Auteur Topic: BVs in het verkeer  (gelezen 16355 keer)

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
De Hoste Soap ...
« Reactie #60 Gepost op: zondag 18 januari 2015 - 08:45:04 »
In eerste aanleg veroordeeld ...

In beroep wordt plots de leasingmaatschappij van haar karretje veroordeeld !

http://www.hln.be/hln/nl/944/Celebrities/article/detail/2184163/2015/01/16/Zwijgende-Phaedra-Hoste-ontsnapt-aan-boete-van-1-200-euro.dhtml

Hoe ze dat uitleggen ???
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: BVs in het verkeer
« Reactie #61 Gepost op: zondag 18 januari 2015 - 11:39:39 »
Goed gespeeld van Phaedra!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #62 Gepost op: zondag 18 januari 2015 - 16:14:18 »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #63 Gepost op: zondag 18 januari 2015 - 16:16:51 »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #64 Gepost op: dinsdag 24 november 2015 - 21:46:55 »
En hoppa .... 't was hier nen tijd stil in dit topic.  Ken 'm wel niet .... (ma bon, da's géén referentie .... ik ken NIKS van voetbal)

politie controleert brakende Foket van AA Gent

http://www.hln.be/hln/nl/2725/AA-Gent/article/detail/2534957/2015/11/24/Politie-controleert-brakende-Foket-2-02-promille-in-bloed.dhtml?utm_source=hootsuite&utm_medium=Social&utm_campaign=socialredactie&utm_content=nieuws
« Laatst bewerkt op: dinsdag 24 november 2015 - 21:48:31 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Staatssecretaris parkeert op trottoir in Lier
« Reactie #66 Gepost op: zondag 24 januari 2016 - 14:43:53 »
Citaat van: GVA
Staatssecretaris parkeert op trottoir in Lier

Staatssecretaris Theo Francken parkeerde zijn voertuig, met zijn A-nummerplaat achter de voorruit, bijna helemaal op de stoep én op de hoek van een kruispunt.

Op de parking van het KTA, die op wandelafstand ligt, waren er nochtans verscheidene vrije parkeerplaatsen.

http://www.gva.be/cnt/blcva_02086045/staatssecretaris-parkeert-op-trottoir

"Het zal niet meer gebeuren"... tot de volgende keer.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
Re: Staatssecretaris parkeert op trottoir in Lier
« Reactie #67 Gepost op: zondag 24 januari 2016 - 14:51:32 »

Alsof Jan met de Pet er met dàt excuus ook mee zou wegkomen.

Offline jo

• Meer dan expert
Re: Staatssecretaris parkeert op trottoir in Lier
« Reactie #68 Gepost op: zondag 24 januari 2016 - 16:09:37 »

Alsof Jan met de Pet er met dàt excuus ook mee zou wegkomen.
En zeker niet met een dubbele nummerplaat, dat is afslepen en kom het maar uitleggen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #70 Gepost op: maandag 12 juni 2017 - 15:15:06 »
Déze (oudgediende) BV, Herwig Van Hove, heeft het wel érg bruin gebakken :

Citaat van: Het Nieuwsblad
Tv-kok rijdt meisje (12) aan na ‘ vier glazen wijn’ en is rijbewijs kwijt

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170612_02921604?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

* teveel gezopen
* meisje op haar fiets aangereden
* vluchtmisdrijf
==> met nota bene nog gedoofde lichten ook nog
« Laatst bewerkt op: maandag 12 juni 2017 - 15:17:04 door bert.covens »

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #71 Gepost op: vrijdag 09 maart 2018 - 11:22:19 »
Citaat van: HLN
Bij vijftiende veroordeling: politierechter geeft profvoetballer Yassine El Ghanassy zes maanden cel

Profvoetballer Yassine El Ghanassy (27) heeft in de Brugse politierechtbank een gevangenisstraf van zes maanden en twee jaar rijverbod gekregen. Voor de ex-flankaanvaller van KV Oostende en AA Gent is het al zijn vijftiende veroordeling voor een politierechtbank.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/bij-vijftiende-veroordeling-politierechter-geeft-profvoetballer-yassine-el-ghanassy-zes-maanden-cel~a4640db5/

Uit het artikel :

Citaat
El Ghanassy – die momenteel voor het Franse Nantes speelt – reed in juli 2016 met zijn Porsche Carrera 4 aan 57 km/uur door de bebouwde kom in Oostende. Hij betaalde echter zijn boete niet, waardoor zijn overtreding bij het parket terecht kwam.

Ook snugger om het bedrag voor een snelheidsovertreding vna 7 km/u (bbk 50 km/u) niet te betalen, en aldus de slapende honden op het parket wakker te maken en hen eraan te herinneren dat je eigenlijk op het moment van de vaststellingen gereden hebt spijts verval.

Verder, uit het artikel :

Citaat
“Een rijverbod en geldboete maken duidelijk weinig indruk”, klonk het vonnis van de politierechter. “Bovendien werd hij al 14 keer veroordeeld en gaat het niet om kleine inbreuken.”

In Aantwaarrepe of Maarreksoem (Antwerpen of Merksem), pleegt men dan te zeggen : "Allee joem, is 't echt ofwa ?  Eddetdantochindemot ?" 

Dàt had élk weldenkend mens al na pakweg de tweede betrapping op rijden spijts verval al làng begrepen.  Wat zeg ik ?  Zelfs een kind zou snappen dat déze man met zijn riante loon de hem opgelegde boetes met sprekend gemak kan aftikken.  En het zich bijgevolg ook dapper kan permitteren om te rijden spijts verval, en daarbij de overige verkeersinbreuken ook nog te blijven opstapelen.

Duss .... als deze man nu dapper blijft doorgaan met z'n capriolen ..... wiens schuld zou dat dan zoal kunnen zijn, denkt u, meneer of mevrouw de rechter ?

Maar neen, dat wil er helaas nog steeds niet in.  Hier blijft men maar tot 14x toe nóg maar 's een vervallenverklaring uitspreken.  En zelfs bij de 15e veroordeling wordt hem nog steeds niet de maximumstraf opgelegd, waardoor betrokkene waarschijnlijk niet eens een dag de binnenkant van een gevangenis zal zien.  Begrijpe wie kan !

De mogelijkheid IS er, om betrokkene daarvoor een ticketje richting de gevangenis te geven.  Maar blijkbaar willen politierechters zo ver niet gaan, met alle gevolgen vandien.  Mss moet de wetgever zich hier dan maar 's over bezinnen, en bvb in de wetgeving voorzien dat na pakweg een tweede betrapping op rijden spijts verval de rechter een gevangenisstraf MOET opleggen.  En minstens voor de duur van de vervallenverklaring daadwerkelijk de gevangenis in.  Gedaan met justitie vierkant te laten uitlachen door het genre verkeerscriminelen die het zich financieel kunnen veroorloven om de bijbehorende boetes te blijven betalen.

Wie niet horen wil, moet voelen.  Maar een boete voelen sommigen met een riant loon niet eens.  Laat staan, dat het hen tot inkeer zou brengen.  Hoeveel zin heeft het dan om het te blijven opleggen ?  Of zijn we vooral tuk op het binnenrijven van dat boetegeld, dat verkeersveiligheid ons niet bepaald meer interesseert ?
« Laatst bewerkt op: vrijdag 09 maart 2018 - 12:28:16 door bert.covens »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #72 Gepost op: vrijdag 09 maart 2018 - 13:48:45 »
Ik ben ervan overtuigd dat er velen die vervallen verklaard zijn van het recht om een motorvoertuig te besturen, dat tóch doen. Als je het zo ver gebracht hebt, neem je het immers niet zo nauw met regels. De pakkans is erg klein. En word je toch gepakt, dan is het meestal nog geen ramp.

El Ghanassy is een typische profvoetballer: dom en arrogant.