Auteur Topic: Berekening van de mogelijke besparing met zuinigere banden  (gelezen 1559 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Berekening van de mogelijke besparing met zuinigere banden
« Gepost op: woensdag 31 oktober 2012 - 08:31:21 »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Berekening van de mogelijke besparing met zuinigere banden
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 31 oktober 2012 - 11:12:40 »
Onzin-app bij wat al meteen ook een onzin-label geworden is.

De EU categorien liggen zo dicht bij elkaar dat het label al opgesoupeerd is bij de invoering er van, en de "A" rating is momenteel al bereikbaar :
De meest recente banden van een beetje bandenfabrikant zitten al in categorie B (voor zover je geen banden met sportieve inslag koopt of Aziatische brolbanden), er zijn al een paar proefbandjes met AA rating (maar momenteel nog niet te koop) .

Binnen de categorie B is er bovendien ook nog behoorlijk wat onderscheid ...
Maar dat gaat men op het label dus niet zien .
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Berekening van de mogelijke besparing met zuinigere banden
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 31 oktober 2012 - 11:58:11 »
Green Mobility

Even ook de Nederlandse link:  ;)
http://groene-mobiliteit.be/fileadmin/user_upload/Landing/app/be/?gclid=COH6wIiMq7MCFerItAodSmsAyA

eventjes een overzichtstabel wat (het aantal) testcriteria zijn van dat "bandenlabel (3)" en een degelijke bandentest (14) (bvb genre ADAC):

Citaat
http://www.dasreifenlabel.de/de/Testkriterien_fuer_EU_Reifenlabel.html

Welche Kriterien werden von dem neuen EU-Reifenlabel bewertet?

Der Verbraucher muss sich darüber im Klaren sein, dass die drei gesetzlich verankerten Kriterien
zwar wichtige, aber nicht die einzigen Leistungsmerkmale für einen Reifen sind.
« Laatst bewerkt op: woensdag 31 oktober 2012 - 12:11:54 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Berekening van de mogelijke besparing met zuinigere banden
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 02 november 2012 - 04:18:49 »
-Waar staat LPG?
-Waar staat motorvermogen?
-Waar staat gewicht van voertuig?
-Aantal zitplaatsen?
-Bandenmaat?
-....

Wanneer ik mijn LPG installatie eruit gooi en nieuwe banden koop bespaar ik €50 op brandstof .... juist.
Die weten de prijs niet van die banden zeker.  ::)
Ik heb ondertussen al redelijk wat Dodge rijders hun verbruikscijfers gelezen of gehoord en nog niet 1 zit zo laag of lager dan ikzelf.
Zelfs na recentelijk een rit van meer dan 2000km met een sleurhut er aan van 1600kg zit ik er nog een stuk onder.

PFffffffffffffffft  ;D