Vroeger nog gewerkt bij Rendac. Ooit eens aan een collega de weg uitgelegd naar "Spek en Eieren", in de Antwerpse haven. Daar schuin tegenover was een een expertise-bedrijf waar we vlees-afvallen moesten opladen. Ik had hem via de A12 gestuurd, de afrit tussen de Tijsmanstunnel en de Liefkenshoektunnel (aan Degussa daar), en dan via 't sluizencomplex.
Uiteindelijk belde dien typ mij op, dat hij 't adres maar niet kon vinden. Hij zat blijkbaar op de zijrijbaan van de A12...richting Boom!
Wat was er nu gebeurd? Wel in de Tijsmanstunnel liet hij zich natuurlijk verrassen, en voor hij 't wist, zat hij al in de Liefkenshoektunnel. (heeft dat rekeningetje nog zelf moeten betalen ook
). Hij zag toen wel z'n flater in, en is dan maar doorgereden, hij zou wel zien waar hij uit kwam. Uiteindelijk heeft hij de verkeersborden maar richting Antwerpen gevolgd, zo via de Expressweg E34/N49, de Kennedytunnel in. Vlak na de Kennedytunnel, zag hij pijlen staan naar...juist: de A12!
"Wacht, 'k ga me hier niet laten kennen" dacht hij toen.
"'k Ga dat hier toch nog vinden. Met mij gaan ze ni lachen vandaag zenne".Ijdele hoop, dus.