Auteur Topic: Autoverzekeringen worden duurder  (gelezen 3561 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Autoverzekeringen worden duurder
« Reactie #15 Gepost op: dinsdag 29 juni 2010 - 00:06:43 »

Dus Electronica is duurder voor de verzekering dan een paar dode?

We zouden de baten en de lasten van de electronica moeten kunnen tegen elkaar afwegen.

Enerzijds vermindert electronica die op de veiligheid gericht is, weliswaar het aantal ongevallen en de daarbij horende lichamelijke en materiële schade.

Anderzijds maakt die electronica, bij een ongeval dat ook zonder die electronica zonder slachtoffers zou afgelopen zijn, de herstelling van de wagen wel duurder.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #16 Gepost op: dinsdag 29 juni 2010 - 00:09:18 »
Wel blijkbaar is het zeer duur een rendabel waterbedrijf te runnen als er te weinig afgenomen wordt, zijn er extra kosten aan dat laag debied, dus opslagen die hap. >:(
Een stevig deel van de waterfactuur, zijn eigenlijk verkapte belastingen die de overheid via de waterbedrijven laat innen.
De overheid heeft de inkomsten, maar niet de last van het innen, en de zwarte piet is voor de waterbedrijven.

Ondertussen gaat een kwart van alle drinkwater verloren ...
Niet bij u thuis, maar nog voor het daar terecht komt ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
« Reactie #17 Gepost op: dinsdag 29 juni 2010 - 01:01:33 »
Toen ik in 1977 mijn huis in Hoboken op de waterleiding liet aansluiten, had ik de keuze tussen een forfaitair tarief en een watermeter.

Omdat mijn gezin toen uit 5 personen bestond, en we 2 auto's hadden die we zelf wasten, koos ik voor het forfaitair tarief.

Dat hield in dat je een vaste prijs betaalde per wateraftappunt.

Maar het kraantje in de stookplaats, waarmee ik jaarlijks hooguit een halve liter water toevoegde aan het circuit van de centrale verwarming, was even duur als elke andere kraan.

De kraan in de garage werd bovendien voor 3 kranen aangerekend. Want die diende volgens de AWW voor de garage (wasmachine), om de tuin te sproeien en om de auto's te wassen.

Of ik er uiteindelijk profijt mee gedaan heb, weet ik niet.

Later werd een watermeter verplicht. Gelukkig maar, want nu verbruik ik daar alleen nog water als ik er eens sporadisch langskom om de toiletten te spoelen en de vaatwasser eens leeg te laten draaien, zodat zijn dichtingen niet verduren.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."