Daar wring nu net het schoentje. In de steden, waar de parkeerwachters meestal rondlopen, heb je geen vrij zicht op de satellieten. Men spreekt hier over het urban canyon effect. Met een beetje pech zie die geostationaire satelliet ook niet om de gegevens te corrigeren. Er volgt dus een slechte plaatsbepaling met een fout van makkelijk 10 m of meer. Dergelijke fouten maken dit systeem niet bruikbaar voor parkeercontrole. Als iemand het in de rechtbank wil brengen zoek ik met plezier de juiste argumenten op met referenties!
Ik denk dat ze dat direct kunnen aflezen op hun apparaatje, dan nemen ze het krijt.

Ik denk dat in Be toch weinig kans is op urban canyon effect
JC, ik kan op mijn oude GPS permanent het aantal satellieten aflezen die de plaats van mijn antenne bepalen (mijn coordinaten) dat gaat meestal van 7 tot 10 satellieten waarmee de plaats berekend wordt.
Ik had maar eenmaal te weinig satellietencontact met mijn GPS (
Zwitserland), en die liet dat ook weten (route viel gewoon uit maar ook omdat daar te weinig dekking was van de softwarekaarten, nu zal dat al veel beter zijn). In tunnels vallen de satellietenverbindingen ook uit, maar de route wordt niet onderbroken omdat men softwarematig op de gekende weg rijdt, de snelheid van de auto komt dan van de snelheidsmeter (toch bij de niet-raamplakkers) en niet van de sattelietberekening.
Dat was in Zwitserland, waar enkele wegen langs stijle rotsen liepen (canyon effect) ; maar dat zag ik ook aankomen stond vermeld in de handleiding van mijn GPS-software.
In Belgische steden is het nog niet voorgekomen (parkeerplaatsen buiten)
Ook opsporingsradars doen bepaalde berekeningen met satellietdata, vanaf 5 satellieten en het scherm geeft een GO of lock. Of is het 3 + Geo ?

In KeeBee hebben ze de opsporingsradars aangepast toen EGNOS operationeel werd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/EGNOS#cite_note-0