Een wegmarkering (begin & einde zone) zou ook moeten kunnen om het duidelijker te maken.
1. Duidelijker maken brengt geen extra geld in de flitskassa.
Van wegmarkeringen gesproken, NL streeft naar dit model voor al zijn gewone wegen:
100 kmh
http://www.limburg.nl/Beleid/Verkeer_en_Vervoer/Verkeersveiligheid/Limburgse_wegen_krijgen_nieuw_uiterlijkbuiten bbk: (3 foto´s bovenste rij)
groene streep: 100 km max. / volle lijn = inhaalverbod, onderbroken inhalen mag (grote foto)
Gewone markeringen: 80 km max / idem, idem
Geen markeringen: 60 km max / geen middenmarkering
binnen bbk: (2 foto´s onderste rij)
---
Gewone markeringen: 50 km max
Geen markeringen: 30 km max / geen middenmarkering
Dus je ziet de betere 80 kmh-wegen krijgen binnenkort 100 kmh door een lik groene verf. Dat zou een doodzonde zijn in Belgistan.
Nochtans is groen een neutrale kleur...
Maar laad me raden waarom ze dat in BE nooit invoeren of punt 1, bovendien kost verkeersveiligheid ook nog geld, ook een doodzonde
.