Auteur Topic: Schouppe, BIVV en Landbouwkrediet en Sven Nys samen in de illegaliteit !  (gelezen 18790 keer)

Offline jo

• Meer dan expert
Re: Schouppe, BIVV en Landbouwkrediet en Sven Nys samen in de illegaliteit !
« Reactie #45 Gepost op: zaterdag 05 juni 2010 - 09:19:58 »
ik heb mij al voorgenomen om niet te bewegen bij het horen van zo'n onding
als ze willen dat ik ze hoor, moeten ze de daarvoor voorziene geluidstoestellen gebruiken
Ik heb mij voorgenomen om te verschieten, van links naar rechts begin ik te zwalpen dan.
Doe ik nu ook al bij het horen van "OEPZIJ" ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #46 Gepost op: zaterdag 05 juni 2010 - 10:39:58 »
ik heb mij al voorgenomen om niet te bewegen bij het horen van zo'n onding
als ze willen dat ik ze hoor, moeten ze de daarvoor voorziene geluidstoestellen gebruiken
zelf politie-agent spelen dus  ::)

Nee, argeloze burger die de verkeersregels volgt en niet op hol slaat bij het minste ongewoon geluid zoals andere dieren (die dan vaak nog op een hoopje gereden worden ook). ;)
Je hoeft niet op hol te slaan, gewoon opzij gaan

Kijk, ik heb het helemaal niet begrepen op de (groepen) wielerterroristen die iedereen van de baan zouden rijden
Maar uit ervaring weet ik, dat als met een ietwat hogere snelheid (alleen) komt aangerenden, je voorligger de bel niet eens hoort tenzij je er al vlak achter bent; dus roep ik maar eens luid (ik moet zelfs toegeven dat ik ook geen bel meer heb, maar een fietstap hoef ik ook niet)
Als er dus iemand voor mij rijdt die me overduidelijk gehoord heeft maar een beetje met mijn kl*ten wil spelen, zal ik het niet nalaten er naast te gaan rijden en even mijn elleboog te laten uitschieten

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #47 Gepost op: zaterdag 05 juni 2010 - 15:28:10 »
Kijk, ik heb het helemaal niet begrepen op de (groepen) wielerterroristen die iedereen van de baan zouden rijden
Maar uit ervaring weet ik, dat als met een ietwat hogere snelheid (alleen) komt aangerenden, je voorligger de bel niet eens hoort tenzij je er al vlak achter bent; dus roep ik maar eens luid (ik moet zelfs toegeven dat ik ook geen bel meer heb, maar een fietstap hoef ik ook niet)
Als er dus iemand voor mij rijdt die me overduidelijk gehoord heeft maar een beetje met mijn kl*ten wil spelen, zal ik het niet nalaten er naast te gaan rijden en even mijn elleboog te laten uitschieten

Hoe weet jij bij voorbaat het onderscheid tussen iemand met bvb gehoorproblemen, en iemand die een beetje met je euh... aan 't spelen is?  Hopelijk kwak je die eerste niet gelijk van z'n fiets, louter omdat hij de pech heeft dat hij jou niet KON horen naderen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #48 Gepost op: zaterdag 05 juni 2010 - 16:53:38 »

Wow... Wie schreef er hier iets over zelf politie spelen? Geen bel en fysieke verkeersagressie... wielerterrorist dus. Klasse!

Ooit tref je zo wel eens een kerel die je achternakomt en in de gracht rijdt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #49 Gepost op: zaterdag 05 juni 2010 - 16:55:29 »
Je hoeft niet op hol te slaan, gewoon opzij gaan

Dan blijft de vraag "Langs welke kant".
Het principe blijft hetzelfde als voor gemotoriseerde voertuigen. Als je wil de clown uithangen of aan hogere snelheden rijden, doe dit dan op een afgesloten parcours of zorg er op zijn minst voor dat je niemand hindert.

Als je graag op de grond ligt moet je dat met mij eens proberen. Ooops :D

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #50 Gepost op: zaterdag 05 juni 2010 - 17:05:18 »

Ooit tref je zo wel eens een kerel die je achternakomt en in de gracht rijdt.

Achterna komen zou niet nodig zijn bij mij.
Als ik iemand hoor die agressief de doorgang wil forceren blijf ik in een rechte lijn waar ik ben maar ben ik onmiddellijk super alert ................en ik kan je verzekeren dat mijn reflexen heel goed zijn in dergelijke situaties. ;)

wooter

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: zaterdag 05 juni 2010 - 20:40:18 »
Ik zie overigens niet in welke wettelijke verplichting een fietser heeft op zijn snellere achterligger... Al brult KV de longen uit zijn lijf, zijn voorliggers hebben absoluut geen verplichting om extra ruimte te maken.

Een beetje met de ellebogen zwaaien teneinde fysiek geweld toe te dienen valt vervolgens dan niet onder een verkeersongeval, maar verkeersagressie.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #52 Gepost op: zaterdag 05 juni 2010 - 20:45:37 »
Ik zie overigens niet in welke wettelijke verplichting een fietser heeft op zijn snellere achterligger...

Citaat
AR 16.7. Elke bestuurder die op het punt staat links ingehaald te worden, moet zo ver mogelijk naar rechts uitwijken en mag zijn snelheid niet opvoeren.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #53 Gepost op: zaterdag 05 juni 2010 - 22:19:47 »
Dit artikel betekent dus dat men het inhalen niet moeilijker mag maken.  Maar bij mijn weten betekent dit artikel NIET dat de fietser (voorligger) plotseling verplicht zou zijn uit te wijken naar de grasberm of zo, wanneer er weer eens zo'n bende heetgeblakerde wielerterroristen komt aangestormd.

Bovendien: ook de inhaler heeft zo zijn verplichtingen, meen ik toch te mogen weten.

artikel 16.5

Elke inhalende bestuurder moet zich zo ver als nodig is van de in te halen bestuurder verwijderen; wanneer het inhalen wegens de breedte van de rijbaan niet gemakkelijk kan uitgevoerd worden, mag de bestuurder de gelijkgrondse berm volgen, op voorwaarde dat hij de weggebruikers die zich daar bevinden, niet in gevaar brengt.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #54 Gepost op: zaterdag 05 juni 2010 - 23:38:30 »
Maar bij mijn weten betekent dit artikel NIET dat de fietser (voorligger) plotseling verplicht zou zijn uit te wijken naar de grasberm of zo, wanneer er weer eens zo'n bende heetgeblakerde wielerterroristen komt aangestormd.

De fietser moet zo ver mogelijk naar rechts uitwijken op het of de gedeelte(n) van de openbare weg dat of die hij mag of moet gebruiken (rijbaan, fietspad, berm, trottoir).

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #55 Gepost op: zaterdag 05 juni 2010 - 23:42:51 »
als er voor mij dus drie naast elkaar rijden zou ik met mijn fiets niet mogen passeren,
dat is pas knap

En of ik dat geluid nu maak met een bel of iets anders, wat is het verschil ?

Maar als jullie met je wagen komen aangereden, dàn moeten ze wél ineens op zij gaan, anders zijn het weer wielerterroristen of zo

Ik hou het hier voor bekeken gasten
zoek het verder maar uit
Jullie denken sowieso dat de wereld aan jullie kl*ten hangt
« Laatst bewerkt op: zaterdag 05 juni 2010 - 23:45:04 door KV »

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #56 Gepost op: zaterdag 05 juni 2010 - 23:48:23 »
De fietser moet zo ver mogelijk naar rechts uitwijken op het of de gedeelte(n) van de openbare weg dat of die hij mag of moet gebruiken (rijbaan, fietspad, berm, trottoir).

Wacht eventjes.  Fietser rijdt op de rijbaan (geen fietspad).  Een achterliggende fietser, of eender welke andere bestuurder, wil hem inhalen.  MOET de voorligger dan uitwijken naar de berm?

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #57 Gepost op: zondag 06 juni 2010 - 00:03:57 »
als er voor mij dus drie naast elkaar rijden zou ik met mijn fiets niet mogen passeren, dat is pas knap

Dan begaat die linkse fietser, en desgevallend ook de middenste, een overtreding. Maar dat geeft jou niet het recht om fysieke agressie uit te oefenen.

Citaat
En of ik dat geluid nu maak met een bel of iets anders, wat is het verschil ?

Dat het met een fietsbel toegestaan is en met een ander toestel verboden is (roepen is niet verboden, als je ten minste de mensen niet uitscheldt).

Maar als jullie met je wagen komen aangereden, dàn moeten ze wél ineens op zij gaan, anders zijn het weer wielerterroristen of zo

Citaat
Jullie denken sowieso dat de wereld aan jullie kl*ten hangt

Omdat we schrijven wat wettelijk wel en niet mag?

Citaat
Ik hou het hier voor bekeken gasten
zoek het verder maar uit

Bye bye.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #58 Gepost op: zondag 06 juni 2010 - 00:07:28 »

Wacht eventjes.  Fietser rijdt op de rijbaan (geen fietspad).  Een achterliggende fietser, of eender welke andere bestuurder, wil hem inhalen.  MOET de voorligger dan uitwijken naar de berm?

Wanneer hij die berm mag gebruiken wel, want anders wijkt hij niet zo ver mogelijk naar rechts uit.

Citaat
AR 9.1.2.4° Zo er geen fietspad is, en op voorwaarde rechts in de rijrichting te rijden en voorrang te verlenen aan de weggebruikers die zich op deze delen van de openbare weg bevinden, mogen fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A de gelijkgrondse bermen en parkeerzones bedoeld in artikel 75.2  volgen en, buiten de bebouwde kommen, mogen de fietsers bovendien de trottoirs en verhoogde bermen volgen.

AR 9.1.2.5° Fietsers van minder dan 9 jaar mogen evenwel in alle omstandigheden de trottoirs en verhoogde bermen volgen, voor zover hun fiets uitgerust is met wielen met een diameter van ten hoogste 500 mm, banden niet inbegrepen en op voorwaarde dat zij de andere weggebruikers niet in gevaar brengen.

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #59 Gepost op: zondag 06 juni 2010 - 01:50:52 »
Ik had het niet enkel over fietsers die fietsers inhalen. Het kunnen net zo goed voetgangers, spelende kinderen of andere voertuigen zijn.

Wat ook nog gevaarlijk is aan dat ding is dat je met 1 hand je stuur moet loslaten om het te kunnen gebruiken. Veilig lijkt het me niet te zijn tijdens een inhaalmanoeuvre.