Auteur Topic: Wegwanbeheer, een faktor bij elk dodelijk ongeval ?  (gelezen 1464 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Wegwanbeheer, een faktor bij elk dodelijk ongeval ?
« Gepost op: maandag 20 februari 2012 - 13:07:42 »
http://www.vandaag.be/binnenland/90832_bejaarde-fietser-komt-om-na-aanrijding.html

Arendonk, Pelgrimsplein.

Het plein is blijkbaar een parking.
Wie langs de éne kant (West) de parking af rijdt, heeft geen idee dat hij in een enkelrichtingsstraat terecht komt.
Geen D1, C31b, C1 bij uitrijden parking langs de westelijke kant.

Langs de noordelijke kant de parking verlaat, kan links (meteen een enkelrichting in) of rechts naar de voorrangsweg N139.
Dat stukje is blijkbaar 2 richtingsverkeer.
Op het einde van het plein staat dan een mini-B1, verdoken achter de grote F4b (einde zone 30).
Maar met dat kleine formaat geldt de kleine B1 enkel voor fietsers en 2-wielige bromfietsers !
Terwijl daar wel auto's mogen uitkomen.

Blijkbaar moet men er ook uitkijken voor de aanwezigheid van veel kinderen ... maar verkeerstekens correct plaatsen is duidelijk geen prioriteit.


Verder nog wat E9x zonder pijlen onder langs de rand van de rijbaan ; slecht onderhouden fietspadmarkeringen ; fietspadmarkeringen niet doorgetrokken over kruispunt, hoewel verplicht; mini-F19 waarvan het onderbord groter is dan de F19 ! ; oversteekplaats niet doorgetrokken over fietspad (maatregel Vlaams gewest) ; wat terug op de N139, geen correct aangegeven fietspaden (wel verhoogd, niet aangegeven !) ; C43 die pas ongeveer 100m voorbij een KP staat dat de eerdere C43 ophief ; ...

Goe bezig daar !
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder