Auteur Topic: Waarschuwing: niet te dicht bij stuur zitten  (gelezen 1611 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Waarschuwing: niet te dicht bij stuur zitten
« Gepost op: vrijdag 23 juli 2010 - 12:25:41 »
Citaat van: autokanaal.be
Waarschuwing: niet te dicht bij stuur zitten

Wie kleiner van gestalte is en achter het stuur kruipt, heeft bij een ongeval meer kans op ernstige verwondingen. Dat blijkt uit een onderzoek van Duitse verzekeraars.

Kleinere mensen zitten namelijk - om aan de pedalen te kunnen - dichter naar voren. Daardoor zitten ze ook dichter bij het stuur. Crashtests met dummy's van verschillende groottes wezen uit dat kleinere bestuurders (en dus vooral vrouwen) meer risico lopen.

Helemaal rechtop zitten wordt dan ook afgeraden. Beter is met de rug een beetje achterover te leunen. 10 tot 20 centimeter extra afstand tot het stuur kan al een heel verschil maken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

• Meer dan expert
Re: Waarschuwing: niet te dicht bij stuur zitten
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 23 juli 2010 - 15:51:29 »
Ik heb mijn zetel helemaal plat achterover staan, kan nog net over mijn dashbord kijken en meestal leg ik mij een beetje scheef achter het stuur zodat mijn pet niet tegen de zetel komt.
Die zijn dus beter af of wat?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 23 juli 2010 - 18:38:47 »
Citaat
Kleinere mensen zitten namelijk - om aan de pedalen te kunnen - dichter naar voren. Daardoor zitten ze ook dichter bij het stuur.

Klopt natuurlijk niet bij een verstelbaar stuur, of desnoods én/of verstelbare pedalen.

Bij iets duurdere wagens  ;) zelfs beide electrisch verstelbaar, maar dat hoeft niet.
Citaat
http://www.autobild.de/artikel/jaguar-xj-3.5-v8_40685.html
weil nicht nur das Lenkrad, sondern auch die Pedale elektrisch längs verstellbar sind.

Kleine mensen moeten zich dus een auto kopen met minstens een verstelbaar stuur (axiaal én hoogte).
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 23 juli 2010 - 22:10:29 »
Bij iets duurdere wagens  ;) zelfs beide electrisch verstelbaar, maar dat hoeft niet.
Citaat
http://www.autobild.de/artikel/jaguar-xj-3.5-v8_40685.html
weil nicht nur das Lenkrad, sondern auch die Pedale elektrisch längs verstellbar sind.

Zoals je in dat artikel gezien hebt, heb je al zo een Jaguar voor minder dan 60.000 Euro.

Het probleem is dat je ze met 3 moet kopen, want de tweede valt al in panne nog vóór ze de eerste kunnen herstellen hebben.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."