Dat is niet enkel door vrachtwagenchauffeurs.
Sinds 1 augustus zijn er een groot deel autobestuurders terug uit verlof en heb het deze week al heel goed kunnen merken op de weg.
Na een tweetal weken van relatieve rust deze week terug meer in de file gestaan.
In mijn geval meestal in de avondspits en deze week toch weer een 15-tal kop/staart aanrijdingen gezien met enkel en alleen auto's in betrokken op het eind van de file.
In het beste geval staan ze op de pechstrook de formaliteiten te vervullen. Anderen blijven gewoon in het midden van de weg staan wachten op de hulpdiensten met bijna niks van schade (of gewonden) zoals gisteravond bijvoorbeeld.
Na een half uur in de file eindelijk die 2 auto's voorbij die enkel een ietwat gedeukte bumper hadden, zelfs de lichten waren niet stuk.
De inzittenden stonden gewoon te babbelen op de pechstrook en de auto's op de plaats waar ze mekaar een tik gegeven hadden op de rechterrijstrook.
Enkele honderden meters na het ongeval kwam ik de politie tegen in de andere rijrichting, in volle vaart met klank- en lichtspel zeer waarschijnlijk onderweg naar daar.
Dat zijn dus 15 auto-ongevallen enkel en alleen in de avondspits en enkel op het traject waar ik langs kom.
Wat moet dan dan niet zijn over gans België op 24 uur?
Die gevallen komen al lang niet meer in de media wegens veel te veel.
Enkel wanneer er een vrachtwagen bij betrokken is is er sensatie genoeg om er groot nieuws van te maken en de zoveelste aanval op het transport te lanceren, wat dan zeer vaak achteraf moet rechtgezet worden, als ze al de moeite willen doen, en dan liefst nog ergens in een klein hoekje waar niemand het leest.