Auteur Topic: Tesla: betrouwbaarheid  (gelezen 7372 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Tesla: betrouwbaarheid
« Reactie #30 Gepost op: zaterdag 03 juni 2017 - 08:58:58 »
Concreet mag je stellen dat een Model S qua TCO een BMW 530d evenaart.

Zelfs als dat nog zo zou zijn:

- Tesla S 75: 5,8 s van 0 tot 100 km/h - 225 km/h - rijbereik NEFZ 480 km

- BMW 530d: 5,7 s van 0 tot 100 km/h - 250 km/h - rijbereik 1.467 km (gecombineerd verbruik 4,5 l / 100 km - tank 66 l) - betere kwaliteit

Mijn keuze zou dan ook vlug gemaakt zijn.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline steve

• Gevorderde
« Reactie #31 Gepost op: zaterdag 03 juni 2017 - 09:45:25 »
Concreet mag je stellen dat een Model S de TCO van een Audi A5 Sportback 1.8 TFSI evenaart. Dat was mijn vorige en dat is de berekening die ik heb gemaakt en nu ook ondervind.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #32 Gepost op: zaterdag 03 juni 2017 - 17:38:22 »
Concreet mag je stellen dat een Model S de TCO van een Audi A5 Sportback 1.8 TFSI evenaart. Dat was mijn vorige en dat is de berekening die ik heb gemaakt en nu ook ondervind.

Weet je dan nu al met zekerheid hoeveel kosten je nog gaat hebben aan je Tesla en voor hoeveel je hem gaat kunnen verkopen?

Frag die Zigeunerin

Jeder möchte gern - in die Zukunft seh'n,
wissen wie die Sterne steh'n,
was die Waage zeigt, was der große Bär,
ob die Venus schaut zu uns her.
Ich weiß wer's aus der Hand erblickt,
was uns noch alles glückt.

Frag die Zigeunerin, wo führt die Zukunft hin,
von schönen Tagen wird sie dir sagen.
Frag die Zigeunerin, halt deine Hand ihr hin,
ob die Sterne günstig steh'n, wird sie dann für dich seh'n.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline steve

• Gevorderde
« Reactie #33 Gepost op: zaterdag 03 juni 2017 - 18:21:26 »
Citaat
Weet je dan nu al met zekerheid hoeveel kosten je nog gaat hebben aan je Tesla en voor hoeveel je hem gaat kunnen verkopen?

Ja, want hij is verkocht. ;D En als je de verkoopwaarde erbij rekent, is hij zelfs nog een stuk goedkoper geweest aangezien de restwaarde eens tuk hoger lag dan wat ik nog aan de leasemaatschappij moest...

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #34 Gepost op: zaterdag 03 juni 2017 - 18:41:18 »
Citaat

Ja, want hij is verkocht. ;D En als je de verkoopwaarde erbij rekent, is hij zelfs nog een stuk goedkoper geweest aangezien de restwaarde eens tuk hoger lag dan wat ik nog aan de leasemaatschappij moest...

Proficiat. Dat zijn dus reële gegevens. Uiteraard maar voor 1 Tesla.

Offline steve

• Gevorderde
« Reactie #35 Gepost op: zaterdag 03 juni 2017 - 18:44:57 »
Voordeel dat je momenteel hebt, is dat Tesla zelf een gegarandeerde restwaarde geeft voor je leasewagen. Zo ben je altijd zeker van een minimum verkoopprijs en kan je perfect daarop alles uitrekenen. Deze restwaarde is uiteraard afhankelijk van termijn en kilometrage, dus moeilijk een indicatie te geven.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #36 Gepost op: zaterdag 03 juni 2017 - 20:35:19 »
Voordeel dat je momenteel hebt, is dat Tesla zelf een gegarandeerde restwaarde geeft voor je leasewagen. Zo ben je altijd zeker van een minimum verkoopprijs en kan je perfect daarop alles uitrekenen. Deze restwaarde is uiteraard afhankelijk van termijn en kilometrage, dus moeilijk een indicatie te geven.

En is het dan ook zo zoals bij vele leasings, namelijk dat je op het einde ook voor het kleinste schrammetje moet betalen?

Offline steve

• Gevorderde
« Reactie #37 Gepost op: zaterdag 03 juni 2017 - 23:07:21 »
Ik had op mijn vorige een paar deftige steenslag plekken en een redelijke kras op voorbumper van een platgereden blikje dat vanonder de band van een vrachtwagen kwam gevlogen :-(. Is aanvaard zonder discussie en zonder prijsaanpassing.

Uiteraard doen ze een nazicht van de wagen. Ze zouden gek zijn dat niet te doen. Als je dan met blutsen en builen gaat afkomen, dan laat je deze gewoon eerst herstellen hé. Toch omnium verzekering ;-)

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #38 Gepost op: zondag 02 juli 2017 - 15:51:53 »
Ik zal het maar hier zetten...

Nieuwe Tesla S/X krijgen hardware-software update en worden sneller:
(zeker voor de basismodellen een zeer voelbare verbetering, voor een S 100D is het maar 0,1 sec, P100D zat al op max..., voor een X 100D is het wel een redelijke 0,5 sec beter)

Het ongewone is dat de aankoopsprijs hetzelfde blijft, de internationale websites zijn al aangepast, vb BE:
https://www.tesla.com/nl_BE/models/design?redirect=no

Een basis S 75 trekt nu in 4,6 sec op naar 100 kmh. (oud 5,8 sec)
Een basis S 75D in 4,4 sec naar 100 kmh. (oud 5,4 sec)

Bij fossiele wagens zie ik zoiets nog niet rap gebeuren zonder fikse prijsverhoging.

Citaat
https://electrek.co/2017/07/01/tesla-new-performance-enhancements-model-s-model-x/

Here we take a quick look at the updated features:

Without going into details, a Tesla spokesperson confirmed to Electrek that they are rolling out new software and hardware improvements that are enabling those performance enhancements.

Since the enhancements include hardware upgrades, those new specs are for new vehicles being built today and not the current fleet.

The improvements are more significant for the base versions of the Model S. The Model S 75 and its dual motor version are both gaining a full second of acceleration from 0 to 60 mph:

Model 75: 4.3 seconds down from 5.5 seconds
Model S 75D: 4.2 seconds down from 5.2 seconds

As for the more recent Model S 100D, it’s also seeing a slight improvement in acceleration:

Model S 100D: 4.1 seconds down from 4.2 seconds

The bigger Model X, which is only available with dual motor, is also seeing some new performance enhancements:

Model X 75D: 4.9 seconds down from 6.0 seconds
Model X 100D: 4.7 seconds down from 5.2 seconds.

It’s another example of Tesla regularly introducing upgrades to its vehicles without waiting for new model year.
« Laatst bewerkt op: zondag 02 juli 2017 - 15:56:10 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline steve

• Gevorderde
« Reactie #39 Gepost op: zondag 02 juli 2017 - 17:58:10 »
De prijzen zijn dit jaar al 2 keer omhoog gegaan in België. Dat compenseert dan een beetje ;-)

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #40 Gepost op: zondag 02 juli 2017 - 21:06:49 »
De prijzen zijn dit jaar al 2 keer omhoog gegaan in België. Dat compenseert dan een beetje ;-)
Had Tesla daar een uitleg voor? Iets met zwakke Euro mss ?
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline steve

• Gevorderde
« Reactie #41 Gepost op: zondag 02 juli 2017 - 21:07:44 »
Zwakke euro, hogere transportkosten, vraag en aanbod, ...

Prijzen gaan alleen maar naar omhoog...

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #42 Gepost op: zondag 02 juli 2017 - 21:13:11 »
Zwakke euro, hogere transportkosten, vraag en aanbod, ...

Prijzen gaan alleen maar naar omhoog...
Aan de euro kan het momenteel zeker niet liggen... daarom geen prijsverhoging?  ;D

http://usd.de.fx-exchange.com/eur/35000-exchange-rates.html
© Koning Willem I

Offline steve

• Gevorderde
« Reactie #43 Gepost op: zondag 02 juli 2017 - 21:15:48 »
Ieder excuus is een goeie. Mijn wagen kost intussen €10.000 meer dan toen ik hem 9 maanden geleden bestelde. Goeie investering voor de restwaarde :-P.

Maar dat doet dan ook altijd de vraag rijzen "wat als hij total loss is in een ongeval?". Gaat de verzekering dan den nieuwwaarde betalen? Of moet je dan zelf maar het extra geld ophoesten? :-o

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #44 Gepost op: zondag 02 juli 2017 - 21:43:29 »
De vraag naar occasies blijkt zeer hoog te zijn en de prijzen navenant men vraagt nog 57k voor een S 85 van 2013...

same story in Germany:
http://www.finanzen.net/nachricht/aktien/enorme-nachfrage-gebrauchte-e-autos-alle-wollen-einen-tesla-5505154
© Koning Willem I