Tussen vrijdagavond 20 uur en zondagavond 20 uur vlogen 1.489 bestuurders op de bon.
De politie verwacht op lange termijn 336 overtredingen per dag. Op weekdagen rijden 60.000 voertuigen voorbij de controle, in het weekend 40.000.
1489 op *80.000 "voertuigen" (2 WE-dagen) dus, of 1,86 % ... valt heus nog mee.

De voertuigen die begrenst zijn op 90 kmh (ca. 20 % geschat) moet men daar van aftrekken, pakweg
2,3 % van de mogelijke voertuigen -voorlopig- op de bon dus.
Op lange termijn verwacht de politie 336 overtredingen/per dag =
0,6 % van de voertuigen die gemiddeld passeren per dag (380.000/7)
Nemen we aan x 100 € = 33.600 €/dag kassa-kassa die betaald worden... = 12,264 miljoen € per jaar.
De trajectcontrole kost zonder de vertragingen meegerekend pakweg 0,8 miljoen €.
Of de trajectcontrole is al winstgevend na 24 dagen.
Hoe meer fileverkeer hoe minder winst.
Daar zal wel heel snel een absoluut inhaalverbod voor vrachtwagens komen (zie foto)...

http://www.autoblog.nl/belgische-trajectcontrole-casht-e75k-in-een-weekend

Belgische trajectcontrole casht €75k in één weekend
“F*ck drivers. Get Money”, aldus de zeer contente Oost-Vlaamse wegpolitie. Ook onze zuiderburen hebben de financiële voordelen van de trajectcontrole ontdekt!
Trajectcontroles zijn voor Belgen geen nieuw fenomeen, werkende trajectcontroles echter wel. Sedert vrijdag werken de volautomatische kassa’s op het viaduct in Gentbrugge echter ook daadwerkelijk, en het systeem is tot nu toe een doorslaand succes!
Kennelijk hebben de Belgen nog niet echt door dat ze na meer dan 2 jaar eindelijk gecontroleerd worden, want er werden in het eerste weekend niet minder dan 1.500 automobilisten geflitst, oftewel 30 per uur, oftewel 75.000 keiharde euroknaken in het staats-kassalaatje. Ketsjing! De flessen Krug kunnen open.
Ter informatie: de maximimumsnelheid bedraagt er 90 km/u, dus u mag niet minder dan 1 minuut en 16 seconden over het 1,9 kilometer lange traject doen. Wij hebben wel medelijden met de overbodig gemaakte mobiele teams op dit traject. Ze hadden er zo’n lol aan, en bovendien: hoe moeten ze nu aan hun broodnodige rust komen? Toch niet in hun eigen tijd soms? Amai..