Waarom er dan niet voor zorgen dat, wanneer een Gsm zich binnen de minuut meer dan 1 meter verplaatst, gedurende die verplaatsing onbruikbaar wordt?
1. dat is technisch niet mogelijk
2. bellen is niet altijd een probleem wanneer een GSM zich snel verplaatst. Een passagier kan bellen, tijdens het wandelen kan je vaak wel bellen, binnen huis verplaats je je nog wat...
Zo kan men eigenlijk eindeloos verder gaan.
Hoe vaak ziet men geen voethanger met gsm, mp3, walk-man, ... aan(in) de oren domweg tegen een muur/paal lopen of gewoon zonder aandacht aan het verkeer de straat overlopen, zich laat omverrijden door trein/tram/bus/vrachtwagen/auto?
Fietsers, bromfietsers,... noem maar op.
Ach, dat vind ik nu even niet interessant.

Nu gaat het topic toevallig over de automobilist en het roken, over mp3-spelers en fietsers loopt al een topic als ik me niet vergis. Die voetgangers die tegen een paal aanlopen door het SMS-en of blind oversteken zijn natuurlijk vaak dezelfde idioten als die achter het stuur van alles uitspoken.

Nu, ik doe ook wel eens iets tijdens het wandelen (SMS-en, cursus lezen, kaart lezen...) maar ik zorg er wel voor dat ik alles in de gaten houd.
Waarom dan niet ineens de autoradio verbieden want hoe vaak wordt de aandacht niet volledig opgeslorpt door een of ander gesprek, nieuws, weerbericht, kwis,..?
De radio zelfs is niet zo'n probleem, het prutsen aan dat ding tijdens het rijden wel.

Begint mij eigenlijk allemaal wat vergezocht te geraken en een mens moet toch nu en dan nog eens zelf een beetje nadenken ipv. alles voorgeschoteld te krijgen door regeltjes en wetten waar niemand nog aan uit geraakt.
Natuurlijk moeten mensen zelf nadenken voor zo ver het niet goed is geregeld. Soms wijk ik bijvoorbeeld van de regels omdat het in dat geval beter is. Vandaag nog een voorbeeld, we wachtten op rood licht terwijl we perfect veilig konden oversteken, even later hadden we groen maar was het oversteken ineens een stuk gevaarlijker omdat automobilisten naar rechts mochten afslaan terwijl wij kwetsbare voetgangertjes overstaken. Wat is dan veiliger?

Echter, wanneer het duidelijk is dat iets altijd een extra risico creëert voor de verkeersveiligheid, waarom zou je dat dan niet verbieden? Je redt er toch mensen mee!