Het is niet omdat er vaak file staat dat er niet moet geprobeerd worden om ze korter te maken of ze te vermijden.
Het is echt geen 5 voor 12 met de file's rond Antwerpen (en Brussel) het is 5 na twaalf. Los het nu maar eens op.
Idd al véél te lang gewacht, mede dankzij de stilstandsgroepen.
Da's al van 1996 bezig hé ...
Intussen werd in Zwitserland een plan tot een afgewerkte dubbele (spoor)tunnel van 57km verwezenlijkt ...
NL =
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gotthard-basistunnel D =
https://de.wikipedia.org/wiki/Gotthard-BasistunnelWat ze hier "kunnen" doen , naar mijn mening ...
-Pas de Thijsmanstunnel aan voor hedendaags (maar vooral voor toekomstig) verkeer
-Liefkenshoektunnel tolvrij
-Verleng die R2 vanaf de Expresweg/E34 (ondergronds/sleuf/...) tot in Haasdonk (met verkeerswisselaar)
-E34(Expresweg/N49) van Kennedytunnel tot R2 + A12(Noord) van Ring tot grens NL + E19 (Ring tot grens NL) : drie rijstroken
... in welke volgorde dan ook ...
Zoals in 1972 het plan was :
http://www.wegen-routes.be/doss/R2n.html ((Maar toen waren er ook verkiezingen, geldgebrek en ... actiegroepen ... ))
Dan ...
-haal je al de grootste hoop van het verkeer voor/van/naar de haven al van de Ring
-evenals het Noord-Zuid-verkeer van vakantiegangers NL >< B >< F die niet meer de Ring hoeft te belasten