Auteur Topic: eco wagens en trekhaak  (gelezen 25326 keer)

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Re: eco wagens en trekhaak
« Reactie #30 Gepost op: dinsdag 04 mei 2010 - 14:16:49 »
Hoe remmen die daar dan in de bergen ?
Enkel op de remmen, want de motorrem geeft geen effect in een te hoge versnelling of neutraal.
Dan gaat er toch geregeld éne het Chinese decor in ???

Ik heb ooit een rit meegemaakt in de Qinling bergen in de provincie Shaanxi. Deze bergweg eindigt op ongeveer 3300 m hoogte, het startpunt ligt op zo'n 500 m hoogte. Dit hoogteverschil wordt overbrugt in iets meer dan 30 km. Het is een pittig bergweggetje dus. Bij de afdaling reed de taxi constant in 3de of 5de versnelling. Alles werd geremd. Om de 6 à 7 km stond er iemand klaar met een tuinslang om ijskoud bergwater op de remmen te spuiten, de stoom sloeg eruit. Dat scheen daar de normaalste zaak te zijn. Natuurlijk lag de vallei vol met wrakken.
Gelukkig gebruikten de bussen wel hun motorrem!

Voor de geïnteresseerden, de locatie:

Tai Bai Shan, prov. Shaanxi, P.R. China

"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #31 Gepost op: dinsdag 04 mei 2010 - 14:24:38 »
waarmee meteen bewezen is dat ze (ook) geen verstand hebben van autorijden  ::)

wooter

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: dinsdag 04 mei 2010 - 15:37:39 »
Wat een konijnen...  ::)

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #33 Gepost op: dinsdag 04 mei 2010 - 23:24:39 »
Alles werd geremd. Om de 6 à 7 km stond er iemand klaar met een tuinslang om ijskoud bergwater op de remmen te spuiten, de stoom sloeg eruit. Dat scheen daar de normaalste zaak te zijn. Natuurlijk lag de vallei vol met wrakken.
:o  Met totaal kromgetrokken remschijven tot gevolg, en nog slechter (vibrerend) remmen tot gevolg...

Is me ook al gebeurd, door met hete remschijven door grote plassen koud water te rijden... (Autobahn)
« Laatst bewerkt op: dinsdag 04 mei 2010 - 23:28:16 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bibi585

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
« Reactie #34 Gepost op: woensdag 05 mei 2010 - 03:08:59 »
...
Dan gaat er toch geregeld éne het Chinese decor in ???

Misschien daardoor dat ze zo sterk geworden zijn in decoreren. ;D ;D ;D

Offline Thierry

• Starter
  • *
« Reactie #35 Gepost op: vrijdag 09 december 2011 - 14:06:29 »
Hallo, eerste maal op dit forum, ik heb mijn VW Blue Lotion nu een paar weken, en ik heb er een trekhaak onder, gemonteerd in de garage.
Op het gelijkvormigheidsattest staat vermeld dat de wagen een last mag trekken van 600kg ongeremd en 750kg geremd.
Ik heb voor de montage de keuring gebeld (Ichtegem) en nagevraagd of dit ok was. Daar hebben ze mij verzekerd dat er geen enkel probleem is als het gelijkvormigheidsattest een last toelaat.
Als er op het attest nihil vermeld staat als treklast dan kun je terug naar de garage om het spul er terug af te halen, wagen afgekeurd, van teruggeven van de eco premie is er helemaal geen sprake.
Nu moet ik de wagen nog gaan tonen op de keuring, zien of alles klopt.

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #36 Gepost op: vrijdag 09 december 2011 - 21:59:32 »
Laat het ons weten, alvast welkom hier.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #37 Gepost op: maandag 12 december 2011 - 22:43:40 »
Hallo, eerste maal op dit forum, ik heb mijn VW Blue Lotion nu een paar weken, en ik heb er een trekhaak onder, gemonteerd in de garage.
Blue Motion waarschijnlijk   :D

Citaat
Op het gelijkvormigheidsattest staat vermeld dat de wagen een last mag trekken van 600kg ongeremd en 750kg geremd.
Dan is het gewoon OK hoor.

Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Nwannes

• Starter
  • *
« Reactie #38 Gepost op: zondag 17 februari 2013 - 13:44:24 »
Dit weekend kwam me ter ore dat bvb een ford focus econetic geen trekhaak mag hebben  :o
Blijklbaar geldt dit voor meerdere (of alle ?) eco-wagens; het zou bvb ook gelden voor VW's Bluemotions

Weet iemand daar iets meer over ?

Ik heb net in mijn documenten gekeken van mijn VW Golf VI Blue motion 1600 cc diesel, en hij mag 650 kg trekken, ongeremd, en de trekhaak mag met max 70 kg belast worden!!!!!!!!!!
Dus wat moet er nog meer over gezegd worden, ik mag, en dat zal wel geen uitzondering zijn zeker
Ed