Auteur Topic: verplichte kledij motorrijders  (gelezen 3175 keer)

Offline jo

• Meer dan expert
verplichte kledij motorrijders
« Gepost op: woensdag 10 november 2010 - 13:19:07 »
Schouppe dicteert wat motorrijder moet dragen
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1180977/2010/11/10/Schouppe-dicteert-wat-motorrijder-moet-dragen.dhtml

Beetje zielig van de Schouppe, krijg je een wannabee met een polyester vestje en dito handschoenen, en veilig dat dat is. ::) ??? :-X
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

wooter

• Gast
Re: verplichte kledij motorrijders
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 10 november 2010 - 14:07:13 »
Anderzijds is dat al heel wat meer dan wat sommigen durven dragen, ook de ogenschijnlijke echte motards... Met blote handjes een Goldwing besturen enzo, om nog maar te zwijgen van allerlei helmen met duitse vormgeving die tijdens WOI en WOII al weinig effect hadden en nu op de motor ook geen effect zullen hebben.

Maar... Waar houdt het op? De scooters met niet te zot veel vermogen zijn tegenwoordig populair, en hoewel ze eruit zien als scooter kunnen ze ook goed mee op de snelweg en ga je er bijgevolg ook even hard mee op je flikker als met een echte motorfiets. Je zou er niet aan denken als de jongste met haar fietsje nog eens de grond op klettert en met geschaafde knieën thuis komt, maar eens opgegroeid heb ik ook al flink wat fietsers met zware kwetsuren mogen/moeten optakelen. Wielrenners met een hele rechterbil en rechterbovenbeen vol macadamexceem, +50-jarigen die ongelukkig letterlijk hun kop breken op een verhoogd voetpad na het verliezen van hun evenwicht, ...

En dan... moet ik toegeven dat ik ook geen fietshelm heb. En liefst een korte fietsbroek verkies. En geen handschoenen, kniebeschermers of elleboogbeschermers...

Ik rij ATGATT op mijn motorfiets, maar moet toegeven dat als ik Schouppe's voorstel toejuich, ik niet direct de beste leerling ben.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 10 november 2010 - 14:17:38 »
't Zal dus gelukkig ook gedaan zijn met de flikken die in de zomer in een blauw hemdje met de motorfiets rijden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 10 november 2010 - 14:45:15 »
Ik heb te doen met die mannen. Waar ik zelf mijn kledij kan kiezen dus perfect een zomerjas kan vinden - of momenteel met een C-Change pak rijden dat zomer en winter perfect is - zitten die motoragenten vast aan wat de politie zelf voorstelt aan kledij. Een echte zomerjas hebben ze gewoonweg niet, en er zijn er genoeg die er toch achter vragen.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 10 november 2010 - 22:25:38 »
Waar ik zelf mijn kledij kan kiezen dus perfect een zomerjas kan vinden - of momenteel met een C-Change pak rijden dat zomer en winter perfect is - zitten die motoragenten vast aan wat de politie zelf voorstelt aan kledij.

Juist. Misschien moeten ze dan ook daarvoor nog een premie bijkrijgen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 11 november 2010 - 20:24:05 »
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1180977/2010/11/10/Schouppe-dicteert-wat-motorrijder-moet-dragen.dhtml

Beetje zielig van de Schouppe, krijg je een wannabee met een polyester vestje en dito handschoenen, en veilig dat dat is. ::) ??? :-X

Waar hij vroeger werkte (?) bepaalde hij ook de kleding  ;D

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 11 november 2010 - 22:17:24 »

Waar hij vroeger werkte (?) bepaalde hij ook de kleding  ;D
En moest hij nu eindelijk vertrekken uit de Wetstraat zijn jullie vast 2 keer blij?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 11 november 2010 - 23:42:42 »
En moest hij nu eindelijk vertrekken uit de Wetstraat zijn jullie vast 2 keer blij?

Mits er iemand met wat meer gezond verstand inzake verkeer en mobiliteit in zijn plaats komt.

Want op dat gebied hebben we het in de voorbije jaren niet getroffen: Isabelle Durant, Bert Anciaux, Renaat Landuyt, Etienne Schouppe...