Auteur Topic: daags na dodelijk ongeval nog steeds slagbomen overweg massaal genegeerd  (gelezen 1720 keer)

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
« Laatst bewerkt op: woensdag 16 september 2015 - 08:25:30 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Re: daags na dodelijk ongeval nog steeds slagbomen overweg massaal genegeerd
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 17 september 2015 - 06:49:25 »
Ach Bert. Ik moest helaas weer eens in België zijn van 31 augustus tot 5 september laatstleden, en ik versta daar hoe langer hoe minder van het verkeer. De roekeloosheid en het agressieve en asociale gedrag van de Belgen bereiken onvoorstelbare hoogtes. Ondansk het weinige wat er nog overblijft aan mobiliteit in België (waardoor de gemiddelde snelheid bij ongevallen daalt) en de alsmaar grotere veiligheid van de moderne auto's, zal met een dergelijke mentaliteit het aantal verkeersslachtoffers dramatisch blijven.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 17 september 2015 - 07:50:16 »
http://www.gva.be/cnt/dmf20150915_01869026/anonieme-controles-moeten-slagboomlopers-ontmoedigen?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=gva&utm_content=article&utm_campaign=seeding

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2457434/2015/09/16/Al-twaalf-spoorlopers-betrapt-sinds-dodelijk-ongeval.dhtml?utm_content=nieuws&utm_campaign=socialredactie&utm_medium=hootsuite&utm_source=hln

Ik heb al nooit gesnapt dat men slagbomen negeert.  Dat er nu ook nog zijn, die deze euh .... stunt uithalen de dagen nadat er een zestienjarig meisje de dood vond.  Neen, dat gaat er bij maar niet in.

Tijdens mijn jeugdjaren reed ik met de fiets van Pulle naar Herentals. Het traject was perfect om te fietsen, het overgrote gedeelte was zelfs autovrij over een afstand van zo'n 12 km. Ik moest echter wel één spoorwegovergang over, in Herentals aan de Vossenberg. Deze overweg ligt vlak aan het station en werd indertijd zelfs nog bediend vanuit het seinhuis, dat nu al lang verlaten is.
We stonden daar dikwijls minutenlang te wachten zonder dat er een trein in zicht was. Dat doet sommigen besluiten om toch maar over te steken. Het was ook voldoende tijd om eens een halve frank op te rails te leggen, dat was ook een tijdsverdrijf. Zelf ben ik er nooit onder de slagboom gekropen. Op dat moment had ik al 10 km in de benen en de rustpauze was mooi meegenomen.
Ons tijdsverdrijf bestond erin de kerel in het seinhuis kwaad te maken. Meestal stonden we daar met enkele tientallen fietsers en de eerste rij ging op de slagboom hangen met de armen. De zinde die kerel natuurlijk niet en dan begon hij te tieren uit zijn seinhuis dat zo'n 50 m verderop lag. Als 13, 14, 15-jarigen vonden we dat super. Lang heeft dit niet geduurd. Die man was vindingrijk en heeft de bovenkant van de slagboom ingesmeerd met een vuile plakkerige olie.

Zouden we het trouwens niet moeilijker kunnen maken om onder een slagboom te kruipen. Ik meen mij te herinneren dat er vroeger slagbomen waren waaruit als ze naar beneden kwamen een soort hek plooide zodat je er niet onder kon kruipen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 17 september 2015 - 10:01:22 »
Ik meen mij te herinneren dat er vroeger slagbomen waren waaruit als ze naar beneden kwamen een soort hek plooide zodat je er niet onder kon kruipen.
Klopt, en die bestaan nog in bvb landen die 6 keer veiliger zijn inzake overwegen (UK)
Niet overal, maar wel aan de drukkere overgangen.

Hier bestonden ze ooit ook, ze zijn verwijderd, en Infrabel wil ze niet meer terugplaatsen omdat dat "onveilig" zou zijn ...
Je kan opgesloten geraken tussen de slagbomen  ^-^
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 17 september 2015 - 18:39:18 »
Het was ook voldoende tijd om eens een halve frank op te rails te leggen, dat was ook een tijdsverdrijf.

Er heeft er zelfs ooit ene een halve frank rechtgezet op een spoorstaaf. Zo hebben ze toen de koperdraad uitgevonden.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline e49Memling

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 18 september 2015 - 15:42:31 »
In het filmpje is te zien hoe een volwassene met een kind zich toegang verschaft tot een perron. Zo zie je ook regelmatig volwassenen gesloten slagbomen negeren met kinderen of in het bijzijn van kinderen. Dat zou als erg verzwarende omstandigheid moeten gerekend worden.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 18 september 2015 - 22:06:17 »
In het filmpje is te zien hoe een volwassene met een kind zich toegang verschaft tot een perron. Zo zie je ook regelmatig volwassenen gesloten slagbomen negeren met kinderen of in het bijzijn van kinderen. Dat zou als erg verzwarende omstandigheid moeten gerekend worden.

Het is vooral onbegrijpelijk dat dergelijke lieden niet stante pede ontzet worden uit de ouderlijke macht.

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #7 Gepost op: zondag 20 september 2015 - 10:27:35 »
Hier bestonden ze ooit ook, ze zijn verwijderd, en Infrabel wil ze niet meer terugplaatsen omdat dat "onveilig" zou zijn ...
Je kan opgesloten geraken tussen de slagbomen  ^-^

Juist, het feit dat er net daardoor nogal wat kiekens maar al te makkelijk tussen die slagbomen kunnen door slalommen, vindt Infrabel blijkbaar niet al te onveilig.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone