Auteur Topic: Parkeerboetes Gent  (gelezen 1693 keer)

Offline Parkietje

• Starter
  • *
Parkeerboetes Gent
« Gepost op: donderdag 03 februari 2011 - 11:25:56 »
Gent heeft zich vrij goed ingedekt. De problematiek rond de privacy... daar hebben ze koers omheen gezet. Wat ik niet begrijp is dat er nergens reacties komen op de automaten zelf. Als men zogezegd een dienst aanbied, die bovendien verplicht is, moet men ook de nodige betalingsmethoden aanbieden. De betaalautomaten zijn maar geschikt voor 2 methoden. Pasmunt of sms. Aangezien ik een gsm heb van de firma is het niet zo oportuun altijd met sms te gaan betalen. Nu parkeer ik aan de firma bijna drie jaar voor de deur. Steek ik elke dag in. Behalve als ik geen pasmunt bijheb. Het spul aanvaard geen bankkaarten of briefjes. Zelfs als je in klein geld niet kan passen betaald het niks terug. In Nederland bvb kan je aan de meeste automaten op alle mogelijke manieren betalen. Oneerlijke handel noemt dit.

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Parkeerboetes Gent
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 03 februari 2011 - 11:47:15 »
Pasmunt of sms.
Waarbij sms - al zeker in Antwerpen - dan nog enkel met 1 operator werkte, zonder enige vermelding dat dit zo was.
Dat is pas recent opgelost.
Hoeveel mensen er zonder resultaat wel betalende sms-en gestuurd hebben is niet te becijferen.

Dat die dingen niet teruggeven is blijkbaar een nationale pest - en het staat zeker ook niet overal op de meters.

Nu, proton wordt opgedoekt. Betaalmethode minder.
Dat men geen briefjesgeld in die dingen wil is ergens begrijpelijk, het maakt ze enkel aantrekkelijker voor criminelen.

Alle ergernissen en juridische problemen met parkeermeters en -automaten zijn terug te leiden naar het gegeven dat er nooit een degelijke regelgeving opgebouwd is rond hun gebruik, en iedere gemeente dus maar wat aanmoddert tot men tegen de grenzen van andere wetgeving aanbotst. Gebeurt dat teveel, dan wordt 1 deeltje van de problematiek aangepakt, nooit het geheel.
Zelfs de signalering van betalende parkeerplaatsen is problematisch en vaak foutief.

Lees de wegcode en de plaatsingsvoorwaarden goed door, en je merkt dat vele wegbeheerders in de fout gaan ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder