Auteur Topic: parkeerzone/berm  (gelezen 1487 keer)

Offline mazda

• Meer dan expert
parkeerzone/berm
« Gepost op: maandag 28 maart 2011 - 09:56:42 »
Moet je als je in een parkeerzone geparkeerd staat ook 5 m van de rand van de naastbijgelegen dwarsrijbaan blijven?
In Schaerbeek stond ik gisteren in de twee kerkenstraat op 1M van de rand maar wel in de parkeerzone.

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
Re: parkeerzone/berm
« Reactie #1 Gepost op: maandag 28 maart 2011 - 10:57:03 »
Moet je als je in een parkeerzone geparkeerd staat ook 5 m van de rand van de naastbijgelegen dwarsrijbaan blijven?
In Schaerbeek stond ik gisteren in de twee kerkenstraat op 1M van de rand maar wel in de parkeerzone.
Wat mij betreft is de parkeerzone conform 75.2 een verkeersteken, en gaat dat verkeersteken volgens Art 6.2 boven de verkeersregel indien beiden tegenstrijdig zijn.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline mazda

• Meer dan expert
Re: parkeerzone/berm
« Reactie #2 Gepost op: maandag 28 maart 2011 - 13:06:20 »
Wat mij betreft is de parkeerzone conform 75.2 een verkeersteken, en gaat dat verkeersteken volgens Art 6.2 boven de verkeersregel indien beiden tegenstrijdig zijn.
Zo dacht ik het ook alleen door al de discussies over parkeerzone = berm ben ik gaan twijfelen.