Auteur Topic: tram en verkeerslichten  (gelezen 3487 keer)

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
tram en verkeerslichten
« Gepost op: donderdag 27 september 2007 - 08:30:51 »
Deze morgend reed ik op de Leien in Antwerpen. De verkeerslichten veranderden net naar groen licht wanneer een tram vertrok vanuit de tramstrook in het midden van de Leien. Deze tram dwarste de rijbaan waardoor de auto's plots moesten stoppen. Ik had ook niet verwacht dat op een kruispunt met verkeerslichten de tram een rijrichting zou kruisen die groen licht heeft gekregen.
Ik heb het vermoeden dat deze tramsbestuurder zijn signalen heeft genegeerd. Misschien kan iemand wat licht op deze zaak werpen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Re: tram en verkeerslichten
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 27 september 2007 - 14:08:30 »
Onder meer voor trambestuurders gelden volgende signalen als equivalent van respektievelijk een groen, een oranjegeel en een rood verkeerslicht:

Ik heb eens van een trambestuurder vernomen dat de overgang van "groen" via "oranjegeel" naar "rood" op vele plaatsen te snel verloopt, en hij daardoor dikwijls voor de keuze staat: ofwel het "rood" negeren, ofwel een noodstop uitvoeren, waarbij de kans groot is dat er enkele rechtstaande passagiers ten val komen, niet zelden met breuken tot gevolg.

Dat sluit natuurlijk niet uit dat er nu en dan wel eens een trambestuurder is die zich baseert op het recht van de sterkste om een "rood" signaal te negeren. "Tijdsdruk", weet je wel (vooral dan om op het einde van de shift naar de stelplaats te rijden).

"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 27 september 2007 - 16:30:09 »
Ik heb eens van een trambestuurder vernomen dat de overgang van "groen" via "oranjegeel" naar "rood" op vele plaatsen te snel verloopt, en hij daardoor dikwijls voor de keuze staat: ofwel het "rood" negeren, ofwel een noodstop uitvoeren, waarbij de kans groot is dat er enkele rechtstaande passagiers ten val komen, niet zelden met breuken tot gevolg.
En niemand van deze bestuurders verwittigt zijn baas van dit probleem? :o ???
De directe baas kan dan weer eventjes contact opnemen met de grote baas, bevestigen dat dat een probleem is. De grote baas kan dan even contact opnemen met de beheerder van de lichten en het oplossen. 3 telefoontjes/mailtjes, een paar dagen, meer zou het toch niet moeten zijn?

Offline benny stinkens

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 27 september 2007 - 20:59:37 »
Citaat
3 telefoontjes/mailtjes, een paar dagen, meer zou het toch niet moeten zijn?

@ BBB
Je vergeet dat je in België bent dus  het zou eerder 300 telefoontjes met de nodige muziekjes en doorverbindingen, heel wat mailtjes van het kastje naar de muur en paar maanden (misschien zelfs jaren of nooit) moeten zijn.  :'(

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 28 september 2007 - 21:11:11 »
Citaat
3 telefoontjes/mailtjes, een paar dagen, meer zou het toch niet moeten zijn?

@ BBB
Je vergeet dat je in België bent dus  het zou eerder 300 telefoontjes met de nodige muziekjes en doorverbindingen, heel wat mailtjes van het kastje naar de muur en paar maanden (misschien zelfs jaren of nooit) moeten zijn.  :'(

En een dikke telefoonrekening...
Nagel op de kop. ;D ;D ;D

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 29 september 2007 - 01:07:05 »
Overheidsadministratie ... in Duitsland klagen ze erover, maar ik kan je verzekeren dat het in België nog vele malen erger is.

Een Belg die in Duitsland gehuwd is en er een onroerend goed verworven heeft.  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."