En van die onzin met die af- en opritten moet ik toch hard lachen, precies of er op de snelweg zelf niet gewisseld wordt van rijstrook en dat soms naar twee kanten en-of méér dan 1 rijstrook.
De meeste ongevallen op de snelweg zijn aan de op/afritten en aan/op wisselaars
Daar had ik dan graag de cijfers van, en het oorzakelijk verband met de snelheidslimiet.
Het éne gaat vaak bijna naadloos over in het andere, dus daar hebben ze wel een punt.
Welk punt? Dat mensen mekaar niets gunnen, geen veiligheidsafstand houden en niet kunnen ritsen of de voorrang niet achten?
Toon me het punt wat de Vmax betreft.
En ook totaal irrelevant aangezien men plaatselijk altijd beperkingen kan invoeren die afwijken van de algemene Vmax.
Zeker waar verwevingen zijn. Dus ze hebben eigenlijk helemaal geen punt. (en art 10 is er immers ook nog)
Vmax op beperkte stukken gaat ook dynamisch, bvb de R0 of R1 of naar de wisselaars van die snelwegringen, zoals je hieronder in ´t kort opsomt.
Vergelijk dat met een snelweg in het buitenland, en je komt uit op veel meer conflictpunten in België.
Veel meer? Je vergeet de 49 %-snelwegen in Wallonie even?
Zeker niet, in D ken ik genoeg snelwegen met (veel) meer conflictpunten per km,
bvb de A40 door het Roergebied (als jij de E313/E34 eruitpikt mag ik dat ook, hoeveel op-afritten heeft de ganse E313 eigenlijk per km ?)
De E313/34 nabij A'pen is een goede case in point
Net na wisselaar A'pen Oost zit je al aan af en oprit Wommelgem,
Even later aan tankstation/parking Ranst
Goed en wel daar voorbij zit je aan de splitsing met de E34
In beide richtingen iets verder de afritten Massenhoven en Oelegem
De A40 is daar op sommige plaatsen erger. Behalve de typisch Belgische R0 en R1 en een paar linkse op- en afritten, maar zoals ik al zei daar kan men plaatselijk iets doen met dynamische borden naargelang gemeten/video-parameters.
Nog nooit door het Roergebied gereden ?
En laat nu net Nordrhein-Westfalen het veiligste Bundesland zijn.
# mooi vb:
A40 stuk 94 km van de NL-grens tot Dortmund waar het een enge stads-3+3 (50 kmh) wordt (B1)
Knelpunten zo´n
52...
of per 1,8 km ene. Kun jij beter ?Land Nordrhein-Westfalen
EU-Grenzübergang (1a) Grenzübergang Straelen
Park Rast Symbol: Links Raststätte Niederdorf-Süd
Anschlussstelle (1b) Niederdorf
Anschlussstelle (2) Straelen B221
Anschlussstelle (3) Wankum
Parkplatz mit WC Symbol: LinksRechtsSymbol: LinksRechts Parkplatz (mit WC) Tomm Heide
Anschlussstelle (4) Wachtendonk
Anschlussstelle (5) Kempen
Anschlussstelle (6) Kerken B9
Brücke Straßenbrücke (Brücke 70 m)
Parkplatz mit WC Symbol: LinksRechtsSymbol: LinksRechts Parkplatz (mit WC) Neufelder Heide
Fluss Großer Parsick (Brücke 90 m)
Anschlussstelle (7) Neukirchen-Vluyn
Knoten (8 ) Kreuz Moers A57 E31
Anschlussstelle (8 ) Moers
Anschlussstelle (9) Symbol: Rauf Moers-Zentrum
Knoten (10) Duisburg-Rheinhausen
Anschlussstelle (11) Duisburg-Homberg
Fluss Rhein (Rheinbrücke Neuenkamp 777 m)
Anschlussstelle (12) Symbol: Runter Duisburg-Häfen
Anschlussstelle (12) Duisburg-Häfen
Brücke Hochstraße (Brücke 240 m)
Knoten (13) Kreuz Duisburg A59
Brücke Straßenbrücke (Brücke 80 m)
Knoten (14) Kreuz Kaiserberg A3 E34 E35
Anschlussstelle (14) Duisburg-Kaiserberg
Fluss Ruhrschifffahrtskanal (Brücke 210 m)
Fluss Ruhr (Brücke 520 m)
Anschlussstelle (15) Symbol: Runter Mülheim an der Ruhr
Anschlussstelle (16) Mülheim-Styrum B223
Anschlussstelle (17) Mülheim-Dümpten
Anschlussstelle (18) Mülheim-Winkhausen
Verkehrsbeeinflussung Anfang VBA Symbol: UpDownSymbol: UpDown
Brücke (170 m) Hardenbergbrücke
Anschlussstelle (19) Symbol: Runter Mülheim-Heißen
Anschlussstelle (19) Symbol: Rauf Mülheim-Heißen B1
Anschlussstelle (20) Symbol: Runter Mülheim-Heimaterde
Anschlussstelle (21) Essen-Frohnhausen
Anschlussstelle (22) Essen-Holsterhausen
Anschlussstelle (23) Symbol: Runter Essen-Zentrum B224
Tunnel Ruhrschnellweg-Tunnel (Tunnel 1005 m)
Anschlussstelle (23) Essen-Zentrum (Ost)
Brücke Straßen- und Bahnbrücke Stadtwaldbahn (Brücke 60 m)
Anschlussstelle (24) Essen-Huttrop
Knoten (25) Symbol: Rauf Abzweig Essen-Ost A52 (zweistreifiger Ausbau der Aus- und Einfädelung)
Anschlussstelle (26) Essen-Frillendorf (Verlegung Nordabfahrt)
Anschlussstelle (27) Essen-Kray
Anschlussstelle (28) Gelsenkirchen-Süd B227
Anschlussstelle (29) Bochum-Wattenscheid-West
Anschlussstelle (30) Bochum-Wattenscheid
Anschlussstelle (31) Symbol: Links Bochum Dückerweg
Tankstelle Symbol: Rechts Tankstelle Ruhrschnellweg
Knoten (32) Dreieck Bochum-West A448
Anschlussstelle (33) Bochum-Hamme B226
Anschlussstelle (34) Symbol: Rauf Bochum Freudenbergstraße
Brücke Bahnbrücke (Brücke 70 m)
Anschlussstelle (35) Bochum-Hofstede
Anschlussstelle (35) Bochum-Zentrum
Anschlussstelle (36) Bochum-Stadion
Tunnel Tunnel Bochum-Grumme (Tunnel 328 m)
Anschlussstelle (37) Bochum-Harpen
Knoten (38) Kreuz Bochum A43
Verkehrsbeeinflussung Anfang VBA Symbol: UpDownSymbol: UpDown
Anschlussstelle (39) Bochum-Werne
Anschlussstelle (40) Dortmund-Lütgendortmund B235
Tankstelle Symbol: Rechts Tankstelle Rheinlanddamm
Tankstelle Raststation Symbol: Links Rastanlage Beverbach
Brücke Bahnbrücke Somborn (Brücke 60 m)
Anschlussstelle (41) Dortmund-Kley
Knoten (42) Kreuz Dortmund-West A45 E41
Anschlussstelle (43) Dortmund-Dorstfeld
Anschlussstelle (44) Dortmund-Barop
Schnettkerbrücke (Brücke 328 m)
Autobahn Ende Übergang in B1 Rheinlanddamm
https://de.wikipedia.org/wiki/Bundesautobahn_40 Straßenverlauf | Ausklappen (uitklappen)
Vóór (19) tem (38) VAB of matrixborden met dynamische Vmax-andere parameters
Bundesautobahn 40
Weg
Bundesautobahn 40, kortweg A40, is één van de meest gebruikte autosnelwegen in Duitsland. De snelweg vormt een verlengstuk van de A67 in Nederland, passeert de Rijn, gaat via de Ruhrvallei naar Bochum. Wikipedia Lengte: 94 km
of
8 snelwegwisselaars.
36 andere op-afritten2 snelwegtunnels
6 snelwegparking of tankstation ook af- en oprit
Totaal:
52 als ik goed geteld heb of
om de 1,9 km mogelijke op- of afrijdende voertuigen 2 tunnels niet meegerekend.
De eerste 36 km vanaf de NL-grens heeft geen limiet (tot snelwegwisselaar net voor de Rijn) nadien beperkingen van 120 kmh en 100 kmh dat laatste vooral wegens emissies en geluid, (2 tunnels hebben lagere limieten 80 /60 kmh in Essen (milieu-fijnstof). .