Auteur Topic: Pechverhelping  (gelezen 2331 keer)

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
Pechverhelping
« Gepost op: woensdag 19 januari 2011 - 11:33:27 »
Het is zoals mijn broer zegt, pechverhelping neem je door op tijd weer eens 25 L bij Total te tanken, die hebben belang bij rijdende auto's en tevreden klanten.
En dan kom je weer bij Touring terecht  ;)

Als je niet in Estland, Letland, Litouwen en Cyprus), en ook in het Prinsdom Monaco, in San Marino, Andorra, Liechtenstein, Vaticaanstad, Zwitserland, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Kroatië, IJsland, Macedonië, Noorwegen, Roemenië en Servië, de Canarische eilanden of Turkije denkt te komen kan dit een noodoplossing zijn voor 2 keer.

Ik heb het ooit eens nagerekend en dat bleek een behoorlijk duurbetaalde maar erg beperkte pechverzekering te zijn aangezien Total doorgaans de maximum prijs aanrekent of toch beduidend hogere prijzen hanteert dan de concurrentie.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Pechverhelping
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 19 januari 2011 - 11:39:40 »
Vroeger nog lid geweest bij zo'n pechverhelpingsdienst. 

Tot mijne frank viel, dat ook mijn verzekering hierin tussenbeide komt.  Meteen die pechverhelpingsdienst buiten geflikkerd.  En ik heb er intussen al 2x een beroep gedaan op de pechverhelping via mijn verzekeringspolis. 

En ik moet zeggen: 2x erg snel en prima voortgeholpen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
Pechverhelping
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 19 januari 2011 - 12:22:02 »
Ik vraag me dan weer af waarvoor ik een pechverhelpingsdienst nodig heb ... betaal er al 20 jaar voor, maar nooit echt nodig gehad.
IMO draaien Touring en VAB vaak op voor gebrekkig onderhoud.

Zit wel bij Europe Assistance, en dat gaat net iets verder dan enkel bijstand bij autoprobleempjes.

Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Pechverhelping
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 19 januari 2011 - 14:52:16 »
Ik ben ook niet te spreken over Touring.

Ik betaalde destijds extra voor een vervangingswagen in geval van pech waarbij mijn wagen niet dadelijk kon hersteld worden. Op een dag was dat het geval, maar de takelwagen van Touring kwam aangereden zonder vervangwagen, met als uitleg: "Op is op, we hebben er geen meer in voorraad."

Leslie belde Touring ooit voor pechverhelping vanop de parking van de Colruyt in Kontich. "Welke straat is dat?" vroeg de man van Touring. "Weet ik niet," zei Leslie, "ik weet hoe ik er moet naartoe rijden, maar niet hoe die straat hier heet. Kunt U dat niet even opzoeken op de website van Colruyt?" "Neen," zei de man van Touring, "als U niet weet waar U zich bevindt, weet ik het ook niet." Dan maar naar de 24-uren centrale van VW gebeld. Zeer vriendelijk, 20 minuten later stond er een takelwagen. We hebben enkel de takelwagen moeten betalen (70 Euro), niets aan VW.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

• Meer dan expert
Re: Pechverhelping
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 19 januari 2011 - 15:46:18 »
Ik ben ook niet te spreken over Touring.

Ik betaalde destijds extra voor een vervangingswagen in geval van pech waarbij mijn wagen niet dadelijk kon hersteld worden. Op een dag was dat het geval, maar de takelwagen van Touring kwam aangereden zonder vervangwagen, met als uitleg: "Op is op, we hebben er geen meer in voorraad."

Leslie belde Touring ooit voor pechverhelping vanop de parking van de Colruyt in Kontich. "Welke straat is dat?" vroeg de man van Touring. "Weet ik niet," zei Leslie, "ik weet hoe ik er moet naartoe rijden, maar niet hoe die straat hier heet. Kunt U dat niet even opzoeken op de website van Colruyt?" "Neen," zei de man van Touring, "als U niet weet waar U zich bevindt, weet ik het ook niet." Dan maar naar de 24-uren centrale van VW gebeld. Zeer vriendelijk, 20 minuten later stond er een takelwagen. We hebben enkel de takelwagen moeten betalen (70 Euro), niets aan VW.

Moest je bij ADAC zijn (zoals wij  ;) ) krijgt men ook hulp van Touring bij een panne in Be.
Dan moet men wel naar de internationale ADAC-centrale in München bellen, die schakelen Touring in (of de ´landelijke pechdienst´)

Bij mij liep alles vlot en ik moest van thuis uit afgesleept worden naar mijn BMW-garage.
(verbinding van de verwarming lekte serieus, verloor teveel water per afstand)

Mijn vrouw stond ook eens in panne (in D) met een defecte Accu (ouderdom), werd terplaatse snel geholpen door de ADAC zelf met een nieuwe accu, die hebben ze altijd bij in verschillende maten.
« Laatst bewerkt op: woensdag 19 januari 2011 - 15:50:10 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I