Auteur Topic: Beter foutparkeren dan geen parkeerticket kopen  (gelezen 2322 keer)

Offline jo

• Meer dan expert
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Beter foutparkeren dan geen parkeerticket kopen
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 27 maart 2012 - 22:09:58 »
Je moet het natuurlijk wel 2 jaar kunnen rekken om voor de rechter te moeten verschijnen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 28 maart 2012 - 11:23:29 »
Tiens, volgens mij was de verjaringstermijn in een aantal gevallen geen 10 maar 30 jaar ...

Je moet het natuurlijk wel 2 jaar kunnen rekken om voor de rechter te moeten verschijnen.
Het duurt vaak al een jaar voor de eerste zitting ...

Stap 1 is niet komen opdagen.
Dat levert een veroordeling bij verstek op.
Verzet aantekenen op de laatste dag, en je hebt weeral wat gewonnen.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 28 maart 2012 - 12:18:44 »
En als we meer auto's hebben dan parkeerplaatsen in onze gemeente, dan vinden we in Sint-Joost-ten-Node toch wel een ander fantasietje uit:

Citaat van: GVA
Burgemeester laat foutparkeren 's nachts toe

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1144250/burgemeester-laat-foutparkeren-s-nachts-toe.aspx

Neem me niet kwalijk, dat ik nu toch m'n wenkbrauwen zit te fronsen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 29 maart 2012 - 01:45:35 »
Het wordt almaar pijnlijker duidelijk :

Volslagen randdebielen bepalen het beleid in dit land.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 29 maart 2012 - 05:50:17 »
Citaat
parkeer uw wagen tussen 19 uur en 7 uur gewoon op het fiets- of voetpad.

En dan liefst op minder dan 5 meter van een kruispunt en in de verkeerde richting zoals op de foto. ::)
Mogen wij die dan ook een "duw" geven als we 's nachts de winkels moeten gaan bevoorraden?
Vooral dan diegene waar we overdag niet bij geraken met de vrachtwagen. ::)

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 29 maart 2012 - 07:13:55 »
Ik ben dan mss gene slimme mens.  Maar mijns inziens kan die kerel de wegcode in zijn gemeente eens niet gaan veranderen door 's rap en gauw een paar gemeentebesluitjes in elkaar te flansen.  Hij kan hooguit het lokale korps waarvan hij (mee) aan het hoofd staat als burgemeester, de opdracht geven om dan niet te verbaliseren. 

Maar dan nog.  Wat gaat meneer de burgemeester doen als daar toevallig een agent van een ander korps (bvb in z'n vrije tijd), of eentje van de federale politie passeert en er wel degelijk voor verbaliseert?  Gaat hij de overtreders dan terugbetalen?  En erger: wat als er door zo'n foutparkeerder een voetganger noodgedwongen de rijbaan op moet, en daar 's nachts morsdood gereden wordt?  Ik zie 't al gebeuren dat de advocaat van de automobilist de foutparkeerder mee aansprakelijk wil laten stellen.  En de foutparkeerder gaat zich dan verdedigen "dat dat mocht van de burgemeester"....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone