0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Meerderheid snelheidsduivels trajectcontrole komt uit buitenlandBuitenlandse wagens zijn goed voor ruim zeventig procent van de snelheidsovertredingen vastgesteld door de nieuwe trajectcontrole op het viaduct van Gentbrugge. Vooral Nederlanders lopen tegen de lamp.Tijdens de eerste vier maanden van de trajectcontrole werden al 29.285 buitenlanders geflitst (72%), op een totaal van 40.443 overtredingen tussen juni en oktober.De federale politie noemt de hoge cijfers "opmerkelijk". Gemiddeld zijn buitenlanders in ons land immers slechts verantwoordelijk voor 25 à 30 procent van alle snelheidsovertredingen. Een mogelijke verklaring is de massale persaandacht voor de trajectcontrole. Alle Belgen zijn er uitvoerig voor gewaarschuwd.NederlandersVooral Nederlanders zouden de snelheidslimiet van 90 kilometer per uur aan hun laars lappen. Vermoedelijk komt dat hoge cijfer deels door de nieuwe procedure om gegevens uit te wisselen met onze noorderburen. "Nederlanders hoorden via de media dat de kans op een boete klein was. Dat heeft allicht bijgedragen", vermoedt Tinne Hollevoet van de federale politie.Een sluitend akkoord voor de uitwisseling van gegevens is in de maak, maar moet nog door het parlement, klinkt het op het kabinet van bevoegd staatssecretaris Melchior Wathelet. Voorlopig heeft België enkel met Frankrijk al zo'n afdwingbaar akkoord.
de bedoeling is dat de bestuurders zich aan de snelheid houdenaltijd en overal
Citaat van: sniper op vrijdag 11 januari 2013 - 15:05:04de bedoeling is dat de bestuurders zich aan de snelheid houdenaltijd en overalDat is wat er in de Fabeltjeskrant te lezen staat.De ware bedoeling is dat er, door onverantwoord lage snelheidsbeperkingen, zoveel mogelijk geld in het kaske stroomt.