Als ik het goed heb is de lijn die passeert aan de sluis in Olen industrielijn 207. Deze loopt van Herentals naar Zittaart over de de zuidelijke oever van het Albertkanaal. Daar rijdt regelmatig een trein met gaswagons over. De lijn van de railbike is industrielijn 248 en loopt van Tessenderlo naar Paal. De snelheid van treinen op deze industrielijnen is dikwijls beperkt tot 40 km/u.
De spoorlijn waar ik geconfronteerd werd met railbike's,was in Falaën, niet ver van Dinant
De spoorlijn Olen Industrie word nu ook gebruikt om het huisvuil aan te voeren naar de verwerkingsinstallatie van Geel,en binnenkort ook voor de af en aanvoer van containers naar de containerhaven van Ham (Zittaart),daarom is het volgens mij dringend nodig dat men de overweg aan sas Olen uitrust met de nodige signalisatie,nu is dit nog altijd een onbewaakte overweg!Want ook al rijden de treinen maar 40/km.uur dat is snel als je aangereden word,ik spreek uit ondervinding,enkele jaren geleden ben ik in Oostenrijk aangereden door een trein die aan het rangeren was van het ene fabrieksterrein naar het ander aan de overkant,die reed misschien 10/km.uur. wees gerust mijn wagen was klaar voor de pers.
er stond daar wel een man met een rooie vlag,maar het was mij niet duidelijk wat hij daar stond te doen,hij zei achteraf ook dat hij niet gezien had dat ik een buitenlander was, anders had hij wat duidelijker geweest met zijn vlag,maar ja voor hem was het routine,en de meeste wagens die daar passeerden kenden de situatie, vandaar dat ik ook in mijn recht werd verklaard, Na 4 Jaar weliswaar.