Anno 2007, de onmacht droop er toen al vanaf:
http://www.brusselblogt.be/2007/06/19/snelheid-in-de-brusselse-tunnels.html
Snelheid in de Brusselse tunnels
Geschreven op 19 June 2007 door admin in Mobiliteit | 29 Commentaren
De Brusselse regering gaat binnenkort de maximumsnelheid in de Brusselse tunnels aanpassen. Dat blijkt uit een antwoord van de Brusselse Mobiliteitsminister Pascal Smet op een vraag van de Brusselse afgevaardigde Philippe Pivin (MR). De maximumsnelheid in de Brusselse tunnels is momenteel beperkt tot 50 kilometer per uur. Enkel in de Jubelparktunnel mag er sneller gereden worden: 70 km/u.
HLN
De maximum snelheid in de Brussels tunnels vind ik een goed voorbeeld van het stimuleren van burgerlijke ongehoorzaamheid. Neem bvb het stuk van de Belliard richting de Ring en E40. Iedereen rijdt daar tussen 90 en 120km/u. Een snelheidbeperking van 90 km/u zou goed zijn, een van 70 km/u een beetje streng. Maar een maximum snelheid van 50 km/u? Dat is zo van de pot gerukt dat niemand rijdt alsof er een beperking is.
Dat je op de Kleine Ring wat trager moet rijden op de stukken waar veel mensen invoegen /voorsorteren, dat is geheel terecht. Maar als je onredelijke eisen legt, dan trekt niemand zich er een fluit van aan.
Eens zien wat de nieuwe maximumsnelheid zal zijn.
De kassa moet en zal gevuld worden, ook als het de verkeersveiligheid helemaal niet dient, zelfs integendeel, want de Vmax van 50 is daar beduidend lager als de V85,
# zelfs 40 kmh lager neem ik aan # wat absoluut te vermijden is zelfs meer als 20 kmh minder als de V85 is dat al.
Um die Streckencharakteristik und das Fahrverhalten der Fahrzeugführer aufeinander abzustimmen, ist es notwendig, dass ve und v85 in einem ausgewogenen Verhältnis stehen. # Unterscheidungen von mehr als 20 km/h sollten vermieden werden. #
Die Geschwindigkeit v85 wird in der Regel dann über Geschwindigkeitsmessungen bestimmt, wenn die Abweichung der tatsächlichen gefahrenen Höchstgeschwindigkeit zur zulässigen Höchstgeschwindigkeit signifikant zu groß ist.
http://de.wikipedia.org/wiki/Entwurfsgeschwindigkeit#Geschwindigkeit_v85
De misbruik van de Vmax veel te laag dus -en handhaving- schijnt een van de enige wetten te zijn die nog met alle zekerheid geld in het laatje brengt.
Een land waar de loonlast al feitelijk de hoogste van Europa is... dus ze zoeken maar geld in Belgenlandje, alle ruzies in de politiek gaan over het geld en het tekort in de begroting, ze weten het echt niet meer, het misbruik tiert dus.
70 kmh brengt te weinig kassa op op korte termijn, 50 kmh doet dat wel. 90 kmh op gewone 1+1 al helemaal niet, want daar flitsen ze zelf niet op.
Op de snelweg dan : 120 kmh doet dat niet, 90 kmh doet dat wel.
Alle drogredens zijn goed. (zelfs het geluid van vrachtwagens op een 3+3 snelwegviaduct)
http://www.vandaag.be/binnenland/98929_trajectcontrole-een-boete-om-de-twee-minuten.htmlwacht een nog
betere titel in een link:
http://www.nieuws.be/nieuws/GENTBRUGGE-E17-Nieuwe_trajectcontrole_is_gouden_zaak_voor_schatkist_9d2318b1.aspx
GENTBRUGGE - E17 - Nieuwe trajectcontrole is gouden zaak voor schatkist.
En er zullen nog veel trajectcontroles bijkomen... een week geleden klingelt de kassa daar ook, er komen er 3 bij:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1601042/2013/03/22/Voortaan-trajectcontrole-in-Gentbrugge-Wetteren-en-Erpe-Mere.dhtml
Begin juni 2012 werd het eerste trajectcontrolesysteem in Vlaanderen in gebruik genomen op het viaduct van de E17 in Gentbrugge richting Kortrijk. Daar komen er nu drie bij: op het viaduct van de E17 in Gentbrugge richting Antwerpen (1,9 kilometer) en langs de E40 tussen Wetteren en Erpe-Mere (7,4 kilometer), in beide rijrichtingen. De camera's en infraroodflitsers werden aan bestaande bruggen opgehangen.
En vooral geen personeel nodig...