Auteur Topic: Controle verkeersbelasting  (gelezen 6100 keer)

Offline sceptisch

• Expert
Controle verkeersbelasting
« Gepost op: zaterdag 18 juni 2011 - 21:54:40 »
Vorige week heb ik iets vreemds meegemaakt: een controle op de verkeersbelasting door ambtenaren van het Vlaams Gewest. Ze hadden zelfs aangepaste hesjes.

Vreemd, omdat ik niet goed snap waarom dat zo moet gebeuren. Geen communicatie tussen de overheidsdiensten ?

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Controle verkeersbelasting
« Reactie #1 Gepost op: zondag 19 juni 2011 - 02:03:46 »
Vreemd, omdat ik niet goed snap waarom dat zo moet gebeuren. Geen communicatie tussen de overheidsdiensten ?
Dat die onderling communiceren, betekent nog niet dat de rekening betaald wordt.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline sceptisch

• Expert
« Reactie #2 Gepost op: zondag 19 juni 2011 - 08:28:30 »
Om iets te innen dat betaald moet worden moet de administratie van het Vlaams gewest toch niet langs de weg gaan staan ? Niet betaald -> inschrijving geschrapt, nummerplaat vervalt. Politie controleert. Simpel, toch ?

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #3 Gepost op: zondag 19 juni 2011 - 09:46:51 »
Om iets te innen dat betaald moet worden moet de administratie van het Vlaams gewest toch niet langs de weg gaan staan ? Niet betaald -> inschrijving geschrapt, nummerplaat vervalt. Politie controleert. Simpel, toch ?
Dat deed de federale overheid zelfs niet toen ze zelf nog voor alles in stond.

Inschrijving : federaal
Inkasseren : recent helemaal geregionaliseerd

Politie laten controleren, da's een joke toch ?
Er was en is nauwelijks fysieke politiecontrole, daarom zijn ze nu begonnen met gerichte controles, en blijkbaar zijn er zoveel wanbetalers dat dat loont.
Je moet niet vragen hoe ver dat al ontspoord was dan.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: zondag 19 juni 2011 - 11:02:29 »
En die mannen hebben allemaal witte busjes met blauwe lampen op gekregen. Hoeveel prioritaire diensten heeft België nog nodig?

Offline Daffodil31LE

• Expert
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
« Reactie #5 Gepost op: zondag 19 juni 2011 - 17:33:32 »
En die mannen hebben allemaal witte busjes met blauwe lampen op gekregen. Hoeveel prioritaire diensten heeft België nog nodig?

Per "regering" een tiental, vrees ik.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline sceptisch

• Expert
« Reactie #6 Gepost op: zondag 19 juni 2011 - 22:10:46 »

Per "regering" een tiental, vrees ik.

Mja. Binnenkort elke paar kilometer een andere controle door een andere 'dienst'. Allemaal druk bezig om baksjies te innen om het loon van al die controleurs te kunnen betalen...

Zou de koffiemadam ook langskomen tijdens zo'n interventie ? Wordt er ook een glaasje koel water gebracht als het meer dan 27 graden is ?

Dat deed de federale overheid zelfs niet toen ze zelf nog voor alles in stond.

Inschrijving : federaal
Inkasseren : recent helemaal geregionaliseerd

Politie laten controleren, da's een joke toch ?
Er was en is nauwelijks fysieke politiecontrole, daarom zijn ze nu begonnen met gerichte controles, en blijkbaar zijn er zoveel wanbetalers dat dat loont.
Je moet niet vragen hoe ver dat al ontspoord was dan.

En voor die ontsporing draaien we weer op met extra tijdsverlies onderweg. Goed bezig.

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: maandag 20 juni 2011 - 00:07:59 »
Snap dat toch ook niet, hoe controleren ze trouwens? Betalingsbewijs heb ik in elk geval niet bij.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: maandag 20 juni 2011 - 09:22:53 »
Snap dat toch ook niet, hoe controleren ze trouwens? Betalingsbewijs heb ik in elk geval niet bij.
ze kijken in hun DB en voertuigen die niet betaald hebben gaan aan de kant
anderen laten ze ongemoeid
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #9 Gepost op: maandag 20 juni 2011 - 17:10:15 »
Dan mogen ze van mij nog meer controleren al kan dat inderdaad anders gedaan worden.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline sceptisch

• Expert
« Reactie #10 Gepost op: maandag 20 juni 2011 - 19:37:56 »

Zo efficiënt werkt het niet. Je gaat eerst aan de kant, schuift aan achter wat voorliggers, ze vragen je roze formulier, gaan er mee naar hun dienstvoertuig om het te controleren, en als alles ok is krijg je het terug en mag je doorrijden. Reken op 2 minuutjes oponthoud. Geen idee hoe het verloopt als de belasting niet betaald is, maar aangenamer zal het niet zijn.

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #11 Gepost op: dinsdag 21 juni 2011 - 12:59:48 »
Zo efficiënt werkt het niet. Je gaat eerst aan de kant, schuift aan achter wat voorliggers, ze vragen je roze formulier, gaan er mee naar hun dienstvoertuig om het te controleren, en als alles ok is krijg je het terug en mag je doorrijden. Reken op 2 minuutjes oponthoud. Geen idee hoe het verloopt als de belasting niet betaald is, maar aangenamer zal het niet zijn.
fout
ze controleren al rijdend je betaling
is die in orde laten ze je gewoon rijden
indien niet blauwe lichten aan en je gaat aan de kant
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #12 Gepost op: dinsdag 21 juni 2011 - 14:55:14 »
fout
ze controleren al rijdend je betaling
is die in orde laten ze je gewoon rijden
indien niet blauwe lichten aan en je gaat aan de kant

Yeah, right.  Dat hebben ze op de melkerij onlangs nog ondervonden.

In de vestiging in Langemark worden eurovignet, verzekeringen,.. aangevraagd van zodra vrachtwagen binnen is.  Dwz, nog voordat hij omgebouwd is om melk op te halen, dus nog voordat hij de weg op gaat.  Maar dan begint dus ook de garantie te lopen, en kost wekelijks x aantal euro's aan een vignet voor een camion die in de garage staat.....  

Kost teveel, vond m'n baas in Kallo.  Pas aanvragen tegen dat wagen effectief de weg op gaat.  De laatste trekker die binnen was werd omgebouwd.  "Want het was dringend dat die kon rijden".  Na twee weken, was de garage ermee klaar.  Jamaar, pruttelde de bediende van den bureau tegen.  De papieren zijn nog niet klaar, duurt zowat een week eer hij kan bollen.  Garage van z'n oren maken dat zij er zoveel werk in hadden gestoken.  En dat er geen reserve meer over was.

Dus de wagen toch laten rijden, zonder geldig eurovignet ed.  

Guess what: van dag 1 werd hij al aan de kant gezet.  BINGO!  

Prijskaartje zal nu wel "ietsje" duurder uitvallen dan een eurovignet betalen voor twee weken waar je niks aan hebt.  :D :D
« Laatst bewerkt op: dinsdag 21 juni 2011 - 14:56:50 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #13 Gepost op: dinsdag 21 juni 2011 - 18:31:47 »
Bert dat hoort bij Humor. ;D

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #14 Gepost op: dinsdag 21 juni 2011 - 19:24:37 »
Bert dat hoort bij Humor. ;D

Nope.  Want het is eigenlijk om een oog uit te bleiten.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone