Forumgemeenschap > Praatcafé

Vraag aan de Frankrijkkenners onder ons

<< < (6/6)

mazda:

--- Citaat van: jozef op woensdag 02 oktober 2013 - 15:13:29 ---
--- Citaat van: mazda op dinsdag 01 oktober 2013 - 21:33:23 ---Misschien had het personeel in het hotel waar Leslie werkt ook het onmogelijke moeten doen?

--- Einde van citaat ---

Het personeel heeft er al veel te veel voor gedaan. Als de kelner tot 23:30 u. moet blijven omdat daar nog 3 Fransen al 2 uren met hetzelfde glas wijn zitten, dan is de lol er ook af.

Dat ze de volgende keer naar het Intercontinental Hotel hier gaan. Met veel geluk vinden ze daar nog wel een kamer voor 250 Euro per persoon en per nacht.

--- Einde van citaat ---

t was wel ironisch bedoeld he Jozef.

jozef:

--- Citaat van: e49Memling op woensdag 02 oktober 2013 - 16:04:19 ---En... spreek niet teveel over Königssee Jozef en Leslie. Ik zou zo in mijn auto stappen en weer tot bij jullie rijden, maar de eerste maanden zal het niet lukken. (zoon, schoondochter verhuizen binnen kort, zoon, schoondochter worden Papa en mama in januari, andere verplichtingen... )
Maar ooit sta ik weer met een hamer zonder steel bij jullie, ( ;))en hopelijk kan mijn Linda, vrouw dan mee, want die werkt nog ...

--- Einde van citaat ---

Een videootje voor jou met wat aktualiteit van hier: de Almabtrieb, zodat je weer wat in de sfeer komt.  ;)

Het verheugt me dat het jou zo bevallen is hier in deze parel van de Alpen.

Tip: maak er eens, in plaats van een kwestie van tijd, een kwestie van prioriteit van als het jou zoveel goed doet om hier te zijn. Je weet dat het samenzijn met jou ons alleen maar verheugt en je meer dan van harte welkom bent, en dat vindt Boyke ook. Op amper een week tijd waren jij en hem dikke vrienden geworden. Hij springt een gat in de lucht als hij jou weerziet, want vergeten doet hij niets.

Je leeft maar één keer, Walter. Als je nu niet van het leven gaat genieten zoals je het graag doet, wanneer ga je het dan doen?

Kom gerust met een hamer zonder steel, want die steel hebben we hier al (voor de anderen: wij wonen in de Hammerstielstraße).

Met Linda erbij zou onze vreugde dubbel zijn. Het is ook voor haar welzijn toch onontbeerlijk om er eens een weekje uit te zijn, daarna voelt ze zich weer eens zo goed.

Waarom zou je de Kerstsfeer met de prachtige Kerstmarkten hier eens niet komen opsnuiven en voor de verandering Sylvester (oudejaarsavond) hier eens doorbrengen? Wij zijn van oud naar nieuw in het Feuerwehrheim hier in Bayrisch Gmain. Het is er niet duur, het eten is er lekker, en er treedt een topentertainer op (Klaus Mehlig) op en je kunt er dansen. Zullen we onze reservsatie uitbreiden met jou en Linda?


--- Citaat ---In 't Nederlands bestaat er geen woord voor maar in 't Duits wel: Ich habe Fernweh nach den Bergen, nach Schönau am Königssee.
--- Einde van citaat ---

Prachtig verwoord, Walter!

En je weet het: toen bleek dat de berg niet naar Walter kwam, kwam Walter dan maar naar de berg.  :D

De familienaam van Mozes was trouwens Van den berg, want er staat in de Bijbel: "En toen kwam Mozes van den berg".

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie