Je vraag houdt het antwoord al in. Het is hier verboden een motor te laten draaien OM zijn temperatuur te verhogen, niet OM voldoende luchtdruk voor het remsysteem op te bouwen.
Ik mag hier bijvoorbeeld ook een motor laten draaien terwijl dat vereist is om hem te kunnen afstellen. Maar niet om zijn temperatuur te verhogen omdat bij een bepaald wagentype de klepspeling bij bedrijfswarme motor moet ingesteld worden, dat moet ik al rijdend doen. Waarbij het verwonderlijk moge klinken, doch voor het instellen van de kleppen geldt dat de motor zijn bedrijfstemperatuur bereikt heeft al van zodra de koelwatertemperatuur 60° C bereikt heeft.
In de praktijk krijg je problemen als de motor draait terwijl je de wagen sneeuw- en ijsvrij aan het maken bent.
Nog meer problemen krijg je uiteraard als de motor draait terwijl je niet bij de wagen bent. In Duitsland wordt zelfs een geparkeerde wagen waarvan een portier niet op slot is, afgesleept. De redenering daarbij is dat de politie op de openbare weg de goederen van de burgers moet beschermen tegen misbruik of diefstal.