Ik heb nog getwijfeld om het onder de rubriek humor te plaatsen. Maar eigenlijk is het om een oog uit te bleiten :
Ook dit is België: weg al meer dan 9 (!) jaar afgesloten voor wegenwerken
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171030_03161394?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding
In 2008 was er een grondverzakking in de Rue des Pipiers in Andenne (provincie Namen). Omdat de kans op herhaling groot was, waren wegenwerken noodzakelijk. Negen jaar later is de weg echter nog altijd afgesloten voor alle verkeer...
Het gaat dus om het financiële plaatje. 3,3 miljoen euro is inderdaad niet niks. Maar ruim 9 jaar lang om een doorbraak te krijgen in het dossier, lijkt me toch wel euh .... aan de lange kant.
Nu heeft de gemeente dus in extremis tóch een oplossing gevonden. Maarreuhm .... wat is dan de concrete stand van zaken ? Uitschrijven van een openbare aanbesteding. Een periode waarin aannemers een offerte kunnen indien. De keuze van beste offerte, noem maar op. En daarna moeten de werken nog aangevat worden. Weersverlet etc.
Dus om nu meteen te schrijven dat de inwoners
weldra weer met de wagen door de Rue des Pipiers kunnen rijden, lijkt me op z'n zachtst gezegd toch nog lichtjes voorbarig.