Auteur Topic: dat is toch geen normale situatie meer  (gelezen 1776 keer)

Offline jo

• Meer dan expert
dat is toch geen normale situatie meer
« Gepost op: zaterdag 27 december 2014 - 10:14:31 »
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-sint-niklaas/drone-kwijt-en-boete-na-aangifte-a2163062/

Citaat
"Tot nader order is zo'n drone een onbemand vliegtuigje dat bestuurd moet worden door een piloot."
Zo heb je natuurlijk altijd gelijk.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: dat is toch geen normale situatie meer
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 27 december 2014 - 11:59:01 »
In België is de luchtvaartwetgeving helaas nog niet voorzien op het gebruik van drones. Laten we evenwel hopen dat geen gemeente meent hiervoor eigen reglementen te moeten opstellen.

Typisch voor de politie: alles wat je zegt, kan en zal tegen jou gebruikt worden.

Zoals we in een andere draad gezien hebben, denken ze bij de politie dat zij intussen al wél een drone zouden mogen gebruiken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 27 december 2014 - 12:33:19 »
Ik vraag me wel af waarom ik vroeger dan jaren een zendvergunning heb moeten betalen.
Met zulke uitspraken mag je dus ook niet meer met een afstandsbestuurde helicopter of vlieger buiten komen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 27 december 2014 - 21:42:48 »
Ik vraag me wel af waarom ik vroeger dan jaren een zendvergunning heb moeten betalen.
Met zulke uitspraken mag je dus ook niet meer met een afstandsbestuurde helicopter of vlieger buiten komen.

Je hebt meer dan een punt, jo. Met die onbemande toestellen mag je al jaren vliegen als je je aan de regels houdt, en daar kun je ook al lang een camera aan bevestigen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: zondag 28 december 2014 - 10:47:01 »
En er zijn er vele die dat ook al jaren doen.