Auteur Topic: Zonder handen! Kijk hoe de Mercedes S-klasse zélf rijdt  (gelezen 4723 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Zonder handen! Kijk hoe de Mercedes S-klasse zélf rijdt
« Gepost op: zaterdag 21 september 2013 - 15:50:29 »
Citaat van: autokanaal.be

De Duitse luxewagenbouwer Mercedes-Benz is erin geslaagd een S-klasse een rit van 100 kilometer van het Duitse Mannheim naar Pforzheim te laten maken zonder tussenkomst van een bestuurder. [...]

http://www.autokanaal.be/nieuws/aid1450680/zonder-handen-kijk-hoe-de-mercedes-s-klasse-zelf-rijdt-video.aspx?utm_source=gva&utm_medium=link&utm_campaign=homepage_blokonder
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

• Meer dan expert
Re: Zonder handen! Kijk hoe de Mercedes S-klasse zélf rijdt
« Reactie #1 Gepost op: maandag 23 september 2013 - 15:45:42 »
Ik ben dat mijnen auto ook  aan 't leren, maar het lukt nog niet goed. (Peugeot, een Franse wagen, ik spreek Nederlands en vertik het van Frans te spreken, misschien heeft dat er mee te maken) Ik leef op hoop (ik heb een Nederlands-Frans woordenboek onder de motorkap gestoken). Als ge dus plots mijnen auto alleen ziet toekomen in Schönau, wilt dat zeggen dat ik in Dilbeek ben vergeten in te stappen.  ;D ;D

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: maandag 23 september 2013 - 17:11:31 »
Ik ben dat mijnen auto ook  aan 't leren, maar het lukt nog niet goed. (Peugeot, een Franse wagen, ik spreek Nederlands en vertik het van Frans te spreken, misschien heeft dat er mee te maken) Ik leef op hoop (ik heb een Nederlands-Frans woordenboek onder de motorkap gestoken). Als ge dus plots mijnen auto alleen ziet toekomen in Schönau, wilt dat zeggen dat ik in Dilbeek ben vergeten in te stappen.  ;D ;D

"Dilbeek, waar vlamingen thuis zijn". Ik heb er nog een jaartje of zo gewerkt. Twee van dergelijke borden reed ik voorbij, vlak aan de snelweg en aan de post. Ik werkte toen aan de Baron R. De Vironlaan. De baas daar was een Aalstenaar. Het was een klein bedrijfje met toen nog maar 4 personen, incl. baas. Omdat er één Waal was die geen woord Nederlands kon/wilde spreken was het dus een 100% franstalig bedrijf. Zo werkt dat in Brussel en omstreken.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: maandag 23 september 2013 - 21:20:16 »
"Dilbeek, waar vlamingen thuis zijn". Ik heb er nog een jaartje of zo gewerkt. Twee van dergelijke borden reed ik voorbij, vlak aan de snelweg en aan de post. Ik werkte toen aan de Baron R. De Vironlaan. De baas daar was een Aalstenaar. Het was een klein bedrijfje met toen nog maar 4 personen, incl. baas. Omdat er één Waal was die geen woord Nederlands kon/wilde spreken was het dus een 100% franstalig bedrijf. Zo werkt dat in Brussel en omstreken.

Ik heb er nog gewoond op de Baron R de Vironlaan (nr 36), niet lang, zo'n 2 jaar; onzen oudste (nu bijna 30) is daar 'gemaakt'. Leer mij de rand niet kennen, ik woon er al meer dan 50 jaar en kan er boeken over schrijven. Vooral over het 'taalrespect' voor onze taal in onze gemeente, door mensen die eisen dat iedereen hun taal altijd en overal moeten gebruiken tegenover hen, omdat ze met wat meer die taal als moedertaal hebben.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 24 september 2013 - 20:15:19 »
En de Vlamingen laten zich maar verder vernederen door die Belgische minderheid.

Bestaan er in Wallonië gemeenten met faciliteiten voor de Vlamingen? Ik denk het niet.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 24 september 2013 - 20:16:38 »

Ah nee, hé Walter. Je wagen mag wel zonder hulp naar hier komen, maar het voornaamste is dat jij hier aankomt, hé Walter.  ;)

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 25 september 2013 - 10:06:07 »
En de Vlamingen laten zich maar verder vernederen door die Belgische minderheid.

Bestaan er in Wallonië gemeenten met faciliteiten voor de Vlamingen? Ik denk het niet.

Ja die bestaan er, (Edingen, Komen, Moeskroen...) maar de situatie is helemaal anders: Het is een aalmoesje voor de Nederlandstaligen voor wat hun gemeente vroeger was: Een Nederlandstalige gemeente, nu nagenoeg helemaal verfranst.

Dus niet, zoals in de rand, om tegemoet te komen aan Franstaligen, om  hen de tijd te geven zich aan het Vlaams karakter van de gemeente aan te passen. (zoals de faciliteiten in de rand rond Brussel bedoeld waren)

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 25 september 2013 - 12:01:22 »
Citaat van: autokanaal.be

Nu dan de hamvraag : wie draait op voor overtredingen en ongevallen, als de zelfrijdende auto die veroorzaakt ?

Als je dat ding voortdurend zelf in de gaten moet houden om dat te voorkomen, moet je 'm ook niet zelf laten rijden want dan heeft het geen zin .
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 25 september 2013 - 22:02:50 »
Nu dan de hamvraag : wie draait op voor overtredingen en ongevallen, als de zelfrijdende auto die veroorzaakt ?

De bestuurder natuurlijk. Tot nu toe mag er wettelijk nog geen wagen zonder bestuurder rijden.

Citaat
Als je dat ding voortdurend zelf in de gaten moet houden om dat te voorkomen, moet je 'm ook niet zelf laten rijden want dan heeft het geen zin .

Hoe wil je dan ooit zo een ontwikkeling uitvoeren?

De rit heeft aangetoond dat het werkt, want de bestuurder is geen enkele keer moeten tussenkomen.

Offline Paprieka

• Expert
« Reactie #9 Gepost op: woensdag 25 september 2013 - 22:25:46 »
Citaat
De bestuurder natuurlijk. Tot nu toe mag er wettelijk nog geen wagen zonder bestuurder rijden.

Op tv loopt of liep een reclame voor een zelfparkerende auto.  In de reclame laten ze duidelijk zien dat je dan tijd wint want moeder kan tijdens het parkeren haar zoon knuffelen.
Maar ik denk dan altijd: dat is toch verboden en onverantwoord wat ze daar suggereren? De auto kan zich altijd vergissen, dan moet je toch kunnen ingrijpen ... dat kan zeker niet als je gedraaid in je auto zit met een ander in uw armen.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 25 september 2013 - 22:41:33 »
Op tv loopt of liep een reclame voor een zelfparkerende auto.  In de reclame laten ze duidelijk zien dat je dan tijd wint want moeder kan tijdens het parkeren haar zoon knuffelen.
Maar ik denk dan altijd: dat is toch verboden en onverantwoord wat ze daar suggereren? De auto kan zich altijd vergissen, dan moet je toch kunnen ingrijpen ... dat kan zeker niet als je gedraaid in je auto zit met een ander in uw armen.

Zeer terecht opgemerkt.

De reclame is niet altijd van aard om de bestuurders aan te zetten tot een veilig rijgedrag.

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #11 Gepost op: zaterdag 28 september 2013 - 11:49:13 »
Dan ge je wel bestuurders verantwoordelijk stellen voor iets waar ze geen invloed op hebben ; en / of voor iets waar ze verkeerde invloed op kunnen hebben ...

Het kan misgaan door niet in te grijpen.
Het kan misgaan door wel in te grijpen .

Catch 22.

Dat laatste gebeurt namelijk ook ...
Die DHL 767 die op een Russisch passagiersvliegtuig knalde boven zuid Duitsland, is direct terug te leiden op het niet volgen van de automatische waarschuwingen wanneer 2 vliegtuigen te kort bij elkaar komen ... de luchtverkeersleider gaf daar net de omgekeerde opdracht, aan 1 van de toestellen. Wak ...

Weg Wanbeheer.be

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #12 Gepost op: zaterdag 28 september 2013 - 12:02:03 »
Dat laatste gebeurt namelijk ook ...
Die DHL 767 die op een Russisch passagiersvliegtuig knalde boven zuid Duitsland, is direct terug te leiden op het niet volgen van de automatische waarschuwingen wanneer 2 vliegtuigen te kort bij elkaar komen ... de luchtverkeersleider gaf daar net de omgekeerde opdracht, aan 1 van de toestellen. Wak ...

Dat ongeval was te vermijden, inderdaad. Het zou goed zijn dat alles perfect werkt. Maar de mens kan falen, ik zowel als jij, als een ander. Of de techniek kan falen (is door de mens gemaakt). De natuur kan voor onverwachte dingen zorgen. Alles houdt nu éénmaal een risico in. Liefst zo laag mogelijk. Niets is perfect (buiten mijn vrouw als ik haar mag geloven)

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #13 Gepost op: maandag 30 september 2013 - 13:58:17 »
Maar wie ga je verantwoordelijk stellen ?

De piloten, die niet deden wat het automatische systeem hen opdroeg ?
Die deden wat de verkeersleider hen opdroeg ...

De verkeersleider ? (later vermoord)
Die wist niet wat het automatische systeem ging opdragen, en probeerde de ramp te voorkomen ...

Wat ik vrees is dat met de opkomst van dergelijke automatische rijsystemen, er gouden tijden gaan aanbreken voor de aso's met een manuele bak.
De zelfsturende auto's gaan alles proberen te compenseren, ook als ze voorrang hebben, omdat wie ze fabriceert niet bedolven wil worden onder schadeclaims.
Weg Wanbeheer.be