68.1. De verbodsborden worden rechts geplaatst; wanneer de plaatsgesteldheid het evenwel niet toelaat mogen zij boven de rijbaan geplaatst worden.
Het is dus niet omdat je een verbodsbord rechts kan voorbij rijden dat het niet meer gerespekteerd zou moeten worden. C1 is een verboden richting voor iedere bestuurder en niet alleen voor bestuurders op de rijbaan.
Dus volgens jou moeten we linksgeplaatste verbodsborden naleven ?
Dat wordt lachen.
Toch wel even vermelden dat in mijn voorbeeld het bord niet links van de weg staat maar rechts.
Ik kan aannemen dat bij éénrichtingsverkeer borden aan de linkerkant hernomen worden.
Ik begrijp ook dat verbodsborden rechts geplaatst moeten worden en dat je verbodsborden die links van de weg staan niet moet naleven.
Kunde schreef :Het is dus niet omdat je een verbodsbord rechts kan voorbij rijden dat het niet meer gerespekteerd zou moeten worden.
Hieruit concludeer jij dat het bord links van de weg zou staan.
Jij schrijft :Rechts van alle weggedeelten waarop je ze wil doen gelden.
Maar waar staat dat?
Worden rechts geplaatst staat er. Rechts van wat?
Het bord geldt aldus op alle weggedeelten links gelegen van het bord.
Stel dat een openbare weg vier rijbanen heeft telkens gescheiden door een middenberm.
Op de buitenste rijbanen staat bijvoorbeeld een C5 of een C23 of een C3 met onderbord uitgezonderd fietsers.
Wat zou betekenen dat het verbod eveneens in de middenste rijbanen zou gelden vermits links gelegen tov het bord.
En als mijn voorbeeld niet correct zou zijn en er op elk weggedeelte een bord zou moeten staan dan heb je weer problemen bij C1 borden die uiterst rechts naast het fietspad aan een gevel hangen want dat zou dan weer betekenen dat dit bord alleen geldt voor dat fietspad en niet voor het weggedeelte ernaast, de rijbaan.