Auteur Topic: Weyts pleit voor verbod radarverklikkers  (gelezen 1562 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Weyts pleit voor verbod radarverklikkers
« Gepost op: donderdag 18 augustus 2016 - 12:43:22 »
Citaat van: GVA
Weyts pleit voor verbod radarverklikkers

Bedoeld wordt het radarwaarschuwingssysteem Coyote.

http://www.gva.be/cnt/dmf20160817_02428538/weyts-pleit-voor-verbod-radarverklikkers
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

• Meer dan expert
Re: Weyts pleit voor verbod radarverklikkers
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 18 augustus 2016 - 12:51:14 »
Boehoe, te weinig inkomsten en dan bleiten, ipv. wees blij dat de mensen trager rijden.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 18 augustus 2016 - 12:54:33 »
Weyts zet maar in op twee vlakken om de verkeersveiligheid te vergroten: snelheid en alcohol. Voor beide wil hij naar absurd lage limieten. Zeker op snelheid is dit overduidelijk. Dit gecombineerd met een het geklungel van de gemiddelde wegwanbeheerder zorgt ervoor dat je niet meer weet hoe snel je mag rijden. Het is dus niet abnormaal dat mensen naar een Coyote grijpen om de struikrovers te ontwijken. De boetegelden die geïnd worden zijn ook niet onbelangrijk.

Onlangs kwam dit absurde snelheidsbeleid nog eens in de media. Het aantal ongevallen in de gemeentes daalde niet meer en steeg in een aantal gemeentes. De reden die hiervoor werd aangehaald waren de slechte mobiliteitsplannen en de te hoge snelheid. Waren het deze mobiliteitsplannen niet die in de meeste gemeenten hebben geleid tot de 30-50-70 zonitis? Dit betekende in vele gemeenten een verlaging van de snelheid op bijna alle wegen met 20 km/u en dikwijls zelfs 40 km/u of meer. Blijkbaar werkt die snelheidsverlanging dus niet!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 18 augustus 2016 - 13:23:46 »
Daarstraks van Schilde over Halle naar Zandhoven, was het spoor ook even kwijt, zo moeilijk is het daar niet, 70-50-30-50-70 maar door het gedrag van de andere auto's dacht ik even dat ik ergens een bord had gemist, die bleven maar 30 rijden ook al is dat al jaren enkel in het centrum (en volgens mij zelfs met een variabel bord). Gewoon gezond verstand dan maar.
Zo'n Coyote geeft ook altijd aan welke snelheid er telt, ik heb er zelf geen maar alleen daarom vind ik het een handig spul.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 18 augustus 2016 - 13:31:33 »
ik moet die vent niet, evenmin als zijn voorgangers

Wanneer gaan ze eindelijk eens iemand op verkeer zetten die bekwaam is ?  :'(