Auteur Topic: PV voor dronken rijden soms illegaal  (gelezen 1969 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
PV voor dronken rijden soms illegaal
« Gepost op: maandag 21 november 2011 - 18:36:44 »
Citaat van: autokanaal.be
PV voor dronken rijden soms illegaal

Processen-verbaal voor dronken rijden kunnen strijdig zijn met de wet. Dat is het geval indien het pv het oude koninklijk besluit (KB) van 1991 vermeldt, en niet het bijna identieke KB van 2007.

Advocaat Christophe Redko kreeg in een dergelijke zaak uit 2008 gelijk van het Hof van Cassatie, schrijft La Dernière Heure. Een man kreeg in beroep onder meer een boete van 1.288,09 euro voor dronken rijden.

Maar omdat het pv verwees naar het KB van 1991 en niet naar het KB van 2007 dat het oude vervangt, oordeelde Cassatie dat de boete niet wettig was.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
Re: PV voor dronken rijden soms illegaal
« Reactie #1 Gepost op: maandag 06 februari 2012 - 11:48:00 »
En anders beweer je toch gewoon dat je borsten te dik zijn voor een alcoholcontrole, zoals >>> deze dame.     :D :D :D
« Laatst bewerkt op: maandag 06 februari 2012 - 11:50:33 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 16 februari 2012 - 09:28:03 »
Citaat van: Het Nieuwsblad
Alcoholcontroles bij vriesweer niet geldig

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GVB3M9BH3

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 16 februari 2012 - 12:45:38 »
Dat belooft in de rechtbanken binnekort !

Kunnen die prutsers van politici hier nu niks deftig regelen ?
Dit toestel moet buiten gebruikt worden, dan zorg je toch dat in de vereisten staat dat zo'n ding bij de extreme temperaturen (pakweg -20 tot +40 °C) nog juist moet werken ?
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder