnemen andere dan auto’s, moeten de veiligheidsgordel dragen op de plaatsen die ermee zijn uitgerust. De kinderen van minder dan 3 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem. Kinderen van 3 jaar of meer en minder dan 12 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem, of de veiligheidsgordel dragen.Gordels heb je uiteraard niet op een moto, en goedgekeurde kinderbeveiligingssystemen al evenmin voor zover ik weet.
Bij wegcode ben ik daar nog naar aan het zoeken geweest - er zijn er zelfs amper te vinden voor 2-puntsgordels in auto's.
Die 2 gegevens bij elkaar leveren een de facto verbod.
Waar Schouppe zijn grensvan 8 jaar haalt om een onderscheid te maken is mij alvast onduidelijk.
Kinderen horen gewoonweg niet thuis op een motorfiets tot ze oud genoeg zijn om zelfs de risico's enigszins in te kunnen schatten - een jaar of 16 dus, op zijn best.