Dat zou ik in dit geval niet durven zeggen.
Ik wel
Een band is altijd een compromis.
Die gaat altijd het best presteren in de omstandigheden en volgens de vereisten waarvoor hij ontworpen is - en doet onvermijdelijk toegevingen op de andere vlakken.
In andere omstandigheden voldoet die mogelijk nog wel, mits je je rijstijl ook aanpast.
Zo heb ik ook lang en zonder veel problemen op zomerbanden gereden in de winter.
Maar een
goede winterband doet dat wel merkbaar beter in echt winterse omstandigheden.
In kwakkel-winterweer zoals nu waren mijn sportieve (en dus zachtere) zomerbandjes beter dan de winterbanden nu.
De winterbanden zijn ongeveer even goed (of slecht) als de ecobandjes in de zomer.
De ecobandjes in de zomer zijn net aanvaardbaar met een bijgestuurde rijstijl - al denk ik niet dat wooter ermee zou willen rijden
Op iets met 50 of meer PK extra zou ik ze ook niet zetten, al zijn ze W-rated, jawel !
Lichte terreinwagen. Het onzeker gevoel is een soort instabiliteit waarbij de wagen continu wat lijkt te 'wringen'.
De ophanging (waar je bvb nog bladveren en starre assen kan tegenkomen) is vaak minder gesofistikeerd dan bij een personenwagen, en de auto staat hoger op de poten wat elk ophangingsfoutje nog uitvergroot.
De manier waarop de 4wd werkt, kan ook tot een wringend gevoel leiden als het een weinig geavanceerd systeem is.