De gemakkelijkste weg voor mij, van en naar het werk, is via de A-pen ring, Oelegem-Niel.
Ik woon in Oelegem maar rij daar nooit de snelweg op, rij binnendoor naar Wommelgem, als de ring dicht zit pak ik daar Wommelgem Mortsel binnendoor.
Kan ook zijn dat ik van thuis uit helemaal binendoor rij, Broechem-Vremde-Boechout-Hove-Edegem-Kontich-Reet-Aartselaar-Niel, het mag al serieus druk zijn binnendoor, zonder ergens te snel te rijden doe ik dat op max. 1 uur.
De laatste 2 weken 's morgens al 3 keer bijna 2 uur onderweg via de A-pen ring, het was dan zelfs nog verlofperiode, voor amper 30km.
Ik rij ook vaak richting Brecht E19, in de meeste gevallen 's avonds of in het weekend, doe dat traject altijd, in de 2 richtingen, binnendoor.
Als ze nu al eens begonnen waren om de A102 te maken Wommelgem-Ekeren
Of de A101 Ranst-Mechelen
Dan was er al een pak minder onnodig verkeer op de ring
Een simpele verbinding E313-E34 dan moet er niet een ingewikkelde keerlus uitgevonden worden aan de Q8 in Ranst om het verkeer uit Zandhoven te houden, of weg van het rondpunt In Wommelgem.
Ach praat hier misschien alleen voor mijn eigen rekening maar ben overtuigd dat die maatregelen al veel meer en langer nodig waren-zijn dan die 3é Scheldeoever-verbinding
Ben benieuwd wie er nog zo'n voorbeelden heeft uit zijn omgeving.
O ja ik heb er nog een mooie, St Niklaas afrijden en er in Kruibeke-Zwijndrecht terug op rijden om de file op de E17 te omzeilen, ik weet het dat het belachelijk lang binnendoor rijden is op een stuk weg dat al meer als genoeg verkeer moet slikken maar het blijft een sneller alternatief als de file vanaf Haasdonk of verder staat.