Auteur Topic: Wat hebben Jeff Hoeyberghs en Antwerpen met elkaar gemeen ?  (gelezen 2824 keer)

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Wat hebben Jeff Hoeyberghs en Antwerpen met elkaar gemeen ?
« Gepost op: woensdag 22 november 2017 - 20:02:50 »
Wat hebben Jeff Hoeyberghs en Antwerpen met elkaar gemeen ?

>>> siliconen
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat hebben Jeff Hoeyberghs en Antwerpen met elkaar gemeen ?
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 23 november 2017 - 20:18:11 »
Citaat van: Het Nieuwsblad
Antwerpse Ring donderdagochtend eindelijk weer helemaal vrijgemaakt
Waarom moest opkuis zo lang duren? “Er was een goedkopere en snellere oplossing"

ANTWERPEN - De silicone die dinsdagavond uit een vrachtwagen gutste op de ring rond Antwerpen heeft 36 uur lang verkeerschaos veroorzaakt. De brandweer probeerde tevergeefs de smurrie weg te krijgen. Het Agentschap Wegen en verkeer besloot na 24 uur uiteindelijk om enkele millimeters af te frezen van de besmeurde rijstroken. Experts hebben kritiek op die aanpak. “Dit kon sneller opgelost worden. Door de silicone simpelweg te verbranden.”

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171122_03202714?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding
« Laatst bewerkt op: donderdag 23 november 2017 - 20:20:20 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 24 november 2017 - 00:29:04 »
Zeker bij de grotere wegenbouwers hebben ze burgerlijk ingenieurs bruggen en wegen in dienst. Ze gaan mij toch niet zeggen dat die niet sneller een afdoende oplossing hadden kunnen aanbieden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 25 november 2017 - 21:14:15 »
Er zijn wel 2 jonge mensen moeten sterven door het trage optreden en een dwaze vrachtwagenbestuurder.

Verder snap ik niet dat een chauffeur die code 95 heeft nog geeneens zijn lading ook maar een beetje vast legt.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: zondag 26 november 2017 - 17:18:42 »
Er zijn wel 2 jonge mensen moeten sterven door het trage optreden en een dwaze vrachtwagenbestuurder.

Neen, alleen maar door toedoen van die vrachtwagenchauffeur. Hij had tijdig moeten kunnen stoppen.

Het is zoals krantentitels in de aard van een ongeval dat te wijten was aan de dichte mist. Ik heb nog nooit geweten dat de mist twee voertuigen tegen elkaar geduwd heeft. Wel zijn er chauffeurs die niet of onvoldoende rekening houden met de zichtbaarheid.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #5 Gepost op: zondag 26 november 2017 - 18:10:11 »
Op die plaats, staat -zeker tijdens de avondspits- wel vaker een file. 

Niet zelden reikt de file richting Kennedytunnel immers tot Haasdonk (overdag soms al tot Sint Niklaas).  En op de E34, deint die file al heel vaak uit tot pakweg Melsele.

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: zondag 26 november 2017 - 18:56:41 »
Het is niet omdat er vaak file staat dat er niet moet geprobeerd worden om ze korter te maken of ze te vermijden.
Het is echt geen 5 voor 12 met de file's rond Antwerpen (en Brussel) het is 5 na twaalf. Los het nu maar eens op.

Jozef je hebt inderdaad gelijk.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #7 Gepost op: zondag 26 november 2017 - 20:04:47 »
Het is niet omdat er vaak file staat dat er niet moet geprobeerd worden om ze korter te maken of ze te vermijden.
Het is echt geen 5 voor 12 met de file's rond Antwerpen (en Brussel) het is 5 na twaalf. Los het nu maar eens op.

Dat klopt, en ik ben me daar heus wel van bewust.  Er moet maar "iets" gebeuren, en het verkeer in en om Antwerpen staat potvast.  Zelfs gisteren, op een zaterdagavond, na een aanrijding in Borgerhout waarbij 2 rijstroken werden afgesloten .... was het fileleed al gigantisch.  Ik heb m'n zoontje naar Kruibeke gebracht, waar hij naar een verjaardagsfeestje met sleep over ging.  Wel, ik ben via Temse, en de N16 richting Puurs gereden, om zo via de A12 terug naar Hemiksem te geraken.  Via de Kennedytunnel, was er geen beginnen meer aan.

Ja, er moet zeer zeker 1 en ander gebeuren om die files aan te pakken.  Maar dat is een andere discussie.

Punt is : er staat daar geregeld file.  Men kan er zich daar aan verwachten.  En zelfs al duikt die file op, op een onverwachte plaats en/of tijdstip, dan nog is dat geen excuus om achteraan in de staart van die file te knallen en twee inzittenden van het voertuig voor je morsdood te rijden.

Offline svenn

• Gevorderde
« Reactie #8 Gepost op: zondag 26 november 2017 - 21:19:09 »
Idd al véél te lang gewacht, mede dankzij de stilstandsgroepen.
Da's al van 1996 bezig hé ...

Intussen werd in Zwitserland een plan tot een afgewerkte dubbele (spoor)tunnel van 57km verwezenlijkt ...  ;D
NL = https://nl.wikipedia.org/wiki/Gotthard-basistunnel
D = https://de.wikipedia.org/wiki/Gotthard-Basistunnel

Wat ze hier "kunnen" doen , naar mijn mening ...

-Pas de Thijsmanstunnel aan voor hedendaags (maar vooral voor toekomstig) verkeer
-Liefkenshoektunnel tolvrij
-Verleng die R2 vanaf de Expresweg/E34 (ondergronds/sleuf/...) tot in Haasdonk (met verkeerswisselaar)
-E34(Expresweg/N49) van Kennedytunnel tot R2 + A12(Noord) van Ring tot grens NL + E19 (Ring tot grens NL) : drie rijstroken

... in welke volgorde dan ook ...

Zoals in 1972 het plan was :  http://www.wegen-routes.be/doss/R2n.html
((Maar toen waren er ook verkiezingen, geldgebrek en ... actiegroepen ... ))
Dan ...
-haal je al de grootste hoop van het verkeer voor/van/naar de haven al van de Ring
-evenals het Noord-Zuid-verkeer van vakantiegangers NL >< B >< F die niet meer de Ring hoeft te belasten

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #9 Gepost op: zondag 26 november 2017 - 21:38:25 »
Oelegem Kontich, het traject dat ik elke dag moet doen, genoodzaakt over de ring, omrijden omdat er wat geitenwollensokkenn**kers het hebben tegengehouden.
Als je ziet hoeveel ik er vanop de 34 en 313 tegenkom op de ring en daarna op de E19. die rijden allemaal via het ellendigste stuk weg in België terwijl ze er hoegenaamd niet moeten zijn maar geen keuze hebben.